• مرداد ۶, ۱۴۰۳ ۱۸:۴۲

روتیتــر

پایگاه خبری، تحلیلی

برخی از اعضا با رفتارهای محفلی و باندی به دنبال منافعی غیر از منافع شهروندان هستند/شهدا اسطوره هایی متعلق به همه مرم هستند

Byrotitr

ژوئن 8, 2014


“برخی خدمت خالصانه را که البته بیشتر از سایرین هم ادعای آن را دارند با برخوردهای نخ نما شده ، محفلی ، باندی و تیمی و در راستای منافعی به غیر از منافع شهر و شهروندان اشتباه می گیرند . از این رو به اینان توصیه می کنم و البته یادآوری که یک سال پیش در چنین ایامی که تب و تاب انتخابات تمامی شهر را فرا گرفته بود خضوع و خشوع آنان در مقابل درخواست های معطل مانده مردم چگونه بود. آنان را چه شده است ؟! که سعی بر جوسازی و سیاه نمایی برعلیه همکاران خود را در دستور کار قرار داده اند؟ و با عدم رعایت اصول اخلاقی شورای شهر را عرصه تاخت و تاز و فرافکنی خود قرار می دهند سکوت و نجابت سایر اعضاء شورا برای آنان چه تعبیری دارد.”

پایگاه خبری و تحلیلی روتیتر:یکه تازی های یکی از اعضای شورای شهر کرج در خصوص عزل و نصب ها و بهره گیری از ادبیاتی خارج از اصول و ادبیات لازمه یک نماینده پارلمان شهری سوء بهره برداری از برخی ادبیات و شاخصه های مقدس  و مصادره به مطلوب کردن آنها از یک سو و تلاش برای استفاده از رفتار های نخ نماشده باندی ، محلی و لابی گرایانه  در راستای منافعی به غیر از منافع شهر و شهروندان ،  بالاخره موجب شد تا یکی از اعضای بانوی شورای شهر کرج در نطقی آتشین و مبتنی بر واقعیات پرده از برخی اقدامات برخی افراد و یک عضو شورای شهر بردارد و به آنها در راستای دفاع از حقوق تامه و همه مردم و شهروندان و جلوگیری از مصادره به مطلوب کردن ارزش های بی بدیلی همچون خانواده های شهدا و نام مقدس شهدا  از سوی یکی از اعضای شورای شهر که به دنبال  پوشاندن عملکرد پر از سوال خود در پس سوء بهره برداری از این ادبیات است ، تذکرات جدی دهد .

هرچند ماه ها است که عملکرد این عضو شورا که همواره خود را مسلح به ادبیاتی خارج از شان نمایندگی مردم در پارلمان شهری می کند در حوزه دخالت در عزل و نصب ها و فشار به شهردار و کابینه اش زبان زد خاص و عام شده است اما نطق مریم قهرمانی نقطه عطفی در جهت اصلاح اینگونه رفتارها در شورای شهر کلانشهر کرج و هشداربه افرادی است که به جای خدمت منافعی دیگر را سر لوحه خود قرار داده اند .

در عین حال  این فرد که به دنبال دخالت در عزل و نصب برخی مدیران و اعمال فشار به دکتر ترکاشوند شهردار کرج برای به دست گرفتن معاونت فرهنگی و برخی دیگر از مدیریت ها و معاونت های مهم و تاثیر گذار است ، طی هفته های گذشته نیز فشارها و اصرار های بیش از حد و خازج از ضابطه ای را برای به دست گرفتن سکان معاونت فرهنگی به صورت غیر مستقیم به منظور ورود جدی به انتخابات مجلس آتی و هدایت بودجه های کلان فرهنگی در جهاتی غیر  اولویت دار و از پیش تعیین شده و محدود به منافع گروهی .

مریم قهرمانی با شناسایی دقیق این روند در نطقی پیش از دستور اقدام به پرده برداری از رفتارها و ارایه تذکرات و هشدار های ویژه به اینگونه افراد بویژه این عضو شورای شهر کرج  و از انان خواست که با بازخوانی وظایف شورایی و اصلی خود از رفتار های نخ نما شده و باندی و محفلی پرهیز کنند.

****************

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی روتیتر رئیس کمیسیون حمل و نقل محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر کرج طی اظهاراتی در نطق پیش از دستور خود در صحن علتی این شورا نکاتی را متذکر شد.

در متن این نطق آمده است:

خدای متعال را شاکرم که به خواست او و اراده ی مردم شریف ، مومن و انقلابی شهر کرج ردای نمایندگی آنان را بر تن کردم و پیگیری مطالبات به حق ، رفع کاستی ها و هر آنچه حقوق معوقه آنان است را با آغاز دوره ی چهارم شورای اسلامی شهر در دستور کار قرار داده و امیدوارم تا آن زمانی که توفیق خادمی برای اینجانب نزد شهروندان گرانقدر کلانشهر کرج حاصل می باشد با تمامی قوا به فضل و قوه ی پروردگار دست از کوشش و فعالیت در پاسخگویی به اعتماد همشهریان بر ندارم درک آنچه اعتماد همشهریان خواندمش و امروز به برکت آن فرصت خدمت فراهم گردیده است نیز از عنایات حضرت ولی عصر (ع) می باشد که امیدوارم تقوا و شرف اندیشی در آن نصیب بنده و سایر همکاران عزیز در شورای شهر گردد، چرا که تقوا پیشگی پیش زمینه و چاشنی اخلاق مداری و آنهم اخلاقی مبتنی بر آموزه های دین مبین اسلام است. فرصت امروز برای تمام کسانی که بار سنگین اعتماد مردم بر دوششان است فرصتی غنیمت است تا در پیشگاه خداوند متعال و در نزد بندگانش با رعایت اصول اسلامی و انسانی، این آزمون دشوار به سر آید و سرانجام شهروندان عزیز کرج به قضاوت کارنامه ی من و شما بنشیند و ما نیز با مروری بر آنچه بر ما در مدت خادمی مردم گذشته است با وجدان خویش خلوت کنیم چرا که تأثیرات اعمال ، برخوردها، اظهار نظرها و مواضع بر هیچکس پوشیده نخواهد ماند.

مراد اینجانب از به تحریر درآوردن مرقومه ای که در حال قرائت است یادآوری برخی نکات و تذکرهایی که باعث می شود عدم توجه به آنها ما را از مسیر اصلی و غایت نهایی حضورمان در این کسوت خطیر دور نماید می باشد . لذا هم اکنون اشاره به نکات ذیل را ضروری می دانم:

* عرصه حضور در شورای شهر مگر نه آنکه می بایست عرصه خدمت خالصانه جهت احقاق حقوق حقه  شهروندان نظارت بر امور اجرایی شهر باشد… مگر نه آنکه شوراها می بایست در راستای تسهیل در امور جاریه شهر مدافع منافع تمامی شهروندان باشد پس چگونه می شود که برخی خدمت خالصانه را که البته بیشتر از سایرین هم ادعای آن را دارند با برخوردهای نخ نما شده ، محفلی ، باندی و تیمی و در راستای منافعی به غیر از منافع شهر و شهروندان اشتباه می گیرند . از این رو به اینان توصیه می کنم و البته یادآوری که یک سال پیش در چنین ایامی که تب و تاب انتخابات تمامی شهر را فرا گرفته بود خضوع و خشوع آنان در مقابل درخواست های معطل مانده مردم چگونه بود. آنان را چه شده است ؟! که سعی بر جوسازی و سیاه نمایی برعلیه همکاران خود را در دستور کار قرار داده اند؟ و با عدم رعایت اصول اخلاقی شورای شهر را عرصه تاخت و تاز و فرافکنی خود قرار می دهند سکوت و نجابت سایر اعضاء شورا برای آنان چه تعبیری دارد.

این عزیزان می بایست انحرافات خود از مسیر اصلی خدمتگزاری اصلاح کنند چرا که شورا عرصه جدال نزاع و تقابل نیست .

اینجا صحنه تضارب آراء در راستای اتخاذ تصمیمات کارشناسی با لحاظ کردن صرفه و صلاح شهر می باشد و به آشوب و تشنج کشیدن جو عمومی پارلمان شهری … حاصلی جز سرایت آن به بدنه شهرداری و شهر نخواهد داشت و قطعاً شورا و اعضاء خادم آن را از مسیر اصلی که همانا نظارت بر امور اجرایی است دور خواهد کرد حرکت در مسیر دوم هر چند بسیار دشوار است چرا که عملکرد اینگونه خود نشانی از ایثار و از خود گذشتگی دارد و بی تردید جهادی است در امتداد جهادی نمونه منحصر به فرد آن را مردم ولایت مدار میهن اسلامی بارها نمایان کرده اند و ایثار و جانفشانی شهدا این اسطوره های همیشه  زنده نمونه ی بارز آن است نام شهدا مقدس است و آنان بی شک بر ما ناظر و آگاه هستند پس خوب است مجدداً بر خود یاد آوری کنیم آیا شهدا و ایثار گران  دفاع مقدس و رشادت سربازان جان بر کف این مرز و بوم مصادره کردن است   ؟؟؟!! که برخی خود را قیم خون شهدا و از جان گذشتگی آنان می دانند غافل از آنکه این اسطوره ها متعلق به تمامی مردم این سرزمین است و باز هم خوب است بر خود تذکردهیم و خود را دعوت کنیم تا در فرصتی کوتاه نگاهی گذرا به  وصیت نامه های ارزشمند شهدا داشته باشیم .

کدامیک از آنان خود را قیم مردم می پنداشتند؟؟ کدامیک از حق و حقوق صحبت کردند؟؟ آیا حضور آنان و جان برکف بودنشان تنها لبیک به ندای رهبر کبیر و گرانقدر ایران اسلامی حضرت امام (ره) نبوده است ؟! ایشان ما رابه چه توصیه کرده اند در سطر سطر وصیت نامه شهدای بزرگ انقلاب و جنگ تحمیلی خضوع ، فروتنی ، ایثار موج می زند.

ارزش شهدا و فرزندان آنان آیا بر کسی پوشیده است ؟!! آیا اولین اصل برای خدمتگزاری در هر کسوتی در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران ارج نهادن بر ارزش های مورد نظر شهدا و انقلاب نیست ؟! حال چگونه می شود برخی خط کشی بر دست می گیرند و خود را داعیه دار خون شهدا و مدافع آنان می دانند و با کمترین توجه به تقوا پیشگی متهم به بی ارزش خواندن مقدماتی می دانند که ذات این مقدسات با رویه ی افراد مدعی ارزش مداری فرسنگ ها فاصله دارد.

در هفتاد و پنجمین جلسه رسمی شورای شهر موضوعی توسط برخی از اعضاء در خصوص فرزندان معظم شهدایی که در شهرداری کرج شاغل هستند و در کسوت شغلی با شرافت و ارزشمند به عنوان انتظامات خدمت می کنند مطرح گردید و در بیان و کلام آنها شاید به سهو شأن این شغل شریف مورد هجمه قرار گرفته از این رو ذکر این نکته ضروری است که قوانین حاکمه از سوئی و تکلیفی که بر ماست درخصوص خانواده معظم شهداء بویژه فرزندان آنان از سوئی دیگر کاملاً وظایف و اختیارات مدیران را تبیین کرده است ، چرا سعی می شود با ایجاد جو و استفاده از الفاظی نامناسب و نه در شأن جایگاه خادمی و با تلاش برای تضعیف عضو و یا اعضایی از شورا بهره برداری ها مشخص در صحن علنی شورا صورت پذیرد که با بازتاب بیرونی اش به مراتب قابل توجه تر از جلساتی است که همین افراد به منظور دلجویی و اعتراف به ناپسند بودن برخورد خود اصرار به برگزاری آن دارند و به همین منظور واسطه تراشی می کنند .

از خداوند متعال برای تمامی خدمتگزاران این نظام مقدس توفیق خدمت صادقانه و خالصانه را آرزومندم و برای تمامی همکارانم در شورا سرافرازی و سربلندی در تمامی شئون زندگی را خواهانم.

از اینکه همکاران گرامی صبوری کردند و عرایض اینجانب تحمل نمودند کمال سپاسگزاری را دارم و عرایضم را با چند بیت از حضرت حافظ به پایان می رسانم.

نه هر که چهره برافروخت دلبری داند                            نه هر که آینه سازد سکندری داند
نه هر که طرف کله کرج نهاد و تند نشست                            کلاه داری و آئین سروری داند
هزار نکته باریکتر از مواینجاست                                      نه هر که سر بتراشد قلندری داند
وفا و عهد نکو باشد ار بیاموزی                                    و گونه هر که توبینی ستمگری داند
*و السلام علیکم و رحمه و برکاته*

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *