• تیر ۱۱, ۱۴۰۳ ۱۴:۰۰

روتیتــر

پایگاه خبری، تحلیلی

نهادهای خدمت رسان محلی باید با هماهنگی مدیریت شهری خدمت رسانی کنند

Byrotit

سپتامبر 10, 2017

روتیتر: رئیس کمیسیون شوراها و امور مجلس خانه ملت گفت: نهادهای خدمت رسان محلی باید با هماهنگی مدیریت شهری خدمت رسانی کنند و این مهم در قانون اساسی نیز مصرح گردیده است.

به گزارش روتیتر: محمدجواد کولیوند اظهار داشت: متاسفانه مدیریت یکپارچه شهری به دلایل سیاسی و فرهنگی و اجتماعی در کشورمان محقق نگردیده و شوراها بیشتر به امورات شهرداریها می پردازند تا مجموعه نهادهای محلی خدمت رسان که این یک نقیصه بزرگ به شمار می رود.

وی افزود: البته شوراها باید از نگرش طایفه ای و قومیتی خارج شوند و نگرش کلان و یکپارچه نسبت به سرنوشت شهر داشته باشند و با مطالبه گری از دولت و نهادهای دولتی، رشد سرانه های درمانی، آموزشی، ورزشی و فرهنگی را نیز با استفاده از پتانسیل های قانونی خود پیگیری نمایند. استمرار این مطالبه گری مانع از تمرکز غیرعادی بر فعالیت های شهرداری نیز می شود که متاسفانه در پاره ای از موارد به دخالت در امور اجرایی می انجامد.

به گفته این عضو خانه ملت، شوراها و شهرداریها مسئول و متولی اصلی اداره امورات شهری هستند و باید اقدامات خود را بر مبنای اسناد فرادستی و اهداف و مبانی کلی نظام و دولت هماهنگ کرده و به گونه ای عمل نمایند که سیما و چهره شهرها به لحاظ عمرانی تغییر کرده و نهضت محرومیت زدایی و خدمت به محرومین شکل گیرد.

کولیوند در پایان اذعان داشت: از دوره پنجم مدیریت شهری کرج نیز انتظار می رود که هماهنگ با قانون و با روحیه تعامل وارد میدان خدمت رسانی شده و با تمرکز بر محرومیت زدایی و اجرای پروژه های عمرانی و زیرساختی و توسعه متوازن شهری، شهر را به سمت توسعه پایدار و همگون سوق دهد و ادبیات شهری را نیز بر پایه اقدامات کارشناسی حروف چینی نماید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *