• تیر ۹, ۱۴۰۳ ۰۷:۲۵

روتیتــر

پایگاه خبری، تحلیلی

فرهنگ جامعه را ایده های هنرمندان می سازد/قدرت طرح مشکلات به زبان هنر ویژگی برتر هنرمندان

Byrotit

نوامبر 7, 2017

روتیتر:دکتر نصیری شهردار کرج میزبان روسای انجمن های هنری و هئیت مدیره خانه مطبوعات استان بود.

به گزارش روتیتر:در این جلسه که با طرح دیدگاه ها و خواسته های روسای تشکل های فرهنگی و هنری کرج و استان البرز آغاز شد، دکتر اصغر نصیری، شهردار کرج به بیان نظرات خود پرداخت و این نشست را به دلیل صراحت کلام و طرح بی واسطه دغدغه ها و مشکلات توسط حاضران، بهترین نشست از ابتدای حضورش تاکنون در این کلانشهر عنوان کرد.

نصیری، در پاسخ به گلایه های ذکر شده از سوی هنرمندان و بخش های فرهنگی شهر کرج، با دعوت از فعالان این عرصه ها به قرار گرفتن کنار قامت مدیران و مسئولان شهر به منظور رفع مشکلات، از آنان خواست با دیدی وسیع و همه جانبه به مسائل نظر افکنده و با رویکردی آینده نگر به موضوعات بنگرند.

وی، اذعان داشت: به طور قطع همه ما در جستجوی یافتن و رسیدن به ایده آل های خود هستیم اما لازمه دستیابی به این اهداف، نگریستن به همه جوانب و بررسی امکانات موجود است.

نصیری، از شهرداری کرج به عنوان دستگاهی یاد کرد که با مشکلات فراوانی از جمله کمبود درآمد و دغدغه تامین هزینه های جاری و دستمزد کارکنان دست به گریبان است و ادامه داد: وضعیت حاضر برخلاف دیدگاه رایج مردم مبنی بر ثروتمند بودن شهرداری و باز بودن دست آن برای ورود به هر حوزه ای است.

این مسئول، با دعوت هنرمندان و اصحاب رسانه به حفظ آرامش و همراهی با مسئولان، تصریح کرد: برای به نتیجه رسیدن در حوزه فرهنگ نیازمند گذر زمان و کسب تجربه هستیم.

وی به تجربه خود در زمان تصدی مسئولیت منطقه ۱۲ تهران در سال ۷۱ اشاره کرد و گفت: ۲۵ سال پیش در منطقه ۱۲ شهرداری تهران، خانه های فرهنگ آن منطقه را افتتاح کردیم و حالا پس از سال ها دستاوردهای این تلاش آشکار شده است.

هر محله صاحب خانه فرهنگ می شود

نصیری، هنرمندان حاضر در نشست را مخاطب قرار داد و خاطرنشان کرد: ایده های شماست که فرهنگ جامعه را شکل می دهد. از این منظر ضروری است زبان شما گویای هنر درون و بیان زیبایی شناسانه افکارتان باشد.

شهردار کرج، با تایید تلویحی گلایه های حاضران از وضعیت فرهنگ و هنر شهر، تصریح کرد: متاسفانه و به رغم صرف هزینه های بسیار در شهر، ما هم اکنون از نظام ساخت و ساز منسجم و مناسبی در این کلانشهر بهره مند نیستیم. بر همین روال، از نظام شایسته ای در عرصه فرهنگ و هنر نیز برخوردار نمی باشیم.

وی تاکید کرد: با این همه تا زمانی که همراهی قوی تر و پررنگ تر هنرمندان با مسئولان و خدمتگزاران صورت نگیرد قادر به رفع مشکلات و شکل دهی ساختاری قوی و منسجم در حوزه فرهنگ و هنر نخواهیم بود.

شکاف های اجتماعی را با مرزبندی سیاسی عمیق تر نکنیم

این مسئول با انتقاد از طرح مرزهای سیاسی توسط برخی افراد در خصوص تصمیمات اجرایی شهر، خاطرنشان کرد: گرایش های سیاسی عقایدی فردی هستند که نباید در حوزه اجرا دخالت داده شوند.

دکتر نصیری با طرح این موضوع که به طور حتم تلاش لیست امید طرح مطالبات مردمی و پیگیری آنهاست، بیان داشت: با این حال نباید شکاف های اجتماعی را با مرزبندی های سیاسی عمیق تر کنیم.

مدیر ارشد اجرایی شهر کرج، تاکید کرد: “بنده مدعی اجرای تک تک خواسته ها و مشکلات طرح شده در قالب این نشست نیستم، اما تمام همت خود را به کار خواهم گرفت تا با مشورت گرفتن از شما و در حد توان مجموعه مدیریت شهری، سیاستگذاری شایسته ای را برای فرهنگ و هنر شهر کرج انجام دهیم.”

وی با اشاره به اینکه درصد اشتباهات ما با همراهی و راهنمایی شما کاهش چشمگیری خواهد داشت، اعلام کرد: البته رعایت چارچوب ها و قوانین وظیفه ماست و نمی توانیم از آن عدول کنیم.

شهردار کرج در پایان تاسیس خانه های محلات را در پی شناسایی ۱۳۹ محله در کرج نوید داد و افزود: “موقعیت جغرافیایی همه این محلات مشخص شده و برای تاسیس یک خانه محله در هر یک از این محلات برنامه ریزی شده است.”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *