• تیر ۶, ۱۴۰۳ ۱۲:۴۵

روتیتــر

پایگاه خبری، تحلیلی

شاخص اصلی سنجش عمل ما افکار عمومی است

Byrotit

نوامبر 1, 2017

روتیتر: مدیر ارشد اجرایی شهر کرج، مهمترین شاخص سنجش اقدامات مدیریت شهری را افکار عمومی ارزیابی کرد که باید با تلاش مجموعه بازرسی به بالاترین این شاخص ها دست پیدا کنیم.

به گزارش روتیتر: دکتر اصغر نصیری که بامداد امروز یکشنبه در جلسه ای با مدیر کل و مسئولان بازرسی مناطق، سازمان ها و معاونت ها سخن می گفت، این مطلب را عنوان کرد و از بازرسان خواست پاسخگوی مسئولیت سنگین و حساسیتی که به عهده گرفته اند، باشند.

نصیری، اظهار داشت: نخستین وظیفه ما بعد از حراست از جایگاه فردی و شخصی مان، صیانت و حراست از پست و جایگاهی است که با اعتماد مردم به ما سپرده شده و باید در قبال خود و مردم پاسخگو و متعهد باشیم.

این مسئول، با اشاره به تاثیرگذاری بسیار زیاد اقدامات مدیریت شهری در برداشت ها و دیدگاه های شهروندان نسبت به زندگی و محیط اطراف خود، خاطرنشان کرد: از این منظر کار در مدیریت شهری بسیار حساس بوده و نشان می دهد هیچ یک از ما به تنهایی قادر به تاثیرگذاری نیستیم بلکه با وحدت و اتفاق به موفقیت دست خواهیم یافت.

کلیددار شهر کرج، خالص کردن نیت ها برای خدمت به مردم را بزرگترین عامل و سبب رفع مشکلات و همراهی خداوند متعال ذکر کرد و افزود: برای تاثیرگذاری بیشتر و اجرای تعهدات، همواره باید شرح وظایف و مسئولیت ها را در ذهن مان داشته باشیم.

وی، اقتدار، صداقت و نیت خیر را مهمترین ملاک ها و عوامل پیشرفت در زمینه بازرسی عنوان کرد.

نصیری، وجود همبستگی و ارتباط تنگاتنگ میان مدیریت ارشد و بازرسی را بسیار مهم ارزیابی کرد و گفت: هیچ مجموعه ای به اندازه بازرسی قادر نیست مدیریت ارشد را در اجرای امور یاری دهد.

به گفته این مسئول، بازرسی پناهگاه و آخرین محل مراجعه شهروندانی است که با امید رفع مشکلات و دغدغه های خود به این مجموعه مراجعه می کنند و ضروری است فعالان این عرصه متوجه حساسیت و اهمیت کار خود باشند.

دکتر نصیری، ضمن مخاطب قرار دادن همه مسئولان این حوزه، از آنان خواست قید زمان و مکان را برای امور مربوطه فراموش کنند و با حضور پیوسته، به همه بخش ها و حوزه ها اشراف کامل داشته باشند.

شهردار، با بیان اینکه بروز برخی تخلفات، ماهیت وجود بازرسی در ادارات و زیرمجموعه های مدیریت شهری را زیر سوال می برد، تاکید کرد: حضور بازرسی و ایفای نقش موثر آن بسیار می تواند بازدارنده بوده و از بروز تخلفات و گسترش آنها تا حد بسیار زیادی جلوگیری کند.

وی، بیان داشت: بازرسی باید از هر گونه قرارگیری در معرض اتهام مبرا باشد.

مدیر ارشد اجرایی شهر کرج، با تصریح بر اینکه وجود امکانات و تجهیزاتی همچون اتوماسیون اداری به منظور شفاف سازی امری ضروری و واجب است، خاطرنشان کرد: به رغم وجود یا کمبود همه این امکانات، نیروی انسانی در حوزه بازرسی دارای بیشترین نقش و مسئولیت است.

با توجه به این امر نصیری؛ شهردار کرج، از نیروهای حوزه بازرسی خواست نارسایی های موجود را به بهترین نحو پوشش دهند.

وی اضافه کرد: به طور قطع امور با ساعات کاری مرسوم و متداول پیش نخواهد رفت و باید با اختصاص زمان بیشتری به کار، نسبت به مسئولیتی که پذیرفته شده، پاسخگو باشیم.

شاخص عملکرد مدیران گزارش بازرسی است

به گفته نصیری، شاخص عملکرد مدیران و مسئولان در تمامی بخش ها، گزارش های حوزه بازرسی است.

وی اذعان داشت: در صورت گزارش نامطلوب از عملکرد مدیران یا نیروها، نیروهای توانمند باید جایگزین شوند تا حسن ظن شهروندان نسبت به عملکرد مدیریت شهری تقویت شود.

این مسئول همچنین تاکید کرد: مدیران باید گزارش های بازرسی را مطابق ابلاغ رسمی تلقی کرده و اطلاعات ارائه شده را مورد وثوق قرار دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *