• تیر ۶, ۱۴۰۳ ۱۶:۱۳

روتیتــر

پایگاه خبری، تحلیلی

۷ واکسن بیماری‌های همه‌گیر سازمان جهانی در موسسه رازی استان البرز تولید می‌شود

Byrotit

آگوست 31, 2017

روتیتر: رئیس موسسه سرم‌سازی رازی از تولید ۷ نوع واکسن از ۹ مورد واکسن مربوط به بیماری‌های همه‌گیر سازمان جهانی بهداشت در این موسسه خبر داد.

به گزارش روتیتر، مسعود هاشم‌زاده در نشست خبری موسسه تحقیقات واکسن و سرم‌سازی رازی که صبح امروز در این موسسه برگزار شد با اشاره به اهمیت و جایگاه موسسه رازی اظهار داشت: موسسه رازی به عنوان بزرگترین مرکز تحقیقات در حوزه واکسن در سطح کشور و خاورمیانه مطرح است.

رئیس موسسه سرم سازی رازی با بیان اینکه موسسه رازی تحقیقات و تولید خود را اثبات کرده است، ادامه داد: موسسه رازی در زمینه بیماریهای همه گیر انسانی از ۹ بیماری که سازمان جهانی مطرح می‌کند، رازی ۷ مورد را تولید کرده و مصرف شده و نتیجه داشته است.

وی با اشاره به اینکه از جمله این واکسن‌ها برای بیماری‌های سرخک، سرخجه، فلج اطفال و سرمه‌های درمانی است، عنوان کرد: با تولید داروی طاعون گاوی در رازی این بیماری ریشه کن شده است.

هاشم‌زاده با بیان اینکه فرآورده‌های رازی کیفیت و قابلیت ریشه‌کن کردن بیماری‌ها را داشته است، اضافه کرد: رازی در حوزه دام هم واکسن‌های اثر بخش تولید کرده است.

وی با اشاره به اینکه در عمر ۹۰ ساله رازی اثبات شده است که رازی کارهای مفید انجام داده است، خاطرنشان کرد: توسعه تحقیقات در حوزه واکسن از استراتژی‌های موسسه رازی است.

هاشم زاده با بیان اینکه رازی زیرمجموعه جهاد کشاورزی است که در وزارت بهداشت می‌گویند باید شما واکسن دام و طیور تولید کنید، افزود: این تمایز که در حوزه انسانی مطرح می‌شود که به عنوان نابود کردن علم واکسن سازی است و این فکر غلط مساوی نابودسازی تحقیقات در حوزه واکسن انسانی است.

وی با اشاره به اینکه در بحث واکسن، حوزه‌های اقتصادی و شرکت‌های بزرگ روی آن سرمایه‌گذاری می‌کنند، عنوان کرد: با واکسن صحبت‌های دیپلماسی، نفوذ فرهنگی و نشان دادن جایگاه علمی کشور را می‌توان نشان داد.

رئیس موسسه رازی با بیان اینکه علم واکسن و واکسن سازی در علوم جایگاه ویژه دارد، ادامه داد: زمانی که از علم واکسن سازی صحبت می‌شود دنیا حساب دیگری باز می‌کند و با توجه به اینکه در دنیا که بحث اسلام هراسی را مطرح می‌کنند با نفوذ مباحث علمی و فرهنگی که در راس آنها تولید واکسن است می‌توان پادزهر این موضوع باشد.

هاشم زاده با اشاره به اینکه وجود رازی یک گوهر است که باید حفظ شود، گفت: باید جایگاه ویژه موضوع واکسن و واکسن سازی به گوش مسئولان برسد و در حال حاضر رازی جز کشورهای برتر در خاورمیانه است و امید است در سطح دنیا شود.

وی با بیان اینکه سیاست بعدی رازی ارتقا کیفیت بیش از گذشته و کمیت تولید با نگاه به صادرات است، اضافه کرد: بسیاری از کشورهای همجوار ما تقاضای واکسن دارند که ما در حوزه صادرات تلاش می‌کنیم این موضوع محقق شود.

هاشم زاده ادامه داد: ما نگاه سرمایه‌گذاری بخش غیردولتی با حمایت رازی را داریم تا انتقال تکنولوژی به واحدهای صنعتی که در کنار ما ایجاد و رشد کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *