• مرداد ۶, ۱۴۰۳ ۱۲:۱۰

روتیتــر

پایگاه خبری، تحلیلی

نامه سرگشاده فاطمه اسکندری به رئیس جمهور/لزوم احقاق حق مردم کرج

روتیتر:عضو بانوی شورای شهر و رئیس کمیته محیط زیست شورای شهر در نامه ای سرگشاده به رئیس جمهور با انتقاد از انتقال آب کرج به پایتخت خواستار پیگیری جدی این موضوع شد.

به گزارش پایگاه خبری وتحلیلی روتیتر ،در متن این نامه آمده است:

جناب آقای دکتر حسن روحانی

رییس جمهور محترم و منتخب ملت ایران

سلام علیکم؛

ضمن آرزوی کامیابی در رسیدن به آرمان های والا و مردمیتان به استحضار می رساند مردم شهیدپرور و ولایت مدار استان البرز و در مرکزیت آن،کلانشهر دو میلیون نفری کرج همواره و در تمام برهه ها از انقلاب تا کنون و به ویژه تقدیم کردن چهار هزار شهید والامقام به انقلاب اسلامی همیشه هماهنگ با ندای رهبری معظم انقلاب و حاضر در صحنه هستند.

جناب آقای  رئیس جمهور

آب مایه حیات است و تامین آب شرب، کشاورزی و صنعتی این منطقه مستعد و منحصر به فرد که میزبان همیشگی مسافران بیش از ۱۴ استان، محل استقرار بیش از ۴۰۰۰ هزار واحد صنعتی و دارای  ۴۵۰/۰۰۰ هزار دانش آموز و بهره مند از چهارمین جاده زیبای دنیا است و  بیش از ۷۰ مرکز دانشگاهی و علمی و پژوهشی مطرح کشوری و بین المللی در آن مستقر هستند، به مشکلی بدل شده که حل آن با نگاه برخی مدیران و مدیران کل استانی و شهرستانی ممکن نیست و در این شرایط نگاه امیدوارنه مردم این استان به تدابیر جنابعالی عمیق تر و دلبسته تر شده است .

با افزایش میزان انتقال آب سد کرج به تهران و تکمیل تونل انتقال آب تنها رودخانه این کلانشهر به پایتخت نگرانی های مردم و مسئولان این استان و شهرستان را به مرز بحرانی رسانده است.

این در حالی است که انتقال آب رودخانه کرج و افزایش برداشت تهران از آن به شرط تامین نیازهای آب شرب، کشاورزی و صنعتی کرج از ابتدائی ترین حقوق مردم این شهر است که رهبر معظم انقلاب به حق آنرا تایید و حمایت کرده اند.

جناب آقای  دکتر روحانی

افزایش استحصال تهران از آب رودخانه کرج به عنوان اصلی ترین منبع تامین تغذیه سفره های زیرزمینی موجب افزایش نیترات بیش از حد استاندارد در برخی نقاط و کاهش شدید سطح سفره های زیرزمینی آب شده است.

سهم ۲ درصدی آب شرب کلانشهر کرج از آب سد امیرکبیر در حالی که بیش از ۷۰ درصد از آب شرب پایتخت از آب سدهای کرج، لارو لتیان و طالقان تامین می‎شود رو به افول گذاشته و این می‎تواند در تضاد با عدالت در توزیع عادلانه آب و مهر تاییدی بر وجود تفاوت قائل شدن بین مردم کرج و پایتخت باشد. چه اگر چنین نبود چه اصراری بر تامین آب شرب کرج از چاه های فاقد کیفیت و تامین آب شرب تهران از سد هایی با کیفیت بالا است.

انتقال رودخانه کرج به تهران علاوه بر اینکه دامن آب شرب مردم و ساکنان بی گناه کرج را گرفته، موجبات افزایش روز افزون خشک شدن باغات کرج را فراهم آورده است به نوعی که براساس برآوردکارشناسان بیش از چندین میلیون اصله درخت در معرض خشک شدن و نابودی قرار گرفته اند.

جناب آقای رئیس جمهور

طرح انتقال آب کرج به تهران که اینک به صورت ناقص در حال انجام است بدلیل گستردگی و پیچیدگی های بسیار بالای آثار منفی و مضرات کوتاه مدت و بلند مدت که با حیات باغات و شهروندان این کلانشهر گره خورده است فاقد مطالعات کارشناسی مبتنی بر واقعیات منطقه ای در  حوزه تاثیرات اجتماعی، فرهنگی و زیست محیطی است و به این طرح ها نباید با همان نگاه طرح های عمرانی نگریست و تصمیم گیری در مورد آنها می بایست منوط به انجام مطالعات جامع معطوف بر اصول توسعه پایدار و آسایش سرزمین حوضه های مبدأ باشد.

جناب آقای دکتر روحانی

مردم و مسئولین معتقد و ملتزم شهرستان کرج به سیاست های کلی نظام، توقعی بیش از احقاق حق طبیعی خود و توزیع آب رودخانه کرج ندارند تا بر این اساس آب رودخانه کرج پس از تامین نیازهای این شهرستان به پایتخت منتقل شود.

و اینک چشم به دستورات مدبرانه، شما دوخته اند تا از بروز آسیب های جدی در حوزه سلامت شهروندان، فضاهای سبز و ایراد خدشه به اعمال عدالت در توزیع مایه حیات جلوگیری شود و شادابی و طراوات بار دیگر به این باغ شهر باز گردد.

بی شک تدبیر جنابعالی امید مردم کرج برای برخورداری از حق آب این شهر به ویژه آب رودخانه کرج را به همراه خواهد داشت.انشاا…

                                                                با تقدیم احترام
فاطمه اسکندری
عضو شورای اسلامی شهر کرج

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *