• مرداد ۶, ۱۴۰۳ ۰۴:۳۹

روتیتــر

پایگاه خبری، تحلیلی

قطار شهری کرج به سمت ریل بهره برداری هدایت شود / تبریک سه سالگی “پایگاه خبری”

Byrotitr

آوریل 30, 2014

روتیتر:رئیس شورای اسلامی شهر کرج در جلسه علنی صبح امروز پارلمان شهری در سالروز ملی شوراها با بیان اینکه ترافیک یکی از دغدغه های جدی مدیریت شهری است، از مسئولان کشوری و استانی خواست «قطار شهری» را به سمت ریل بهره برداری هدایت کنند تا بلکه مرهمی برای شلوغی خیابانهای این کلانشهر باشد.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی روتیتر ،جلسه علنی صبح امروز شورای اسلامی شهر کرج که مقارن با سالروز ملی شوراها برگزار شد، متفاوت با سایر جلسات پارلمان شهری بود و عوامل برنامه ساز صدا و سیمای مرکز استان برای تهیه ویژه برنامه دو ساعته از روند بررسی و تصویب طرح ها و لوایح حضور چشمگیری در صحن علنی شورا داشتند.

 ابتکار صدا و سیمای استان البرز برای تهیه برنامه تلویزیونی «شوراها نماد خدمت» از روند جلسه علنی امروز شورای شهر کرج شور و حال دیگری به گردهمایی نمایندگان مردم بخشیده بود و برغم تمدید زمان جلسه تا دوازده ظهر اما خستگی معمول در چهره آنان مشاهده نمی شد.
جلسه صبح امروز شورای شهر در حالی کشدار شد و تا یک و نیم ساعت فراتر از حد معمول امتداد یافت که قرار بود نشست کمیسیون فرهنگی در محل سالن جلسات شورا برگزار شود و رفته رفته شاهد حضور مدعوین کمیسیون فرهنگی بودیم که با عذرخواهی مکرر رئیس شورا از مهمانان همراه بود.
 عزیز اکبریان و محمدجواد کولیوند، نمایندگان مردم کرج در خانه ملت، حجت الاسلام ایمانی، امام جمعه مرکز شهرستان فردیس، حجت الاسلام روحی سریزدی، دبیر شورای نگهبان در استان البرز، علی ترکاشوند، شهردار کلانشهر کرج و محمدرضا رضاپور، معاون مالی و اداری شهرداری، دبیر جمعیت هلال احمر استان البرز، عزیز صدرنژاد، مشاور عالی شهردار کرج و تنی چند از مسئولان شهری از جمله مهمانان ویژه جلسه علنی دیروز شورای شهر مرکز استان بودند؛ با این تفاوت که برخی مهمانان در روند بررسی لوایح پیشنهادی اظهار نظر کردند و دقایقی با تکیه بر صندلی اعضای شورای شهر، برای شهر دلسوزی کردند.
 تاثیرِ حضور نمایندگان رسانه ملی بر اظهارات اعضای شورای شهر بی بدیل بود و آنان تلاش داشتند از قاب جعبه جادویی به وکلای خود در حوزه انتخابیه اطمینان خاطر بدهند که ما پیگیر کارها هستیم و شما نباید از بابتِ حفظ منافع شهر و حقوق بیت المال نگرانی به دل راه دهید.
رئیس شوای اسلامی شهر کرج در این جلسه شورا را عالی ترین نهاد برای تجلی مشارکت مردمی خواند و گفت: جایگاه شوراهای اسلامی به پشتوانه قانون مشروعیت می‏ یابند و این نهاد به عنوان یک مفهوم کلیدی در ساختار شهری مطرح است.
محمود دادگو همچنین با اشاره به فرا رسیدن سومین سالگرد تاسیس پایگاه خبری مدیریت شهری کرج و تولید بیش از شانزده هزار عنوان خبری در این رسانه مجازی، از شهردار کرج برای بسترسازی اطلاع رسانی سریع، حرفه ای و ارزان اخبار و عملکرد مدیریت شهری تقدیر و تشکر کرد.
رئیس پارلمان شهری کرج در ادامه به مشکلات ترافیکی کلانشهرکرج اشاره کرد و با بیان اینکه این معضل هر روز حادتر می شود، گفت: مدیریت شهری آمادگی عمل به تعهداتِ خود در قبال پروژه متروی کرج را داراست و از دولت نیز تقاضا داریم با عمل به تعهدات موجود و حمایت مادی و معنوی از پروژه امکان قرار گرفتن قطاری شهر کرج روی ریل افتتاح را ایجاد کند.
 وی ادامه داد: به گفته مدیرعامل سازمان قطار شهری دولت با تخصیص فاینانس یکهزار میلیارد تومانی برای تکمیل پروژه متروی کرج موافقت کرده و در صورت صحتِ این موضوع باید به اتقافات خوب برای قطار شهری در آینده ای نزدیک امیدوار بود.
شورا تحقق یک اصل مترقی برگرفته از اسلام را به منصه ظهور  رساند

رئیس شورای اسلامی شهر کرج در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه با شور و مشورت به شیوه شورایی روند انجام امور تسهیل می یابد، افزود:  به تعبیری شورا نهادی مردمی است که تحقق یک اصل مترقی برگرفته از اسلام را به منصه ظهور رساند.
محمود دادگو عنوان کرد: شوراهای اسلامی شهر بر مبنای انتخاب و مشارکت داوطلبانه آحاد مردم شهر تشکیل می شوند و برای مدت زمان هشت سال از طریق همکاری مردم با توجه به اقتضای اداره امور شهر در مباحث مشخص شده را بر عهده می گیرند.
وی، شکل ‏گیری مدیریت شورایی و اندیشه مشارکتی در ساختار مدیریتی شهر را ضروری دانست و افزود: عدم جاری شدن این رویکرد به معنی نداشتن تمرین و ممارست کافی برای حضور در کارهای اجتماعی و مشارکتی است و موجب پیشگیری از اخذ تصمیمات کارآمد و کلان شهری می شود.
دادگو با اشاره به  پیچیدگی های امروز جامعه شهری و مسائل اجتماعی آن، تاکید کرد: به تبع پیچیدگی جامعه شهری نیازها و توقعات مردمی نیز بیشتر می شود که بر این اساس نمی توان با فرمول گذشته و به صورت ساده نسبت به پاسخ دهی به موضوعات مختلف اقدام کرد؛ بلکه اخذ تصمیم در این برهه نیازمند دستیابی به مجموعه ای از‏ تجارب، مهارت ها و تخصص ها است.
وی اضافه کرد: این مهم با فعالیت شوراهای اسلامی که با تکیه بر از آراء و نظرات مردمی  از ریشه ‎دارترین اصول عرفی و بارزترین شیوه‌های عقلایی بهره مند هستند، محقق می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *