• مرداد ۶, ۱۴۰۳ ۰۵:۰۱

روتیتــر

پایگاه خبری، تحلیلی

لزوم روی آوردن به اقتصاد مقاومتی در شرایط تحریم

Byrotitr

مه 3, 2014

روتیتر:رئیس شورای شهرستان و عضو شورای اسلامی شهر کرج بر لزوم روی آوردن به اقتصاد مقاومتی تاکید کرد و گفت: دستیابی به رشد و پویایی با کار جهادی امکان پذیر است.

به گزارش روتیتر ،میرابراهیم صدیق سخنارن پیش از خطبه های این هفته نماز جمعه کمالشهر بود و با یادآوری سالروز تشکیل نهاد شوراها با اشاره به شعار سال جاری مبنی بر سال “اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی” اظهار امیدواری کرد: گوشه ای از خدمات نهاد شورا ها در این عرصه به شهروندان ارائه شود.
وی با قدردانی از امکان ایجاد شده از سوی حجت السلام و المسلمین خالق پرست امام جمعه کمالشهر به منظور استفاده از تربیون مقدس نماز جمعه عنوان کرد: دقت و تأمل در تدابیر اتخاذی از سوی مقام معظم رهبری به خصوص در نامگذاری سال ها نشان از افق بلند معظم له و دور اندیشی ایشان است.
این عضو شورای اسلامی شهر اضافه کرد: بیانات مقام معظم رهبری راه و چراغ را به ما نشان می دهد.
وی افزود: مقام معظم رهبری چندین سال پیاپی است که به نوعی سال را به مولفه های اقتصادی چون مدیریت جهادی ،کار و سرمایه ایرانی ، صرفه جویی، اقتصاد مقاومتی، اقتصاد و فرهنگ نام گذاری می فرمایند که این مهم راهبرد رهبری را نشان می دهد که برای نقش آفرینی بیشتر در عرصه داخلی و بین المللی باید بر مشکلات اقتصادی خود غلبه کنیم.
صدیق خاطرنشان کرد: از طرفی دشمنان انقلاب اسلامی نیز که در عرصه های مختلف چون سیاسی، فرهنگی و نظامی از رویارویی با انقلاب ناکام شده اند تمرکز خویش را برحوزه اقتصادی کشور متمرکز کرده اند.

وی با اشاره به اعمال تحریم ها و محدودیت ها برای اقتصاد ایران از جمله تلاش برای منع صادرات نفت ایران یا مداخله در عرصه ارزی و تکنولوژی های نوین عنوان کرد: اعمال محدودیت برای محصولات صادراتی ایران در این راستا نیز از تحریم هایی دشمن است.

روی آوردن به اقتصاد مقاومتی در شرایط تحریم ضروری است

رئیس شورای شهرستان و عضو شورای اسلامی شهر کرج گفت: جمهوری اسلامی برای عبور از این شرایط چاره ای جز روی آوردن به اقتصاد مقاومتی ندارد.صدیق بیان کرد: اقتصاد مقاومتی یعنی چگونه می توان در رابطه با اقتصاد واردات مقاوت کرد یا همچنین در بحث اقتصاد صنعتی چگونه می توانیم با استفاده از امکانات داخلی یعنی معادن و منابع انسانی به دانش صنعتی دست پیدا کنیم.
وی با تاکید بر اینکه در اقتصاد مقاومتی تکیه باید بر منابع داخلی ، تلاش برای ارتقای تولید، کاهش وابستگی به نفت و ایجاد رونق اقتصادی برپایه منابع داخلی باشد، افزود: باید بتوانیم ضمن حفظ منابع، صرفه جویی، سود آوری توجه به کالای داخلی را در دستور کار خویش قرار دهیم لذا دست یابی به دانش و تکنولوژی و خودکفایی تولید، حمایت از تولیدات داخلی ، کاهش وابستگی به نفت از الزامات اجرایی اقتصاد مقاومتی است.
این عضو شورای اسلامی شهر کرج عنوان کرد: مقام معظم رهبری در نام گذاری سال ۱۳۹۳ بخشی از راهبردهای عملیاتی برای رسیدن به اقتصاد مقاومتی را ترسیم فرمودند و دراین راستا تاکید و توجه معظم له بر مقوله فرهنگ در این راستا قابل تحلیل است زیرا فرهنگ نقش مهمی در اقتصاد مقاومتی دارد.صدیق افزود: فرهنگ موضوع و مقوله مهمی است و عنصری تأثیر گذار در عرصه اجتماع است.

وی ادامه داد: فرهنگ اقتصادی در واقع اشاره به فعالیتهای اقتصادی دارد، در فرهنگ اقتصادی ما باید به عناصری چون انصاف کار و تلاش، صداقت، اعتماد، عدالت اقتصادی توجه کنیم.
صدیق با بیان اینکه، آنچه متأسفانه امروز در عرصه فرهنگ اقتصادی مشهود است فرهنگ مصرف گرایی، تن پروری، تنبلی، بی توجهی به تولید و کالای ایرانی است، عنوان کرد: امروز ما به عنوان “ام القرای” جهان اسلام وظیفه داریم ضمن تبیین فرهنگ صحیح اسلامی در عرصه اقتصاد به خصوص در بحث قناعت و توجه به استقلال کشور اسلامی مردم را برای تحول آفرینی در عرصه اقتصاد مهیا سازیم.

عضو شورای اسلامی شهر کرج خاطرنشان کرد: خوشبختانه تعالیم اسلامی ما مملو از فرامین و رهنمودهای لازم در حوزه کار و اقتصاد است و مردم ما با بهره گیری از فرهنگ، تجربه گران سنگی در ناکامی دشمن در دوران دفاع مقدس دارند.

صدیق گفت: در جنگ تحمیلی دشمن به لحاظ امکانات نظامی و سخت افزاری نسبت به ما برتری محسوس داشت و ما در همان مقطع نیز تحریم بودیم و حتی از دادن سیم خاردار به ما دریغ می کردند اما رزمندگان ما با ایمان به خدا و معارف اسلامی و اهل بیت به خصوص فرهنگ ایثار و شجاعت دشمن را ناکام گذاشتند.وی لازمه رسیدن به آن آرمان بزرگ را در یک مدیریت جهادی امکان پذیر دانست و با بیان اینکه در مدیریت جهادی ضمن توجه به علم و برنامه ریزی پویایی، ایثار، تلاش مضاعف مورد توجه است، گفت: در مدیریت جهادی باید از حداقل منابع حداکثر استفاده را کرد و نمی شود را باید از قاموس لغت حذف کرد.

دستیابی به رشد و پویایی با کار جهادی امکان پذیر است

رئیس شورای شهرستان و عضو شورای اسلامی شهر کرج تاکید کرد: دستیابی به رشد و پویایی با کار جهادی امکان پذیر است و ملت ما در عرصه هایی چون انرژی هسته ای، هوا فضا، نانو و دیگر بخش های پیشرفته علم به خوبی نشان دادند البته همانطور که در دوران دفاع مقدس همه ملت با هم بودند راه فائق آمدن برمشکلات نیز مدیریت جهادی با عزم ملی است و خوشبختانه این عزم ملی امروز کاملاً مشهود است و تمامی برنامه های دشمن ناکام شده است و امیدوارم در سال جاری در سایه تلاش دولت تدبیر و امید بستر برای پویایی اقتصاد ایران فراهم آید.
صدیق اظهارداشت: شورای اسلامی نیز به عنوان یک نهاد عمومی برآمده از انقلاب که بزرگترین تشکل و نهاد مردم سالاری است امروز خود را مخاطب اصلی فرمایشات مقام معظم رهبری می داند.وی عنوان کرد: امروز تمام دغدغه شورا تحقق فرمایشات رهبری برای تحقق اقتصاد مقاومتی و گسترش فرهنگ جهادی در جامعه است.
صدیق بیان کرد: امروز نهاد شورا بر آن است به نمایندگی از مردم ضمن مردمی کردن اداره شهر بستر لازم را برای توسعه و عمران شهری و شهروند پویا فراهم آورد زیرا بر این باور است که توجه به خودکفایی نهاد شهرداری ها و دهیاری ها در این راستا یعنی عدم وابستگی به لحاظ مالی به دولت است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *