• مرداد ۶, ۱۴۰۳ ۰۴:۳۲

روتیتــر

پایگاه خبری، تحلیلی

توسعه فرهنگ کار؛ اقتصاد ملی را پویا می کند

Byrotitr

مه 3, 2014

روتیتر:شهردار کرج گفت: توسعه فرهنگ کار و غنی سازی شغلی اقتصاد ملی را پویا می کند و می تواند راهکار عبور از بحران های اقتصادی باشد.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی روتیتر ،علی ترکاشوند  ضمن گرامیداشت روز کار و کارگر با ارج نهادن به نقش کارگران در عرصه های مختلف جامعه به ویژه در عرصه مدیریت شهری عنوان کرد: بدون شک جامعه ای که با عرق جبین، تعهد و ایثارگری کارگر عجین می شود، حاصل و برآیندی جز شکوفایی، پیشرفت و موفقیت ندارد.
وی ابراز امیدواری کرد: شاهد نقش آفرینی بیشتر این قشر پرتلاش و ارزشمند در سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی باشیم.
این مسئول با اشاره به انتخاب شعار سال جاری از سوی مقام معظم رهبری با عنوان اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی بیان کرد: کارگران در تحقق شعار سال جاری نقش بسزایی دارند.
ترکاشوند با تاکید بر اینکه حقوق اجتماعی کارگران باید حفظ و صیانت شود، افزود: مدیریت شهری کرج در بر تحقق این مهم تاکید دارد و تلاش می کند کارگران با آسودگی و فراغ خاطر بیشتری به فعالیت بپردازند.
نقش کارگران در توسعه کشور
شهردار کرج در بخشی دیگر با اشاره به اهمیت نقش کارگر در روند توسعه کشور، گفت: جایگاه و اهمیت این نقش به گونه ای است که یک روز در تقویم جهانی به روز کارگر اختصاص داده شده است.ترکاشوند با بیان اینکه کارگران در جبهه جهاد اقتصادی به عنوان پیشگام، ایفای نقش کرده اند، افزود: چرخ اقتصاد و توسعه کشور برای حرکت نیاز به پشتیبانی و حمایت کارگران دارد.

وی از کارگران به عنوان سرمایه های انسانی یاد کرد و با اشاره به نقش این قشر در ارتقاء ساختارهای اقتصادی افزود: کارگران با تلاش و تعهد و کار هدفمند در راستای آبادانی کشور می توانند می توانند کشور را از وابستگی به محصولات بیگانگان بی‏نیاز کنند.

ترکاشوند داشتن نهاد کارگری توانمند را از ضرورت های ساختاری جامعه دانست و اظهارداشت: نهاد کارگری توانمند راه را برای توسعه یافتگی باز می کند.

وی اصلاح و بهبود فضای کسب و کار را مهم ارزیابی کرد و افزود: اصلاح و بهبود قانون کار نیز در کنار بهبود فضای کار از جمله ضرورت‏هایی است که فضا را برای تحقق جهاد اقتصادی مهیا می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *