• تیر ۱۳, ۱۴۰۳ ۰۹:۵۰

روتیتــر

پایگاه خبری، تحلیلی

کرج میزبان خیل عزاداران حسینی/شهر در سوگ قمر بنی‌هاشم

Byrotit

اکتبر 2, 2017

روتیتر: کرج – کرج این ایران کوچک، میزبان خیل عظیم عزاداران حسینی است و شهر سیاهپوش به سوگ قمر بنی‌هاشم نشسته است.

به گزارش روتیتر: در آستانه سالروز شهادت امام حسین(ع) هم‌زمان با روز تاسوعا، عزاداران کرجی در قالب هیئت‌های مختلف مذهبی با حضور در خیابان‌ها، مساجد، حسینیه‌ها و بقاع متبرکه در غم و ماتم عزای سیدالشهدا(ع) به عزاداری پرداختند.

شهروندان البرزی در سالروز تاسوعا و در آستانه عاشورای حسینی از ساعات ابتدایی امروز شنبه در قالب دسته‌های عزاداری به سوگ نشسته و عزاداری کردند.

خیابان‌های منتهی به بقعه مبارکه امامزاده حسن(ع) کرج مملو از عزادارانی است که بار دیگر ارادت و علاقه خود را به خاندان اهل‌بیت(ع) به نمایش گذاشتند.

حجت‌الاسلام سید عباس مسعودی، مدیرکل تبلیغات اسلامی البرز در گفتگو با خبرنگار مهر محرم را فرصتی دانست که باید برای توسعه و ترویج آموزه‌های دینی از آن بهره برد.

وی با تأکید بر اینکه مبلغان در این ایام می‌توانند مفاهیم ارزشمند دینی و قرآنی را میان نسل جوان به‌خوبی ترویج دهند، گفت: حضور جوانان و نوجوانان در هیئت‌ها و مساجد استان در ماه محرم جلوه‌ای دیگر دارد.

حجت‌الاسلام مسعودی در ادامه هدف اصلی قیام امام حسین (ع) را نهادینه کردن فرهنگ امربه‌معروف و نهی منکر و ترویج آموزه‌های دینی دانست و گفت: مردم تشنه آموزه‌های دینی هستند و خانواده‌ها دوست دارند فرزندانشان با تعالیم دینی آشنا شده و گرفتار انحرافات اخلاقی دشمن در حوزه فضای مجازی نشوند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی البرز سخنرانی با مضمون و محتوی اثرگذار، اجرای گفتمان دینی، جلسات پرسش و پاسخ، محافل قرآنی از قبیل کرسی تلاوت، محفل انس با قرآن کریم را ازجمله مهم‌ترین برنامه‌های مبلغان اعزامی به مساجد و حسینیه‌های سطح استان اعلام کرد و گفت: هیئت‌های مذهبی مهم‌ترین پناهگاه خانواده‌ها به‌منظور ایجاد تحول فکری و فرهنگی میان فرزندان آن‌ها است به همین منظور هرچه مضمون و محتوای سخنرانی‌ها و عزاداری‌ها اثرگذارتر باشد به همان میزان می‌تواند درروند جذب افراد به‌ویژه جوانان و نوجوانان به ارزش‌های دینی موثرتر اقدام کرد.

در ادامه حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدرضا معینی معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی البرز در گفتگو با خبرنگار مهر از اعزام ۷۵۰ مبلغ ویژه ماه محرم به مساجد و حسینیه‌های استان خبر داد و گفت: یکی از اقدامات خوب تبلیغات اسلامی البرز در همکاری با ادارات تابعه، اعزام مبلغ به مساجد و حسینیه‌های استان است که این اعزام‌ها با توجه به مناسبت‌های مذهبی به‌ویژه رمضان و محرم انجام می‌شود.

وی گفت: سخنرانی به‌منظور تبیین واقعه کربلا و تشریح دلایل و اهداف قیام حضرت اباعبدالله الحسین (ع) ویاران باوفای ایشان، روضه‌خوانی و مداحی از مهم‌ترین اقدامات این روحانیون است.

حجت‌الاسلام معینی، یکی از اهداف اصلی قیام امام حسین (ع) را فرهنگ اقامه نماز جماعت برشمرد و گفت: با وجود فشارهای دشمن امام حسین (ع) به همراه یاران باوفایش نماز ظهر عاشورا را اقامه کردند، این نشان از اهمیت و جایگاه نماز اول وقت برای اهل‌بیت (ع) دارد.

حجت‌الاسلام معینی گفت: روحانیون باید به‌خوبی مسائل شرعی و دینی را که اهل‌بیت (ع) بر انجام آن‌ها تأکید داشتند، برای مردم تشریح و تبیین کنند زیرا هدف این عزیزان نهادینه کردن ارزش‌های دینی به‌منظور نیل به سعادت اخروی بوده است.

وی یکی دیگر از اقدامات مبلغان اعزامی را برپایی جلسات پرسش و پاسخ به‌منظور رفع ابهام جوانان و نوجوانان در رابطه با قیام امام حسین (ع) و فلسفه وجودی عاشورا دانست.

از ابتدای ماه محرم نوای نوحه‌خوانی در کرج طنین‌انداز شد و عاشقان امام حسین (ع) و حضرت عباس(ع) با شور بر سر و سینه زدند تا قدری از غم جگرسوز خود بکاهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *