• تیر ۹, ۱۴۰۳ ۰۹:۲۳

روتیتــر

پایگاه خبری، تحلیلی

ارتقاء تجهیزات ترافیکی – ایمنی در سطح منطقه ۶ کرج / نصب ۱۷۰۰ متر گل میخ در معابر

Byrotit

سپتامبر 10, 2017

روتیتر: مدیر منطقه ۶ شهرداری کرج با تاکید بر لزوم ارتقاء تجهیزات ترافیکی در منطقه از نصب یک هزار و ۷۰۰ متر ردیف جداکننده گل میخ در سطح منطقه خبر داد.

به گزارش روتیتر: علی سلطانی مقدم ، عنوان کرد: حوزه ترافیک منطقه ۶ شهرداری کرج با هدف تأمین امنیت جانی، تسهیل در عبور و مرور شهروندان، روان سازی ترافیک و کاهش تصادفات رانندگی اقدامات مطلوبی را به انجام رسانده است.

وی با اعلام این خبر بیان کرد: ایمن سازی تردد مسیر عابران پیاده و وسایل نقلیه یکی از اصول مهم در حوزه حمل و نقل و ترافیک منطقه محسوب می شود که یکی از ابزار و تجهیزات انجام این امر نصب ردیف جداکننده گل میخ در محورهایی که لاین های مخالف از یکدیگر تفکیک نشده اند مورد استفاده قرار می گیرد.

این مسئول در ادامه افزود : گل میخ یکی از تجهیزات ایمنی ترافیک می باشد که در سطح خیابان جهت تعیین مرز معبر و محدوده رانندگی نصب و نوعی سرعتگاه در مسیرهای شلوغ و پر تردد به حساب می آید و به منظور کانالیزه کردن مسیر حرکت در خیابان ها و با هدف نشانه گذاری خطوط، انعکاس نور بجهت توجه رانندگان و کاهش نرخ تصادفات در شب مورد استفاده قرار می گیرد.

وی بیان کرد: در همین راستا بیش از یک هزار و ۷۰۰ متر گل میخ در خیابان های بنی نجار، خراسانی و مدرس جنوبی نصب شده است .
مدیر منطقه ۶ شهرداری کرج همچنین از خط کشی معابر به عنوان یکی از اقدامات مهم دیگر در حوزه حمل و نقل وترافیک در راستای ایمنی و نظم دهی به ترافیک شهر نام برد و افزود : خط کشی معابر همه ساله در دوره های زمانی مختلف در سطح منطقه انجام می شود.

این مسئول با اشاره به اینکه خط کشی معابر شهری و ایجاد فرهنگ رانندگی بین خطوط و تامین زیبایی شهری امری ضروری است گفت : خط کشی خیابان ها جزو مبلمان شهری محسوب می شود و عامل مهمی در نظم ترافیکی ، کاهش تصادفات و اغتشاش بصری ایفا می کند .

وی اضافه کرد: رویکرد منطقه ۶ شهرداری کرج در خصوص تابلوها و علائم راهنمایی و رانندگی، زمینه‌ساز ایمنی و روان سازی ترافیک خواهد بود که در این زمینه کارشناسان ما در اداره حمل و نقل و ترافیک ، طی یک برنامه عملیاتی با بررسی‌های میدانی و استانداردسازی و ایمن‌سازی معابر سطح شهر بوسیله نصب تابلوها ، اقدام به تسریع در این امر نموده اند.

سلطانی مقدم بیان کرد : در همین راستا اداره حمل و نقل وترافیک منطقه ۶ کرج به منظور افزایش ضریب ایمنی، تسریع و سهولت در تردد خودروها و تفکیک مسیرهای عبور و مرور اقدام به نصب استوانه ایمنی، رنگ آمیزی سرعتکاه ها و کف نوشته های ترافیکی به میزان بیش از ۵۰۰ متر مربع در بلوار امام خمینی ( باغستان ) و بلوار خوارزمی نموده است.

وی در پایان اظهار داشت : با توجه به نزدیک شدن به روزهای پایانی شهریور و آغاز بازگشایی مدارس در مهر ماه ، اداره حمل و نقل و ترافیک منطقه در قالب استقبال از مهر تمهیدات ویژه ای از جمله خط کشی های محوری ، اجرای بلوک های عابر پیاده ، نصب علائم انتظامی ، نصب و اجرای تجهیزات و کف نوشته های ترافیکی جهت بالا بردن ضریب ایمنی دانش آموزان در معابر سطح منطقه را در دستور کار خود قرار داده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *