• تیر ۸, ۱۴۰۳ ۰۱:۲۰

روتیتــر

پایگاه خبری، تحلیلی

۷۴ نفر باید به طرح سؤال از رئیس‌جمهور رأی دهند/۳۰ نفر امضا کردند

Byrotit

آوریل 30, 2018

روتیتر: نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه ۷۴ نفر باید به طرح سؤال از رئیس‌جمهور رأی دهند، گفت: تعداد امضاکنندگان ۳۰ نفر است.

 

به گزارش  روتیتر:  عزیز اکبریان صبح دوشنبه در نشست پرسش و پاسخ دانشجویی که در ساختمان شهیدان بیگی برگزار شد، بابیان اینکه شهرک‌های صنعتی کشور با ظرفیت ۳۵ درصد و در استان البرز با ظرفیت بالای ۴۰ درصد کار می‌کنند، گفت: درصدد هستیم واحدهای غیرفعال یا نیمه فعال را احیا کنیم.

وی یکی از مهم‌ترین مشکلات کشور را توقیف و پلمپ کارخانه‌ها دانست و گفت: با توجه به تأکید رهبر معظم انقلاب مبنی بر اشتغال‌زایی، از توقیف شرکت‌های صنعتی جلوگیری می‌شود.

نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی اولویت استان البرز را فعال کردن شهرک‌های صنعتی برشمرد و گفت: کارخانه‌ای در کرج ۵۰ میلیارد تومان از دولت طلبکار است و در مقابل ۳۰۰ میلیون تومان به دارایی بدهکار، نکته مهم این است که باید در سیستم دولتی بهبود ایجاد شود.

دپوی ۱۰ هزار میلیارد تومان کالای قاچاق در انبارهای کشور

اکبریان در پاسخ سؤالی مبنی بر اینکه آیا دولت به کالاهای قاچاق ضبط‌شده اجازه فروش و درآمدزایی داده است یا خیر؟ گفت: ۱۰ هزار میلیارد تومان کالای قاچاق در انبارهای کشور دپو شده، این کالاها یا برگردانده یا امحا می شود موافق ورود کالاها به بازار نیستیم.

وی با اشاره به اینکه طرح رجیستری موبایل موفق بوده است، گفت: باید از ورود موبایل قاچاق به کشور جلوگیری شود. پیش‌بینی می‌شود با اجرای طرح ریجستری کردن موبایل دو هزار میلیارد افزایش درآمد در گمرک داشته باشیم.

نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری به اقدامات فرهنگی مجلس اشاره کرد و گفت: جلساتی با روسای دانشگاه‌ها برگزار شده است، امیدواریم در حوزه دانشگاه ها شاهد اقدامات تاثیرگذار باشیم.

اکبریان با تاکید بر اینکه ارتباط دانشگاه‌ها با شهرک‌های صنعتی ضعیف است، گفت: باید مجموعه فنی دانشگاه‌ها با شهرک‌های صنعتی ارتباط بیشتری داشته باشند.

لزوم حمایت دولت از تولیدکنندگان خودروهای هیبریدی

وی با اشاره به اینکه امروز همه میز مدیریتی می‌خواهند و برای آن تلاش می‌کنند، گفت: باید این فرهنگ‌ نهادینه شود که مردم به سمت کارهای فنی روی بیاورند.

نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه از مصرف‌گرایی باید جلوگیری شود، گفت: اگر فرهنگ کار در جامعه نهادینه شود، قطعاً شاهد پیشرفت خواهیم ‌بود.

اکبریان در بخش دیگری به اهمیت شرکت های دانش بنیان و حمایت مجلس شورای اسلامی از این شرکت ها اشاره کرد و گفت: دولت بودجه خوبی به این شرکت ها اختصاص داده است امیدواریم شاهد شکوفایی در این حوزه باشیم.

وی در ادامه با اشاره به اینکه باید از تولیدکنندگان خودروهای هیبریدی حمایت شود ابراز تاسف کرد که دولت نمی‌تواند یارانه آن‌ها را بپردازد و این مهم باعث شده تولید خودروهای هیبریدی متوقف شود.

دولتی که ۵۰‌درصد درآمد نفت را مستمری می‌پردازد، نمی‌تواند بیش از این‌کاره‌ای نو انجام دهدبه گفته نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی دولتی که ۵۰‌درصد درآمد نفت را مستمری می‌پردازد، نمی‌تواند بیش از این‌کاره‌ای نو انجام دهد.

اکبریان در بخش دیگری در خصوص برجام گفت: مجلس شورای اسلامی کمیسیونی برای مقابله با بدعهدی‌ها تشکیل داده و تاکنون ۹ مصوبه برای این مهم تصویب‌شده است.

وی با اشاره به تلاش دشمن برای دو قطبی شدن ایران، گفت: رهبری بر این مسئله که کشور دوقطبی نشود تأکیددارند و مجلس شورای اسلامی در این خصوص تلاش می‌کند.

نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سوال که سرانجام طرح سؤال از رئیس‌جمهور چه شد، گفت: طرح سوال از رئیس جمهور در کمیسیون مربوطه است، در این باره ۱۰۵ نفر امضاء کردند که در ادامه تعداد امضا کنندگان به ۳۰ نفر کاهش یافت، ۷۴ نفر از نمایندگان باید طرح سؤال از رئیس‌جمهور را امضا کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *