• مرداد ۶, ۱۴۰۳ ۰۸:۴۶

روتیتــر

پایگاه خبری، تحلیلی

دادگو: شفاف سازی قوانین وظیفه شورای استان ها است/ البرز نیازمند هویت بخشی

Byrotitr

ژانویه 26, 2014

روتیتر:رئیس شورای اسلامی شهر کرج با بیان اینکه شفاف سازی قوانین وظیفه شورای استان ها است، گفت: این مهم می تواند روند بسیاری از امور را تسهیل بخشد.

به گزارش روتیتر،محمود دادگو در نشست مشترک اعضای شورای شهرستان ها و بخش های استان البرز که به همت روابط عمومی شورای اسلامی استان البرز برگزار شده بود  تعامل با ادارات و سایر سازمان ها را از جمله وظایف شورای استان ها اعلام کرد و افزود: شفاف سازی قوانین در اولویت وظایف شورای استان ها قرار می گیرد.

این مسئول فرهنگ سازی قوانین، مدیریت واحد شهری، اصلاح قوانین، حمل و نقل عمومی، ترافیک، ترمینال ها و کمبود میادین میوه و تره بار را از مشکلات موجود در استان ذکر و عنوان کرد: جمع آوری آبهای سطحی، توسعه فضای سبز، ساخت و ساز حریم و محدوده، مسکن مهر، طرح جامع تفضیلی و … از مسائلی است که رسیدگی به آنها ضرورت دارد.

وی با تاکید بر اینکه کرج و استان البرز نیازمند هویت بخشی است، هویت بخشی در خصوص زیربنا و میراث فرهنگی را مهم ارزیابی کرد و افزود: تحقق این مهم نقش بسزایی در شناخته شدن استان دارد.

رئیس شورای اسلامی شهر کرج اظهار امیدواری کرد: با تعامل دستگاه های اجرایی مسائل مربوط به استان البرز را پیگیری و رفع کنیم.

دادگو بر اهمیت موضوع قطار شهری تاکید کرد و با اشاره به اینکه اجرای این پروژه موجب کاهش ترافیک می شود، تسریع بر انجام پروژه را مهم ارزیابی کرد.

همکاری بیشتر بخش خصوصی توسعه کرج را به همراه دارد

نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه گفت: شهر کرج برای توسعه به همکاری بیشتر بخش خصوصی نیازمند است.

عزیز اکبریان اظهار داشت: استان البرز در مقایسه با سایر استان‌های کشور از قابلیت‌ها و توانایی‌های بسیاری برخوردار است که با برنامه ریزی و دقت نظر مسئولین می‌توان از این ظرفیت‌ها به بهترین شکل ممکن استفاده کرد.

وی از وجود اقوام مختلف در استان به عنوان مزیت یاد کرد و افزود: تنوع فرهنگی و زبانی مردم البرز می‌تواند مزیتی برای این استان باشد.

این مقام مسئول ‌بر لزوم جذب سرمایه گذاران بخش خصوصی در این کلانشهر تأکید کرد و گفت: جذب سرمایه‌گذاران بخش خصوصی یکی از محوری‌ترین برنامه‌های مسئولین است که با جدیت دنبال می‌شود و مسلما تحقق این امر منجر به شکوفایی اقتصادی‌، رونق کسب و کار‌، اشتغال‌زایی و توسعه و پویایی شهر می‌شود.

اکبریان اضافه کرد: با مشارکت‌های مردمی و حمایت‌های بخش خصوصی می‌توان در پروژه‌های عمرانی و دیگر پروژه‌ها وابستگی به ساختار دولت را کمرنگ‌تر کرد و سریع‌تر در جهت توسعه استان و به تبع آن کلانشهر کرج اقدام کنیم.

در این جلسه رئیس شورای اسلامی شهر ساوجبلاغ، سخنگوی شورای اسلامی شهر اشتهارد، عضو شورای شهر طالقان و … در خصوص مشکلات مربوطه سخن گفنتند.

لازم به ذکر است این جلسه با حضور اعضای شورای اسلامی شهرها و بخشداران استان البرز، معاون فنی عمرانی استانداری البرز، رئیس شورای اسلامی شهر کرج و اصحاب رسانه برگزار شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *