• مرداد ۶, ۱۴۰۳ ۰۴:۳۹

روتیتــر

پایگاه خبری، تحلیلی

سیفی خبر داد: توزیع ماهانه شش هزار و ۵۰۰ تن آسفالت در منطقه ۳ شهرداری کرج

Byrotitr

ژانویه 26, 2014

روتیتر:مدیر منطقه ۳ شهرداری کرج، گفت: این منطقه در اجرای طرح نهضت آسفالت یکی از پیشروترین و موفق ترین مناطق بود، به نحوی که امسال بطور متوسط در هر ماه شش هزار و ۵۰۰ تن آسفالت ریزی در معابر اصلی و فرعی این منطقه انجام شده است.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی روتیتر ٰمحمدرضا سیفی با اشاره به اینکه میزان آسفالت ریزی در این منطقه در یک و سال و نیم اخیر با بیش از پنج سال گذشته برابری می کند، افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون برای زیرسازی، تسطیح و بهسازی ۷۵ معبر اصلی و ۳۵ معبر فرعی این منطقه۷۰  هزار تن آسفالت صرف شده که تهیه و تامین آن در نوع خود کم نظیر و قابل توجه است.
وی در پایان بازدید میدانی از طرحها و پروژه های این منطقه به خبرنگار پایگاه مدیریت شهری گفت: چند سالی است که از اجرای طرح نهضت آسفالت در این کلانشهر سخن گفته شده، اما واقعیت این است که کارکنان زحمت کش و سخت کوش منطقه ۳ شهرداری جنبه واقعی و عملی به این طرح بخشیدند تا جایی که بهبود وضعیت آسفالت معابر اصلی و فرعی این منطقه برای همگان از جمله شهروندان مشهود است.
سیفی گفت: بازدیدهای میدانی هر هفته یک بار را بطور خاص در اولویت برنامه های این منطقه قرار داده ایم چرا که استمرار این بازدیدها و بررسی مشکلات و نارسایی ها از نزدیک می تواند به رفع اشکالها و موانع کمک موثری کند، همچنان که تاکنون نتایج رضایت بخشی به همراه داشته است.

وی با یادآوری اینکه اکنون ترافیک یکی از مشکلات عمده این منطقه پرجمعیت به شمار می رود و عبور و مرور بالای خودروهای شهرستانهای ملارد و شهریار آن را تشدید کرده است، گفت: با توجه به اختصاص اعتبار ویژه امیدواریم تقاطع غیرهمسطح “شهدای ارتش” تابستان سال آینده در این منطقه به بهرداری برسد که در این صورت بار ترافیکی از هسته مرکزی فردیس به سمت شرق و جاده شهریار انتقال خواهد یافت و سبب کاهش ترافیک خواهد شد.

مدیر منطقه ۳ شهرداری کرج به راه اندازی خط دو متروی کرج از فردیس به ملارد به عنوان راهکاری موثر برای کاهش ترافیک در این مسیر اشاره کرد و افزود: البته یکی دیگر از راههای کاهش ترافیک در منطقه پرجمعیت فردیس، تقویت ناوگان حمل و نقل عمومی است که این امر نیز در اولویت برنامه های شهرداری کرج قرار دارد.
سیفی گفت: در اجرای طرحهای رفع معضل ترافیک پروژه پارکینگ طبقاتی با ظرفیت ۸۰ خودرو در فلکه سوم فردیس نیز در دست ساخت است که امیدواریم با توجه به شهرستان شدن و اختصاص اعتبارهای ملی و استانی روند اجرای طرحهای توسعه و آبادانی این منطقه از سرعت بیشتری برخوردار شود.
وی با اشاره به اینکه در ۹ ماه امسال ۴۰۸ پروانه ساختمانی در این منطقه صادر شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد چشمگیری را نشان می دهد، یادآور شد: در حال حاضر ساختمان اداری جدید عمران و خدمات شهری شهرداری منطقه ۳ در زمینی به مساحت یک هزار و ۴۰۰ مترمربع در چهار طبقه در دست ساخت است که با بهره برداری از آن شرایط بهتر و رضایتمندی بیشتری برای مراجعان فراهم خواهد شد.
مدیر منطقه ۳ شهرداری کرج، اخطار و جمع آوری صنوف مزاحم، دیوارکشی، تسطیح و پاکسازی زمینهای بایر به منظور زیباسازی و حفظ محیط زیست، ساماندهی بافت های فرسوده، عملیات اتلاف سگهای ولگرد، لایروبی، پاکسازی و شست و شوی جویها، بازسازی و تعمیر آبنماها،جدول گذاری، برخورد با عاملان سد معبر و جمع آوری و انتقال روزانه ۱۲۰ تن زباله را از دیگر فعالیتهای شهرداری این منطقه برشمرد.

سیفی در خصوص فضای سبز نیز گفت: با بهره برداری از سه بوستان بزرگ نسترن، شهرداری، شهرک سپاه و دیگر اقدامات از جمله احداث نوارها و لچکی سبز حاشیه ای معابر و خیابانها در مجموع ۱۰ هکتار به فضای سبز این منطقه افزوده شده است.

وی یادآور شد: نسترن یکی از بوستانهای این منطقه به وسعت بیش از شش هکتار است که با اعتبار۴۰  میلیارد ریال احداث شده و دارای امکاناتی چون زمین اسکیت، وسایل بازی کودکان همراه با کف پوش استاندارد، دریاچه مصنوعی، ساختمانهای اداری، خدماتی، نمازخانه، کتابخانه، پارکینگ و سرویس بهداشتی است.

وی افزود: بوستان شهرداری نیز به مسیر پیاده روی با کفپوش بتنی، سه آلاچیق، وسایل بازی کودکان، مسیر تندرستی و وسایل ورزشی مجهز است و همچنین بوستان محلی شهرک سپاه که با اعتبار سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال احداث و آماده استفاده برای شهروندان این منطقه شده است.

مدیر منطقه ۳ شهرداری کرج، خاطرنشان کرد: روشنایی و نورپردازی برای زیباسازی چهره شهر و تاثیر آن بر ساکنان و سایر افراد از اهمیت خاصی برخوردار است، از این رو با توجه به اینکه فردیس و برخی دیگر از نقاط شهری این منطقه از نظر نورپردازی دچار کمبود است، انتظار داریم که نهادهای مربوط از جمله اداره برق فردیس هرچه زودتر این نقص را برطرف سازند.

وی در پایان با اشاره به اینکه روند عمران و آبادانی این منطقه با جدیت بیش از گذشته ادامه خواهد یافت، گفت: با توجه به شهرستان شدن فردیس و با وجود بیش از نیمی از جمعیت نیم میلیون نفری این شهرستان در منطقه ۳، امیدواریم مسئولان شهر، شهرستان و استان نگاه ویژه ای به این منطقه پرجمعیت داشته باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *