• مرداد ۶, ۱۴۰۳ ۱۲:۱۸

روتیتــر

پایگاه خبری، تحلیلی

روحانی : بسیاری از تحریم ها برداشته خواهد شد/شمارش معکوس برای یهیود وضعیت اقتصادی

Byrotitr

ژانویه 18, 2014

روتیتر:رئیس جمهور در اجتماع مردم خرمشهر با تجلیل از ایثارگری‌ها، ایستادگی و مقاومت مردم این شهر گفت: باید در برابر عظمت خرمشهر و مردمش سر تعظیم فرود آورد.
به گزارش  روتیتر ، حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی با اشاره به بازسازی خرمشهر پس از دوران دفاع مقدس افزود: درست است خرمشهر بازسازی شده و دولت های پیشین قدم های قابل ملاحظه ای در این زمینه برداشته‌اند، اما این شهر نیاز به نوسازی دارد و تا رسیدن به نقطه مطلوب و خواست مردم راه طولانی در پیش است اما دولت خود را موظف می داند و در برابر خرمشهر احساس دین می کند.
رئیس جمهور تاکید کرد: خرمشهر نماد ایثار و مقاومت است و باید زخم های دوران دفاع مقدس از چهره این شهر زدوده شود.
آقای روحانی گفت: دولت برای عمران و آبادانی استان خوزستان گام‌های بزرگی برداشته است اما کافی نیست.
رئیس جمهور با بیان اینکه روزهای سخت مهر ۱۳۵۹ و ایستادگی خرمشهر در برابر متجاوزان هیچ گاه از یاد مردم نخواهد رفت اظهار داشت: امروز با گذشت ۲۵ سال از آن روزهای سخت، خرمشهر زنده است و جاودانه خواهد ماند.
وی افزود: هنوز تا رسیدن به آن شهر خرم و آبادان آباد فاصله داریم، ‌خرمشهر نیازمند فداکاری های بیشتری است.
آقای روحانی شرایط نامطلوب زیست محیطی و نرخ بالای بیکاری را دو مشکل اصلی مردم استان بیان کرد و گفت: نرخ بالای بیکاری برای دختران و پسران فرهیخته و دانشگاه دیده این استان به هیچ وجه قابل قبول نیست، دولت طی پنج ماه گذشته گام‌های مهمی برداشت اما خود را موظف می داند تا این رویکرد را ادامه دهد.
رئیس جمهور پاکسازی و لایروبی اروندرود را از طرح‌های مهم دولت در استان خوزستان دانست و گفت: در این خصوص دولت تاکنون چندین بار با دولت عراق مذاکره کرده است،‌چراکه احیای این آبراه زمینه رشد و توسعه خرمشهر، آبادان و بصره را فراهم می کند.
وی با تاکید بر اینکه کارون در سراسر استان خوزستان باید احیا شود تصریح کرد: برای این کار، دولت نخستین گام ها را برداشته است.
حجت الاسلام و المسلمین روحانی افزود: باید از ورود پسماندها و آلاینده ها به داخل رودخانه کارون جلوگیری کرد.
وی با تاکید بر راه اندازی شبکه فاضلاب در استان خوزستان و به ویژه در خرمشهر گفت: آلاینده ها کارون را آزار می دهد و دولت برنامه های مفصلی در این خصوص تهیه کرده است که همه آنها را پیگیری و اجرا خواهد کرد.
رئیس جمهور با تاکید بر اینکه خرمشهر باید نگین تجارت منطقه شود اضافه کرد: برای این کار دولت شهرهای آبادان و خرمشهر را منطقه آزاد اعلام می کند.
حجت الاسلام و المسلمین روحانی از همه کارآفرینان و سرمایه‌داران داخلی و خارجی دعوت کرد برای سرمایه گذاری به دو شهر آبادان و خرمشهر سفر کنند و سرمایه های خود را به این منطقه بیاورند.
رئیس جمهور در ادامه تصریح کرد: باید آبادان و خرمشهر مرکز گردشگری ایران شود.
وی اضافه کرد: من در سال ۱۳۴۶ هفته‌ها در خرمشهر بودم؛ در دوران دفاع مقدس هم ماه‌ها در کنار مردم خرمشهر بودم؛ پس از دوران دفاع مقدس هم بارها به خرمشهر آمدم.
حجت الاسلام و المسلمین روحانی خطاب به مردم خرمشهر گفت: من می فهمم شما چه می گویید؛ می فهمم کدام خرمشهر مورد انتظار شماست.
وی افزود: دولت آنچه شما خواسته اید برای خرمشهر و آینده این شهر مطالعه و برنامه ریزی کرده است.
رئیس جمهور به برخی درخواست های مردم این منطقه اشاره و اضافه کرد: صنعت باید به این منطقه بیاید و طرح فولاد به اتمام برسد و دولت این طرح ها را پیگیری خواهد کرد.
وی اشتغال را مهم‌ترین برنامه دولت دانست و گفت: در طول پنج ماه گذشته، قدم بسیار کوچکی از نظر آمار و ارقام برای اشتغال برداشته شده است.
حجت الاسلام و المسلمین روحانی افزود: باید برای اشتغال، محیط امن و آرامی ایجاد کنیم، امروز ایران آرام‌تر از گذشته است و شرایط برای توسعه آماده تر است.
وی به اجرایی شدن توافقنامه ژنو از چند روز دیگر اشاره کرد و گفت: با اجرای این توافق، تحریم از روی پتروشیمی، کشتیرانی، بیمه و صنعت خودرو برداشته می شود و این معنایش این است که شرایط کمی مناسب خواهد شد.
آقای روحانی افزود: البته بیکاری عظیم و نرخ آن تکان دهنده است اما باید در شرایط موجود همه، آستین‌ها را بالا بزنیم.
وی گفت: امروز خوزستان و خرمشهر امنی داریم و از نیروهای مسلح تشکر و سپاسگزاری می کنیم اما باید شیوه حفاظت و حراست از این استان و شهر تغییراتی به خود ببیند تا فعالیت مردم آزادانه‌تر شود و سواحل به سواحلی زیبا و مورد انتظار مردم تبدیل شود.
رئیس جمهور افزود: دولت مصمم است روابط را با کشورهای همسایه و منطقه تقویت کند، باید با همه این کشورها روابط بسیار خوبی داشته باشیم و اگر نقار و اشکالی با برخی وجود دارد دولت مصمم به رفع آنهاست.
آقای روحانی گفت: در یک شرایط روابط سالم و نزدیک با کشورهای منطقه و همسایه می توانیم شاهد رشد و شکوفایی بیشتر در کل خوزستان و منطقه به ویژه آبادان و خرمشهر باشیم.
رئیس جمهور در ادامه سخنانش در جمع مردم خرمشهر اظهار داشت: دولت به تنهایی نمی تواند مشکلات پیش رو را بردارد بلکه به عنایت مردم، لطف خدا و حمایت مقام معظم رهبری برای برداشتن این قدم مهم و بزرگ نیازمند است.
آقای روحانی افزود: من به همه مسئولان، استاندار، فرمانداران و وزرای مربوط می گویم که باید به مشکلات مردم به ویژه مردم خرمشهر توجه شود.
وی گفت: این دولت اگر به شما قولی داد پای قول خود ایستاده است و با همه توان آن را عملیاتی خواهد کرد.
آقای روحانی افزود: دولت و رئیس جمهور به شعارها و قول‌های دوره انتخاباتی وفادار است و آنها را دنبال می کند.
رئیس جمهور گفت: گرچه سفر ما امروز پایان می یابد اما رابطه ما با شما دائم خواهد بود و ادامه خواهد داشت.
وی اضافه کرد: من از طریق وزرا، استاندار، فرمانداران و نمایندگان مجلس شورای اسلامی و خبرگان این رابطه مستمر را حفظ می کنم.
رئیس جمهور گفت: همه تصمیم هایی که در این سفر گرفته شده و می شود عملیاتی خواهد شد و تاکید می کنم که این دولت تبعیض قومیتی را نخواهد پذیرفت و همه مردم ایران از حقوق شهروندی برابر برخوردارند.
وی افزود: در فرصت های شغلی و مسائل اجتماعی میان زنان و مردان تفاوتی وجود ندارد و ما کشور را با وحدت، اتحاد، همدلی و انسجام آباد خواهیم کرد.
رئیس جمهور گفت: باید کینه ها را از دل بزداییم و دست وحدت و برادری به هم بدهیم و در کنار یکدیگر باشیم.
آقای روحانی افزود: براساس همه گزارش های رسیده در استان خوزستان وحدت، همدلی و انسجام وجود دارد و دولت می خواهد در طول سه سال آینده، قدم های بزرگی در زمینه توسعه کشاورزی استان بردارد.
رئیس جمهور زیر کشت قرار دادن ۵۵۰ هزار هکتار اراضی استان خوزستان را یکی از این اقدامات دانست و گفت:‌ دولت منابع لازم را برای تحقق این امر آماده می کند.
آقای روحانی از تصویب اجرای ۱۲۹ طرح عمرانی در استان خوزستان خبر داد و افزود: امروز در زمینه مسئله آب معتقدیم که همه مردم استان باید از آب آشامیدنی سالم برخوردار شوند و نخستین قدم دولت در هفته آینده در این خصوص است و ادامه اقدامات دولت های گذشته درمورد اهواز اجرایی خواهد شد.
رئیس جمهور گفت: سال آینده نیز درباره آب شرب مردم آبادان و خرمشهر اقدام می شود.
وی مسئله فاضلاب را یکی دیگر از مسائل مردم استان خوزستان دانست و افزود: طرح فاضلاب اهواز سال آینده با اعتبار لازم اجرایی خواهد شد.
رئیس جمهور با بیان اینکه عصر امروز تصمیم نهایی درباره استان در شورای اداری گرفته می شود گفت: قرار است ۳۳ طرح عمرانی قابل ملاحظه برای ۲۷ شهرستان این استان به تصویب برسد که مبلغ اختصاص یافته برای طرح‌های عمرانی ۵۹۳ میلیون یورو است.
وی تصریح کرد: دولت دست نیاز به سوی شما دراز می‌کند، همه با هم باید کشور را نه تنها در بخش اقتصادی، بلکه در بخش فرهنگی، بخش زیست محیطی و بخش امنیتی بسازیم.
آقای روحانی افزود: امنیت و توسعه هم بر عهده شماست، از همه عشایر، از همه سران عشایر و قومیت ها می خواهم و تأکید می کنم همه به صحنه بیایید.
وی با بیان اینکه زمینه برای حضور همه در صحنه آماده است گفت: به مشاور رئیس جمهور در امور اقوام و قومیت ها گفته ام که باز هم به این استان سفر کند، به مشکلات اقوام و عشایر توجه و مسائل و مشکلات آنها را حل و فصل کند.
آقای روحانی افزود: دولت در خدمت شماست، ما خرمشهر را خرم و آبادان را آباد خواهیم کرد، هرگز نمی پسندیم که مردم خرمشهر خدای ناکرده خونین‌دل باشند، ما خواسته مردم خرمشهر و کل استان را دنبال خواهیم کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *