روتیتر:رئیس شورای شهر کرج با اشاره به کسب رتبه برتر نهمین جشنواره ملی انتشارات روابط عمومی توسط پایگاه خبری مدیریت شهری کرج،این رسانه سازمانی را را بازوی توانمند مدیریت شهری در حوزه اطلاع رسانی دانست و گفت: از آنجا که شهرداریها به لحاظ شرح وظایف و نوع کارکردها بیشترین سطح تماس را با مردم دارند، روابط عمومی در این نهاد از جایگاه متمایزی برخوردار است.
به گزارش پایگاه خبری وتحلیلی روتیتر ،محمود دادگو افزود: پایگاه خبری نقش موثری در انتقال دیدگاه مدیریت شهری به حوزه های گوناگون دارد و با مدیریت رسانه ای بازتاب اقدامات شورای اسلامی شهر و شهرداری کرج در رسانه های جمعی و گروهی را چند برابر کرده است.
وی با تاکید بر اهمیت شفاف سازی و پاسخگویی به افکار عمومی بیان کرد: در گذشته به دلیل وجود ضعف در زیر ساخت های اطلاع رسانی و عدم انتقال به موقع و مناسب پیگیری های دلسوزانه مدیریت شهری در راستای ارایه خدمات رسانی بیشتر و بهتر به شهروندان، شاهد تفاسیر و بازتاب های متفاوتی بودیم که این امر زمینه ساز نقدهای غیر منصفانه می شد که با راه اندازی «پایگاه خبری» فصل جدیدی از اطلاع رسانی آغاز شده و تقریبا اهم عملکردها از ویترین این رسانه در معرض دید عموم است.
به گفته رئیس پارلمان شهری کرج، با راه اندازی پایگاه خبری، روند انعکاس جلسات شورای شهر شکل بهتری به خود گرفته و شهروندان در جریان پیگیری های صورت گرفته در جهت حل مشکلات شهر قرار می گیرند؛ این اطلاع رسانی بازدیدها، جلسات شورا، سخنرانی ها و… را شامل می شود و تقریبا اعضای شورا به چهره های خبری تبدیل شده اند.
دادگو در بخش دیگری از سخنانش گفت: روابط عمومی شهرداریها موظف هستند که ارتباط میان مخاطبان که همانا تمامی افراد داخل جامعه شهری هستند را همچون پلی با مسئولین شهری برقرار کرده و این ارتباطات را در کانال مناسبی سازماندهی کنند به نحوی که به طور همزمان نواقص و مشکلات موجود در شهر را برای تدوین برنامه های شهری در جهت ارتقا محیط شهروندی شناسایی و به مدیران شهر گزارش کنند همچنین با اطلاع رسانی صحیح و به موقع از عملکرد شهرداری، رضایت عمومی را ایجاد کنند.
وی با تاکید بر اینکه روابط عمومی به عنوان رکن اساسی در ایجاد رضایت شهروندی در این موضوع نقش اساسی را بازی می کند و با عملکرد خود موجب ارتقا جایگاه شهرداری و یا نزول آن در نگاه شهروندان شده و این موضوع در واقع همان عامل موفقیت و یا عدم موفقیت شهرداری ها است، گفت: به کارگیری نیروهای متخصص و دارای تجربه، استفاده از امکانات نوین همچون اینترنت و دیگر سامانه های اطلاع رسانی و نگاهی نوین با توجه به روشهای سنتی از جمله راهکارهایی است که شهرداری ها را در ایجاد ساختاری توانمند و قابل اتکا برای روابط عمومی ها یاری رسانده است.