• مرداد ۶, ۱۴۰۳ ۰۷:۵۶

روتیتــر

پایگاه خبری، تحلیلی

تکریم ارباب رجوع در فرهنگ و مدیریت جهادی ریشه دارد

Byrotitr

مه 4, 2014

روتیتر:شهردار کرج، تکریم ارباب رجوع را مهمترین اولویت شهرداری دانست و افزود: شعار سال مطرح شده از سوی مقام معظم رهبری مبنی بر فرهنگ و مدیریت جهادی از مصادیق مردم مداری و تکریم ارباب رجوع است.

TORKASHVANDDDDDDD00

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی روتیتر :علی ترکاشوند  با بیان این مطلب گفت: تکریم ارباب رجوع و رعایت اصول اخلاقی که موجب رضایت شهروندان باشد به جد مد نظر مدیریت شهری است.
وی با بیان اینکه مدیریت شهری ارتباط تنگاتنگ و مستقیمی با شهروندان دارد، افزود: اثر گذاری برنامه های مدیریت شهری با هماهنگی و انسجام بین مردم و مسئولان دو چندان می شود.
ترکاشوند با تاکید بر پیروی از منویات مقام معظم رهبری در همه زمینه ها عنوان کرد: یکی از اصول بنیادی فرهنگ و مدیریت جهادی توجه به معنویت و ارزش‌های اخلاقی، اسلامی و انسانی است.
وی با بیان اینکه مدیریت شهری عامل حفظ و پایداری شهر است، افزود: توسعه و آبادانی شهر، صیانت و تلاش برای بقاء آن در ساختار شهری بر عهده شهرداری به عنوان بزرگترین دستگاه اجرایی شهر است و این مجموعه با این باور که همه امور شهری باید نیازی از شهروندان را مرتفع سازد به فعالیت در عرصه های مختلف می پردازد.
ترکاشوند اظهارداشت: شهرداری ها برای مردم فعالیت می کنند و این بدان معناست که هر آنچه به عنوان خروجی از این دستگاه خدمت رسان بر بطن شهر می نشیند، هدفمند می باشد و هدف غایی و نهایی آن نیز جلب رضایت شهروندان است.
وی داشتن رضایت شهروندان برای دستگاه های خدمات رسان شهری را امتیاز بزرگی برای این مجموعه دانست و افزود: این امتیاز در شهرداری ها به واسطه گستردگی خدمات و سطح توقع شهروندان از اهمیت بیشتری برخوردار است.
ترکاشوند با اشاره به تاثیر معنویت و اخلاق در افزایش شاخص کارآمدی و کارایی، خدمت‌دهی مناسب، بهره ‌وری و … گفت: ارزش تکریم که بی شک صلاح مردم در آن قرار دارد بر هیچکس پوشیده نیست و می توان گفت توجه به اخلاق است که توان و ظرفیت خدمت رسانی را افزایش می دهد.
تکریم ارباب رجوع میزان مشارکت مردم با مدیران شهری را افزایش می دهد
شهردار کرج تکریم ارباب رجوع را در افزایش میزان مشارکت مردم با مدیران شهری موثر دانست و گفت: شهرداری به واسطه داشتن دامنه گسترده خدمات رسانی، روزانه با حجم بالایی از ارباب رجوع مواجه است که نوع برخورد و رفتار پرسنل با این میزان مراجعه کننده در جلب مشارکت آنها برای انجام امور شهری که به صورت مشارکتی با مردم صورت می گیرد، موثر است.
ترکاشوند با عنوان اینکه تکریم‌ ارباب ‌رجوع‌ می‌تواند برای‌ سازمان‌، منافع‌ و امتیازهای‌ متعددی را کسب کند، گفت: از جمله این امتیازها این است که تکریم ارباب رجوع تضمین ‌کننده استفاده‌ صحیح‌ از منابع‌ و امکانات شهری همچنین بهبود ارائه‌ خدمات است.
وی کاهش‌ میزان‌ تعارضات‌ بین‌ مردم‌ و کارکنان‌ و کاهش‌ میزان‌ دوباره‌ کاری‌ها را از دیگر خروجی ها و ره آوردهای مثبت تحقق تکریم ارباب رجوع دانست و افزود: این مهم همچنین موجب افزایش میزان‌ بهره‌ وری‌، کارآیی و اثربخشی امور می شود ضمن آنکه زمینه‌های‌ رشد و توسعه‌ فعالیت‌های مهم و کلان نیز در شهر با همکاری و مشارکت مردمی فراهم می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *