• تیر ۱۱, ۱۴۰۳ ۱۱:۰۸

روتیتــر

پایگاه خبری، تحلیلی

همایش سراسری پدافند کالبدی به مناسبت هفته پدافند غیر عامل در استانداری البرز برگزار شد

Byrotit

اکتبر 30, 2017

روتیتر:در ابتدای این همایش دکتر حسینی – مدیر کل پدافند استان البرز عنوان داشت پدافند غیر عامل یکی از ملزمات اصلی ساخت ساختمان است و مهندسین ناظر ملزم به اجرا و مظارت بر آن می باشند و طراحان و مجریان در پروژه باید در این جلسات و دوره ها حضور پر رنگ داشته باشند تا خطرات مالی و جانی کاهش یابد.

به گزارش روتیتر به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان البرز همایش سراسری پدافند کالبدی به مناسبت هفته پدافند غیر عامل در استانداری البرز و با حضور رئیس حوزه پژوهشی ساختمان و ابنیه فنی و رئیس بخش زلزله شناسی مهندسی و خطر پذیری مرکز تحقیقات راه ، مسکن و شهرسازی و مدیران استان برگزار شد

در ادامه آقای مشهدی که از سازمان پدافند غیر عامل کشور در این همایش حضور داشت سخنرانی خود با موضوع تهدیدات، پدافند کالبدی و تاب آوری شهری آغاز نمود و عنوان داشت کشور ما همواره بخصوص در ۱۰ سال اخیر شاهد تهدیدات زیادی بوده که از جمله آن می توان به تحریمات مالی و اقتصادی و همچنین حملات سایبری اشاره نمود و سپس راهکارهای مقابله با آنها را توضیح داد.

وی همچنین ارزیابی و مدیریت آسیب پذیری در مواجهه با تهدیدات و مخاطرات را مهمترین بخش در پدافند غیر عامل کالبدی برشمد.

پس از آن دکتر علی بیت اللهی ، رئیس حوزه پژوهشی ساختمان و ابنیه فنی و رئیس بخش زلزله شناسی مهندسی و خطر پذیری مرکز تحقیقات راه ، مسکن و شهرسازی و مهندس حامد رشیدی اقدم ، مدیر بخش پایش و هوشمندی مرکز تحقیقات راه ، مسکن و شهرسازی که سخنران ویژه این همایش بودند در خصوص ارزیابی کمی تاب آوری و ریسک پذیری شهری به ایراد سخن پرداختند.

دکتر بیت اللهی هدف از رویکرد ارزیابی کمی تاب آوری و ریسک شهری را کاهش آسیب پذیری جوامع و تقویت توانایی های مردم برای مقابله با خطرات ناشی از وقوع سوانح برشمرد.

وی شهر تاب آور را شبکه ای پایدار از سیستم های فیزیکی و اجتماعات انسانی تعریف نمود که در مقابل خطر و فشار مقاوم بوده و به سرعت به شرایط متعادل بازمی گردد.

شایان ذکر است آقایان خالقی- مدیر شهرسازی معماری، شعبانی – مدیر حراست ، شکوری- رئیس اداره بحران و پدافند غیر عامل و چند تن از روئسای ادارات اداره کل راه و شهرسازی استان البرز در این همایش حضور داشتند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *