• تیر ۱۲, ۱۴۰۳ ۱۲:۵۸

روتیتــر

پایگاه خبری، تحلیلی

ضرب الاجل شهردار برای تکمیل طرح های شهری

Byrotit

آوریل 9, 2018

روتیتر:نخستین جلسه طرح حمایت و نظارت ستادی مناطق، از بودجه تا اجرا، روز گذشته با حضور شهردار کرج در ساختمان اداری منطقه یک برگزار شد و اصغر نصیری؛ شهردار، ضمن تعیین ضرب الاجل برای تکمیل طرح ها و انجام اقدامات تعیین شده در حوزه مدیریت شهری کرج، مهمترین اولویت مناطق در روزهای جاری را تکمیل طرح حمل مکانیزه زباله عنوان کرد.

 

به گزارش  روتیتر:  اصغر نصیری در نخستین جلسه طرح حمایت و نظارت ستادی مناطق _ از بودجه تا اجرا، افزود: تا زمانی که مخازن مکانیزه به طور کامل در شهر مستقر نشوند، اتفاق مثبتی در زمینه حمل مکانیزه زباله رخ نمی دهد.

وی تصریح کرد: تمام شیرابه های مرکز دفن زباله حداکثر تا پایان خردادماه باید خشک شده باشد و ضمن این اقدام، اجرای روش تفکیک از مبدأ باید به سرعت از سوی سازمان مدیریت پسماند به عنوان یک رویکرد رفتاری، فرهنگی و آموزشی در کل شهر رایج شود.

به گفته نصیری، اجرای این طرح ها محقق نمی شود مگر با آموزش کارکنان که باید در مرحله نخستِ همه اقدامات قرار گیرد.

شهردار کرج، ضرب الاجل شش ماهه را نیز برای تکمیل همه طرح های نیمه تمام مدیریت شهری در سال جاری اعلام کرد و مدیران را موظف دانست برای اجرای این امور همه همت و امکانات خود را به کار گیرند.

وی در بخش دیگری از صحبت های خود به لزوم افزایش درآمدزایی در مناطق پرداخت و اظهار داشت: ادارات درآمدی به هیچ وجه مجموعه ای صرفا اداری نیستند و لازم است با بکارگیری خلاقیت و استفاده از روش های درآمدزایی، به ارتقای این بخش کمک کنند.

نصیری، مدیران مناطق را نیز موظف کرد در طول هفته تمامی پرونده های مرتبط با منطقه خود را به صورت سیستمی، بررسی کرده و از وضعیت پرونده های موجود به طور کامل مطلع باشند.

همچنین مدیر ارشد اجرایی شهر کرج، از مدیران مناطق خواست پرداخت حقوق کارکنان خود را از خردادماه به عهده بگیرند. وی تاکید کرد: شهرداری مرکز از ماه ذکر شده، در خصوص پرداخت حقوق کارکنان مناطق، مسئولیتی به عهده نمی گیرد.

نصیری، بکارگیری طرح ها و برنامه های تشویقی و ترغیبی برای نیروها و کارگران را موجب افزایش رونق کار در مجموعه های مدیریت شهری ارزیابی کرد و امکان استفاده مدیران از این طرح ها را برای مدیران میسر دانست.

این مسئول، در بخش دیگر از گفته های خود، وجود هر گونه تخلفات ساخت و سازی در مناطق را غیرقابل پذیرش ذکر کرد و اذعان داشت: به رغم اینکه بر اساس آمار و مستندات موجوددر روزهای گذشته شاهد ۴۰ درصد کاهش تخلفات ساختمانی بوده ایم، اما وجود هرگونه تخلف در این زمینه قابل پذیرش نیست و مدیران مناطق موظف به پیگیری جدی در این خصوص هستند.

وی همچنین رفع سد معبر را یک اصل اساسی در مناطق ارزیابی کرد و توجه به زیباسازی و نورپردازی شب شهر را بسیار مهم دانست.

به گفته نصیری، برخی مناطق شهر کرج از فضاهای شهری بسیار مطلوبی برای طراحی نورپردازی های بسیار زیبا و مناسب برخوردارند که باید در این زمینه سازمان ها و مناطق مربوطه، اقدامات لازم را به عمل آورند.

این مسئول که عمده دیدگاه های خود را به حوزه زیباسازی و موضوعات فرهنگی و اجتماعی شهر اختصاص داده بود، نصب دست سازه های حجمی مناسب با بکارگیری ظرفیت های انجمن های هنری و هنرمندان توانمند شهر را برای ساماندهی به مناظر شهری مورد تاکید قرار داد.

نصیری، با اشاره به اینکه اگر روح شادابی و نشاط در شهر حاکم نباشد شهری مرده و بی روح خواهیم داشت، تاکید کرد: اجرای برنامه های فرهنگی هنری شاد در محلات باید مورد توجه مسئولان و مدیران مناطق قرار گیرد. برای این امر می توان از توان و استعداد انجمن های مختلف فرهنگی هنری با رعایت همه شئون و مقررات، بهره برد.

وی، به ضرورت اصلاح معابر شهری نیز تاکید کرد و اذعان داشت: چاله های موجود در خیابان ها باید به بهترین نحو پوشانده شوند.

شهردار به مسئول کارخانه تولید آسفالت شهرداری کرج نیز دستور داد با حفظ و رعایت میانگین تولید یک هزار و ۵۰۰ تن آسفالت، محصول تولیدی را برای استفاده مدیران مناطق در اختیار آنها قرار دهد.

تکمیل اجرای طرح شهر خوانا، عدم ورود مدیران و مسئولان به حاشیه ها، جلوگیری از فرصت سوزی و بکارگیری وقت و انرژی برای رسیدگی به مشکلات شهروندان در کنار رفع و جبران عقب ماندگی های محلات از دیگر دستورات و تاکیدات شهردار کرج در نخستین جلسه حمایت و نظارت ستادی مناطق، از بودجه تا اجرا بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *