• تیر ۱۰, ۱۴۰۳ ۱۳:۰۷

روتیتــر

پایگاه خبری، تحلیلی

مناسب سازی معابر شهری در دستور کار قرار گیرد/لزوم آشنایی با امکانات کشورهای پیشرفته جهان

Byrotit

آوریل 29, 2018

روتیتر:عضو شورای شهر کرج بر لزوم مناسب سازی پیاده روها برای نابینایان و معلولان تاکید کرد و از مسئولان خواست نسبت به تحقق هر چه سریعتر این امر اقدام کنند.

به گزارش روتیتر :  غدیر مهدوی کلیشمی در همایش استاندارد سازی معابر شهری که صبح امروز در باشگاه میلاد برگزار شد، اظهار کرد: وسایل نقلیه عمومی در کشور ما برای استفاده معلولین مناسب نیست.

وی خاطرنشان کرد: مسولان بایستی شرایطی فراهم کنند تا رانندگان برای خدمات دهی مناسب تر به توانیاب ها آموزش های لازم را فرا بگیرند.

عضو شورای اسلامی شهر کرج گفت: ضروری است پیاده روها برای نابینایان مناسب سازی و مشکلاتی که در این مسیر وجود دارد رفع و در دستور کار قرار گیرد.

مهدوی عنوان کرد: اگر می خواهیم شهری مناسب برای همه شهروندان داشته باشیم باید به رعایتِ حقوق شهروندی توجه ویژه داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه ضروری است برای آشنایی با روش های مدرن بکارگیری شده در جهان، دوره های بازدید از شهرهای بزرگ دنیا برگزار شود، افزود: من معتقدم مدیران ما به جای اینکه با سعی و خطا در زمان طولانی بخواهند پیشرفت کنند باید از نقاط برجسته و پیشرفته جهان بازدید کرده تا مراحل پیشرفت را،سریعتر طی کنند.

مهدوی کلیشمی گفت: مناسب سازی تنها توجه به فضای فیزیکی و نصب رمپ در معابر نیست بلکه باید با در نظر گرفتن نوع معلولیت، مناسب‌سازی خاصی را برای این اقشار مد نظر قرار داد.

این عضو شورا بیان کرد: اجرا و تحقق مناسب سازی معابر مستلزم آن است که  همه در این زمینه نگاه مسئولانه و متعهدانه وجود داشته باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *