• مرداد ۶, ۱۴۰۳ ۰۵:۱۳

روتیتــر

پایگاه خبری، تحلیلی

گفتار و رفتار امام علی (ع) نسخه شفابخش اعتلای فرهنگی و اقتصادی است

Byrotitr

مه 15, 2014

روتیتر:شهردار کلانشهر کرج از سیره گفتاری و عملی امام علی (ع) به عنوان الگوی تمام عیار عزم ملی و مدیریت جهادی یاد کرد و با تبریک فرا رسیدن سالروز میلاد باسعادت امام علی (ع) و روز پدر به هم میهنان اظهار داشت: مدیران و کارکنان شهرداری کرج برای ارایه خدمتی بی منت و صادقان به شهروندان باید همواره حضرت امیرالمومنین علی (ع) را در تمام مراحل زندگی، برای خود الگو و اسوه قرار دهند.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی روتیتر:علی ترکاشوند  با تاکید بر اینکه گفتار و رفتار امام علی (ع) نسخه شفابخش اعتلای فرهنگی و اقتصادی است، ادامه داد: کلانشهر کرج امسال که رهبر معظم انقلاب اسلامی بر اعتلای اقتصادی و فرهنگی جامعه تاکید کرده اند، نیازمند شناخت و مطالعه بیشتر پیرامون ابعاد شخصیتی آن حضرت است تا بتواند با برنامه ریزی و اقدامات اصولی به اهداف ترسیم شده دست یابد.

به گفته این مسئول، امام علی (ع) در حوزه گفتار و رفتار الگوی تمام عیار یک انسان کامل و در درجه بعد مدیر و رهبر اسلامی است و مدیران شهری می توانند با الگوبرداری از نگاه ایشان به انجام امور مردم به سمتی حرکت کنند که بهترین تصمیمات برای اداره شهر گرفته شود؛ هر چند ایشان در طول تاریخ تکرار نشدنی هستند اما ما می توانیم به اندازه خودمان از اقیانوس وجود ایشان سیراب شویم و از حکمت ها و عبرت های ایشان برای آیندگان بهره مند گردیم.

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: حضرت علی(ع) دارای صفات بسیاری بودند که یکی از آنها این بود که از محرومان و نیازمندان دستگیری کرده و به کمک کردن به آنها اهتمام داشتند.

ترکاشوند ابراز داشت: باید از سیره حضرت علی(ع) الگو گیری کنیم و بکوشیم تا ما هم همانند ایشان در کمک کردن به دیگران پیشقدم باشیم.

شهردار کلانشهر کرج بیان داشت: ایشان در حکومت‌داری نیز الگو هستند و اجازه تعدی به بیت المال را نمی‌داند و همه چیز حساب و کتاب داشت.

ترکاشوند ادامه داد: حضرت علی(ع) انسانی است که تاریخ دیگر همانند ایشان به خود نخواهد دید و چه بسیار افراد از دیگر ادیان در مقام و منزلت ایشان کتاب نوشته‌اند.

وی گفت: در وجود حضرت علی(ع) ویژگی‌های همه خوبان عالم جمع شده است و ساده زیستی یکی از ویژگی‌های بارز ایشان بود که باید در وجود ما نیز ترویج شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *