• مرداد ۶, ۱۴۰۳ ۰۸:۳۶

روتیتــر

پایگاه خبری، تحلیلی

دستگاه های نظارتی و اطلاعاتی همایش برد-برد را به دقت رصد کنند/ مبهم بودن همایش برد-بردموجب نگرانی سرمایه گذاران شد

Byrotitr

مه 11, 2014

روتیتر:بازتاب های منفی مبتنی بر واقعیت همایش مبهم ونا مشخص برد-برد که از هیچ راهبرد و روشی تبعیت  نمی کرد و برای برگزاری آن هیچ نهاد و مسوولی اطلاع نداشت و از هیچ کس مشورتی نشد هنوز ادامه  دارد.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی  روتیتر، در بیان مبهم بودن این همایش نمایشی علاوه بر افشاگری های نمایندگان کرج در مجلس می توان به اظهارات سوال برانگیز مشاور ارشد رییس جمهور دکتر ترکان در این همایش اشاره کرد ؛ دکتر ترکان در این همایش به صراحت گفت  برای اجرای برناه های جلب سرمایه گذار ابتدا می بایست این برنامه ها را در ابعاد جغرافیایی و کوچک و به صورت آزمایشی اجرا کرد تا بتوان به درک صحیحی از پتانسیل ها و نیاز های هر منطقه پرداخت.

این صحبت های مشاور ارشد رییس جمهور دکتر حسن روحانی درست پس از انتقاد صریح و افشاگری عزیز اکبریان در برنامه شهر من سلام رادیو البرز صورت گرفت .

در این برنامه صراحتا اکبریان این همایش را فرمایشی و نمایشی خواند . وی در شاه بیت تذکرات و انتقاد های خود در باره این همایش (برد-برد) علاوه بر درخواست صریح از دستگاه های اطلاعاتی و نظارتی و دادستان کرج برای ورود به نحوه جلب و جذب سرمایه گذاران و برنامه مبهم این همایش اهداف اصلی آن  تصریح کرد که می ترسیم کلاه سرمایه گذاران را بردارند وماشرمنده آنها شویم.

در حالی که بازتاب های کشوری و کلان این سخنان صریح اکبریان و گسترش آن ادامه دارد ، صبح امروز دکتر کولیوند نماینده دیگر کرج در مجلس شورای اسلامی در نطقی اضطراری و البته آتشین خود در صحن علنی مجلس ضمن انتقاد از وجود برخی سیاست زدگی ها در برخی از مجموعه های اجرایی کشور تصریح کرد: متأسفانه شاهد سیاسی بازی و سیاست‌زدگی در تعدادی از مجموعه‌های اجرایی کشور هستیم، که این موضوع خسارت جبران‌ناپذیری را بر بدنه اجرایی کشور وارد و روز به روز سیستم اجرایی را ضعیف خواهد کرد.

گرچه دکتر کولیوند دراین نطق به صراحت دستگاه اجرایی موردنظر خودرا بیان نکرد اما باتوجه به انتقاد های چند ماهه اخیر نمایندگان استان البرز درخصوص انتصاب های خارج از قانون و عرف استاندار البرز به سادگی می توان دریافت که هدف وی از این انتقاد استانداری البرز می باشد .

چه استاندار البرز مجموعه ای بی نظیر وبی بدیل از انتصاب هایخارج از ضوابط و قانون را تا کنوندراستانالبرز به ثبترساندهاست که از این حیث می توان وی رارکورد دار دانست.

در بخش دیگر و مهم نطق دکتر محمد جواد کولیوند نایب رییس کمیسیون شوراهای مجلس شورای اسلامی وی با انتقاداز برگذاری همایش برد-برد تاکید کرد: در روز گذشته شاهد برگزاری همایشی در استان البرز بودیم و بهتر است بدانیم که در این همایش با سازمان صنعت، معدن و تجارت انسان اداره اقتصاد و دارایی استان اتاق و صنعت  معدن اتاق تعاون خانه صنعت نمایندگان مجلس و سایر دست‌اندرکاران حتی دولت استان مشورت و ارائه راهکار نشد.

وی افزود:اعلام بی‌اطلاعی آنها وسایر دستگاههایی که نقشی کلیدی و اساسی در سرمایه گذاری دارند از موضوع اصلی  همایش برد-برد   نگرانی های مهمی را  در سرمایه‌گذاران به وجود آورده است که لازم است در این زمینه وزارت کشور، صنعت و بیمه، جهاد کشاورزی، سازمان میراث فرهنگی و گردشگری و دستگاه‌های اطلاعاتی و نظارتی موضوع را به دقت رصد و بررسی کند.

بی خبری دستگاه های مربوط به موضوع سرمایه گذاری از برگزاری این همایش گرچه موضوعی حیاتی و سوال برامگیز و نگران کننده و غیر قابل اغماز است اما  موضوعی بود که دیگر نماینده کرج یعنی سردار عزیز اکبریان نیز در روز گذشته در رادیو البرز به پرده برداری از آن پرداخته بود و اینک نطق آتشین و صریح دکتر ک.لیونددراین خصوص تکمیل کننده نگرانی ها و عمق اهمیت این مووع  به شمار می رود.

محمد جواد کولیوند نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی پیش از ظهر امروز (یکشنبه) در نطق میان دستور خود در صحن علنی اظهار داشت: یکی از موضوعات مهم و حساس در زمان کنونی حفظ جایگاه ویژه نظام جمهوری اسلامی ایران که این مهم از دستگاه دیپلماسی کشور و سایر مجموعه‌های داخلی مورد مطالبه است.

وی افزود: ضرورت حمایت و پشتیبانی یکپارچه از سربازان و مجاهدان عرصه سیاست خارجی مبنی بر وحدت همه جانبه به منظور دستیابی به اهداف مهم نظام، خاستگاهی است که از تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای مدنظر است و مسئولان دستگاه دیپلماسی کشور نیز باید با اطلاع‌رسانی و گزارش‌های مستمر مرحله‌ای نسبت به شفافیت و اغنای افکار افرادی که نسبت به این موضوع اظهار نگرانی کرده‌اند را بنمایند.

عضو کمیسیون شوراهای مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: متأسفانه شاهد سیاسی بازی و سیاست‌زدگی در تعدادی از مجموعه‌های اجرایی کشور هستیم، که این موضوع خسارت جبران‌ناپذیری را بر بدنه اجرایی کشور وارد و روز به روز سیستم اجرایی را ضعیف خواهد کرد.

کولیوند ادامه داد: امروز مسائل جدی کشور همانند تورم، تولید، اشتغال، کارآفرینی سهام عدالت، صندوق‌های بازنشستگی، بیمه و تعیین تکلیف بیمه‌های روستایی و عشایری نیاز به توجه ویژه و به خصوص توجه دولت و مجلس را دارد.

نماینده کرج با اشاره به اقتصاد مقامتی گفت: اقتصاد مقاومتی نباید در حد یک حرف باقی بماند با وجود اینکه از ابلاغ سیاست‌های اقتصاد مقاومتی بیش از ۳ماه می‌گذرد انتظار می‌رود که دولت برنامه‌های عملیاتی خود در ایران سال‌های ۹۳ و ۹۴ و بعد از آن اعلام دارد.

کولیوند در ادامه خاطرنشان کرد: پروژه‌های هدفمندی یارانه‌ها تناسبی با زمان، پول وامکانات و گروه‌های مرجع پیدا نکرده و به نظر می‌رسد تکرار مجدد این نوع برنامه‌ها مانند سبدکالا، ثبت‌نام مجدد از یارانه بگیران شاید به تدریج ناکارآمد برنامه‌های دولت را فریاد زند.

عضو کمیسیون شوراهای مجلس تصریح کرد: از دولت تدبیر و امید توقع است که پروژه‌های خطیر مانند هدفمندی یارانه‌ها، تولید داخلی، مسکن مهر، با بررسی‌های همه جانبه واستفاده از فرد جمعی والبته با شحاعت لازم پیگیری کند.

وی ادامه داد: توجه جدی دولت و دستگاه‌های نظارتی و قضایی به موضوع عفاف و حجاب و ارائه راهکارهای دقیق فرهنگی، علمی و البته بازدارندگی و پیگیری مستمر آن از دستگاه‌های فرهنگی، آموزشی، دانشگاه‌ها، آموزش و پرورش فرهنگ و ارشاد اسلامی سازمان تبلیغات اسلامی و سیار دستگاه‌های ذیربط مدنظر است که مجلس و دولت در این زمینه به صورت مستمر باید اقدام کنند.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *