• مرداد ۶, ۱۴۰۳ ۰۷:۴۲

روتیتــر

پایگاه خبری، تحلیلی

مدیریت شهری تن به کارهای کوچک ندهد / پاسخگوی مردم باشید

Byrotitr

آوریل 30, 2014

روتیتر سید محمد میرحبیبی : :نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی صبح امروز با حضور در جلسه علنی شورای اسلامی شهر کرج به منظورِ تبریک روز ملی شوراها از مجموعه «مدیریت شهری» خواست تن به کارهای کوچک ندهند و با عزم ملی و مدیریت جهادی گام های بزرگ بردارد.

به گزارش روتیتر ،محمدجواد کولیوند که با همراهی عزیز اکبریان، دیگر همکار خود در خانه ملت به صحن علنی شورای شهر کرج آمده بود و در نیم ساعت پایانی جلسه مهمان جایگاه هیات رئیسه شدند، پس از احوالپرسی و گپ و گفت صمیمی با شورایی ها، آرزو کرد که هر روز، سالروز شوراها و روز جمع شدن مسئولان گرد یکدیگر باشد.

 وی طی سخنانی با بیان مطلب فوق اظهار داشت: شما عزیزان چشم و گوش مردم در شورای شهر هستید و سالانه میلیاردها ریال اعتبار با صلاحدید و مصوباتِ شما برای عمران و آبادانی شهر هزینه می شود که تنها با خالص کردن نیت برای رضای خدا و خدمت به خلق خدا می توان از این آزمون خطیر سربلند بیرون آمد.
 کولیوند افزود: متاسفانه شهر کرج در سالهای گذشته به دلیل قرار گرفتن در سایه تهران از توسعه و پیشرفت در بسیاری از زمینه ها باز مانده است و اینکه امروز بسیاری از وظایف دولت را مدیریت شهری به دوش می کشد، حقیقتی انکار ناپذیر است و جا دارد به موازاتِ همین هزینه کرد، مدیریت واحد شهری نیز برای ورود شورا به مسایل مدیریتی اداره شهر محقق شود.
 نماینده مردم کرج در خانه ملت با بیان اینکه کرج تشنه کارهای بزرگ است، از مجموعه «مدیریت شهری» خواست تن به کارهای کوچک ندهند و با عزم ملی و مدیریت جهادی گام های بزرگ بردارد.  نایب رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی در ادامه به انتقاد از نبود مدیریت واحد شهری در کشور پرداخت و آن را عاملی برای نبود سیاست های یکپارچه ارزیابی کرد.
کولیوند اظهار داشت: عدم وجود مدیریت واحد شهری در کشور، اداره امور شهرها را با مشکلاتی مواجه کرده و یکپارچگی فعالیت ها را مانع شده است.
وی گفت: از رسالت های شکل گیری شورای اسلامی شهر به چالش کشیدن دستگاه های مختلف شهری برای بررسی سطح خدمات رسانی است، اما در حال حاضر بسیاری از دستگاه های خدمات رسان نظیر ادارات برق، آب و گاز پاسخگوی پرسش های این نهاد مردمی نیستند.
کولیوند اذعان داشت: آنچه امروز در شوراها روی می دهد محدود به حوزه شهرداری ها است و این به معنای بهره گیری از ظرفیت های دیده شده در قانون اساسی برای شوراها نیست.
عمل به قانون، عامل موفقیت شوراها
نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی شهر با بیان اینکه بخصوص کلانشهرها در این زمینه با مشکل روبرو شده اند، راه حل برون رفت از این آسیب را عمل به قانون و ایجاد ظرفیت در شوراها برشمرد.
وی در پایان به فعالیت های کمیسیون شوراهای مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و از برنامه ریزی و اتخاذ تصمیماتی به منظور ارتقای ظرفیت و توان تصمیم گیری و اثرگذاری شوراها در این حوزه خبر داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *