روتیتر:مدیر روابط عمومی و امور بین الملل شهرداری کرج تنویر افکار عمومی در قالبی شفاف و حرفه ای را هدف اصلی شکل گیری پایگاهی خبری به نام پایگاه خبری مدیریت شهری کرج عنوان کرد.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی  روتیتر ،مدیر روابط عمومی و بین الملل شهرداری کرج در گفتگو با پایگاه خبری مدیریت شهری کرج، با تبریک روز ملی شوراها و سالروز راه اندازی پایگاه خبری مدیریت شهری کرج این رسانه را ویترنی از عملکرد خانواده شهرداری کرج دانست و اظهارداشت: پایگاه خبری مدیریت شهری کرج در راستای تسهیل به دسترسی اخبار برای جامعه هدف که همانا شهروندان کرجی می باشند آغاز به کار کرد.
علیرضا پیغمبردوست افزود: افزایش امید بخشی با توجه به شرایط اقتصادی و اجتماعی یکی از مهمترین موضوعاتی است که در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران مد نظر است و از این حیثت ایجاد این پایگاه کمک شایانی برای تحقق این امر بود.
وی ادامه داد: در کنار اطلاع رسانی و تنویر افکار عمومی تلطیف روحیه شهروندان یکی از مهمترین مواردی بود که با محور توسعه امید در راس فعالیت ها قرار گرفت.
خدمات شهرداری در تیررس نگاه شهروندان
پیغمبردوست با بیان اینکه عملکرد شهرداری در تیررس نگاه مردم است، بیان کرد: کارکرد صحیح پایگاه می تواند این قابلیت را ایجاد کند که مردم هر روز به شهرداری نمره بدهند.
این مسئول در ادامه با اشاره به افق پیش روی پایگاه خبری عنوان کرد: در سالی که به نام اقتصاد فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهدی نامگذاری شده است اشاعه فرهنگ شهروندی و مسئولیت پذیری یکی از مهمترین نکاتی است که این رسانه باید در راس فعالیت های خود قرار دهد.

پیغمبردوست بیان کرد: مشارکت مردم در لایه های مختلف مدیریت شهر از جمله حفظ و نگه داری سرانه های مختلف و پرداخت به موقع عوارض بخشی از نکاتی است که توجه به آن مدیریت شهری را در برداشتن گامهای رو به جلو تقویت و هدایت می کند.

وی نیاز سنجی مخاطبان را دیگر افق پیش روی پایگاه خبری دانست و با اشاره به نقش تسهیل گری این رسانه فضای مجازی از توجه به این مهم در سیاست های این مجموعه خبر داد.

مدیر روابط عمومی و امور بین الملل شهرداری کرج در ادامه به نقش شوراها و میزان تاثیرگذاری این رسانه اشاره و بیان کرد: با توجه به حضور ۲۱ عضو در شورای اسلامی شهر کرج و در واقع حضور افرادی از جنس مردم از محلات مختلف در پارلمان شهر این امر پتانسیلی برای بررسی و انعکاس و پیگیری مشکلات محلات و در نهایت رشد متوازن شهر است و اعضای شورای اسلامی شهر باید از این ظرفیت رسانه ای استفاده بهینه کنند.

وی در پایان اظهار امیدواری کرد تا پایگاه خبری مدیریت شهری کرج در انجام وظایف و ارائه اطلاعات دقیق و برقراری ارتباط میان مردم و مسئولان موفق عمل کند.

کمیت، کیفیت، سرعت سه گانه اصول پایگاه خبری مدیریت شهری
مشاور رسانه ای شهردار کرج و مدیر پایگاه خبری نیز در آستانه ورود به چهارسالگی فعالیت این پایگاه خبری با تشریح روند شکل گیری این رسانه اظهار داشت: “پایگاه خبری مدیریت شهری کرج” در راستای انعکاس دقیق عملکرد، اخبار و مواضع مجموعه شورای اسلامی شهر و شهرداری کرج در سال ۱۳۹۰ در فضای مجازی آغاز بکار کرد.
وی اظهار داشت: شهرداری کرج دستگاهی عظیم و پرکار در بخش های مختلف خدمات رسانی است که حجم زیادی از عملکرد این مجموعه به دلیل گستردگی فعالیت ها همواره مغفول مانده و آنچنان که باید به اطلاع شهروندان نمی رسید.
احمد خیری با بیان اینکه ارتقای کمی و کیفی اخبار و همچنین کاهش چشمگیر سرعت اطلاع رسانی؛ سه گانه های تاثیر پایگاه خبری بر روند اخبار و اطلاع رسانی در مجموعه شورا و شهرداری کرج است، ادامه داد: در هزاره کنونی که فضای مجازی و اینترنت زیر ساخت های اطلاع رسانی را متحول کرده و سطح انتظار مخاطبان را افزایش داده است؛ ثانیه ها در انتشار اخبار حرف نخست را می زنند و خبرگزاریها و پایگاه های خبری در بحث کمیت و کیفیت اطلاع رسانی گوی سبقت را یکدیگر می ربایند.
به گفته وی، پایگاه خبری به عنوان یک آژانس اطلاع رسانی، پل خبری میان مدیریت شهری و رسانه های جمعی و گروهی استان البرز است و با بهره گیری از نظرات، تجربیات، انتقادات و پیشنهادات فعالان رسانه ای و پیشکسوتان خبر در مسیر ارتقای عملکرد گام برداشته است.
گسترش دامنه اطلاعات رسانه ای مسئولان
خیری گفت: شاید مدیران شهری در دهه گذشته با عناصر و ارزش های خبری آشنایی چندانی نداشتند اما در سایه گسترش اطلاع رسانی آنلاین و راه اندازی پایگاه خبری، دامنه ارتباطات مدیران با رسانه ها تا سطح زیادی افزایش یافته و هم اکنون قدرت تشخیص خبر از غیر خبر میان مسئولان رشد قابل ملاحظه ای داشته است.
مشاور رسانه ای شهردار کرج ادامه داد: هم اکنون اقدامات، پیگیری ها، کمیسیون ها، کارگروه ها، دیدارها، پیام ها، نظرات و مواضع وکلای مردم در شورای اسلامی شهر کرج در کمترین زمان روی خط پایگاه خبری مدیریت شهری قرار می گیرد و بعضا بازتاب گسترده ای در رسانه های مکتوب و مجازی استان پیدا می کند.
وی، ضمن تقدیر از زحمات صادقانه و خالصانه مدیران روابط عمومی سازمان ها  در راستای تنویر افکار عمومی، شفاف سازی، اطلاع رسانی و ارتباط بهینه با رسانه های جمعی و گروهی و پایگاه خبری، آنان را سرمایه های ارزشمند مدیریت شهری در حوزه روابط عمومی دانست.
مدیر پایگاه خبری مدیریت شهری کرج محدود نشدن به اسامی و بهره گیری از توانمندی و ظرفیت تمامی اصحاب رسانه استان را عاملی برای موفقیت نسبی پایگاه خبری مدیریت شهری کرج دانست.

خیری ادامه داد: مسیر دشواری تا رسیدن به این مهم طی شده و همراهی و همگامی همگان در این مسیر یاری گرمان خواهد بود.

By rotitr

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *