• مرداد ۶, ۱۴۰۳ ۰۷:۰۴

روتیتــر

پایگاه خبری، تحلیلی

شهرداری ها نیاز مند منایع درآمدی پایدار هستند/تاکید بر شناسایی ظرفیت های درآمدی جدید

Byrotitr

سپتامبر 1, 2014

روتیتر:قائم مقام شهردار کرج گفت: بنیه مالی شهرداری ها با تعریف و بهره بردای صحیح از منابع درآمدی پایدار تقویت می شود.

به گزارش پایگاه خبری وتحلیلی روتیتر ،محمدرضا رضاپور افزود: بنیه مالی شهرداری ها ایجاد ظرفیتهای جدید تقویت می شود که در این مسیر آنچه بسیار مهم است پایدار بودن منابع مالی و درآمدیست.

وی شهرداری ها را از جمله موسسات عمومی و غیر دولتی خواند و با بیان این موضوع که شهرداری ها هزینه های جاری و عمرانی خود را از محل درآمدهای وصولی از تامین می کنند، افزود: شناخت کدهای درآمدی شهرداری ها از اقداماتی است که می تواند زمینه را برای اخذ تصمیمات لازمه جهت بهبود درآمدها مخصوصا “درآمدهای  پایدار” فراهم آورد.

رضاپور با اشاره به قانون شهرداری ها به عنوان ملاک عمل این دستگاه های مردمی و خدمت رسان در تصمیم سازی های مختلف امور شهری، اظهار داشت: یکی از خلأهای موجود در شناسایی درآمدهای پایدار برای شهرداری ها گذشت زمان طولانی از قانون شهرداری هاست.

وی با بیان اینکه قانون شهرداری ها در سال ۱۳۳۴ هجری شمسی و متناسب با شرایط آن زمان تدوین شده است، گفت: این قانون برغم برخی اصلاحات صورت گرفته تا کنون نیز ملاک عمل شهرداری ها بوده است و باید اذعان داشت تا کارآمدی بهینه و مطلوب این قوانین و رسیدن به شرایط مناسب فاصله ای نه چندان کوتاه وجود دارد.

رضاپور، وصول منابع درآمدی پایدار را از جمله مهمترین مسائل و دغدغه های شهرداری ها معرفی کرد و گفت: ایجاد منابع کافی درآمد و تامین هزینه خدمات شهری نیازمند رسیدن به حالت تعادل در جذب منابع مالی پایدار و هزینه کرد منطقی آن است.

ظرفیت های درآمدی کرج شناسایی شود

قائم مقام شهردار کرج در ادامه با اشاره به ساختارهای مهم شهری از جمله جمعیت، وسعت، بافت فرهنگی و نوع درخواست ها همچنین سطح توقعات جامعه شهری اظهار داشت: این مولفه ها در تعیین راهکارهای تحقق منابع درآمدی بسیار حائز اهمیت است.

رضاپور  با بیان اینکه ظرفیت های درآمدی کرج باید شناسایی و بهینه سازی شوند، گفت: این منابع اعم از داخلی و خارجی بودن باید برای شهر کارآمد باشند بگونه ای که با بکار گیری آن شهر به نحوی مطلوب منتفع شود.

وی در تعریفی از منابع درآمدی داخلی عنوان کرد: این منابع شامل درآمدهایی هستند که مستقیما توسط شهرداری ها و به صورت و بهای خدمات گوناگون که بیشتر مربوط به اراضی و املاک هستند وصول می شوند که عوارض بر پروانه های ساختمانی، عوارض نوسازی و… از جمله ان منابع می باشند.

رضاپور، سرمایه گذاری بر منابع وامکانات شهری را از راهکارهای توسعه منابع پایدار درآمدی ذکر و عنوان کرد: جذب سرمایه های بخش خصوصی اعم از داخلی و خارجی از مهمترین سیاست های رسیدن به منابع پایدار درآمدی است.

وی تاکید کرد: تحقق مدیریت یکپارچه شهری می تواند به توسعه بهتر و پایدار شهرها کمک کند علاوه بر آن کاهش هزینه های شهری و رضایت مندی مردم را نیز به همراه دارد که شهرداری ها در جهت تحقق آن تلاش می کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *