• مرداد ۶, ۱۴۰۳ ۱۸:۰۹

روتیتــر

پایگاه خبری، تحلیلی

کمیسیون ویژه کلانشهرها فرصتی گرانبار برای شهرداری هاست

Byrotitr

سپتامبر 2, 2014

روتیتر:دبیر معاونین خدمات شهری کلانشهرهای کشور تشکیل کمیسیون ویژه کلانشهرها در دولت را یکی از ارزشمندترین فرصت های ایجاد شده برای شهرداری ها ارزیابی کرد و گفت: در گذشته تصمیم گیری در خصوص مسائل شهرداری ها گاه تا یک سال به طول می انجامید که این امر با راه اندازی کمیسیون ویژه کلانشهرها در دولت بسیار کوتاه شده است.

به گزارش پایگاه خبری وتحلیلی روتیتر ،محسن مرادی که در نخستین نشست آموزش و اطلاع رسانی کلانشهرهای کشور به میزبانی کرج سخن می گفت، با بیان این مطلب به تاثیر عملکرد شهرداری ها در شهر پرداخت و اذعان داشت: آثار عملکرد شهرداران تا سال های سال در لایه های مختلف شهری باقی خواهد ماند و بر شهروندان اثر خواهد گذاشت.

مرادی به وقوع دو رویداد مبارک و فرصت ارزشمند برای شهرداری ها اشاره کرد و افزود: تشکیل کمیسیون ویژه کلانشهرها در دولت موجب شده است اموری که گاه به مدت یک سال برای تصمیم گیری در خصوص آن وقت صرف می شد امروز در کوتاه ترین مدت به انجام رسد.
وی با بیان اینکه این کمیسیون کاملا قانونی است و نمایندگانی از دولت در آن حضور دارند، بررسی تخصصی مشکلات و مسائل مرتبط با کلانشهرها را بسیار سودمند به نفع تمامی شهرها دانست و ادامه داد: کمیسیون فوق فعالیت خود را از حدود سه ماه پیش آغاز کرده و به رغم عمر کوتاهی که از فعالیتش می گذرد تاکنون به جمع آوری اطلاعات و تهیه چهار سند مرتبط با شهرداری های کلانشهرها پرداخته است.
دبیر معاونین خدمات شهری کلانشهرهای کشور سند اول از این کمیسیون که تهیه شده و در جلسه اصلی کمیسیون مورد بررسی قرار گرفته است را سند فضای سبز عنوان کرد که به مسئولیت مدیرعامل سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری کرج به انجام رسیده است.
مرادی سند دوم را مرتبط با آتش نشانی ذکر کرد و بیان داشت: در خصوص این سند دو جلسه برگزار شده و با توجه به راهکارهای بسیار خوبی که در این زمینه تهیه شده است، سازمان کلانشهرها در پی گیری مطالب مرتبط با این اسناد بسیار حساس و جدی عمل می کند.

حل مشکلات کلانشهرها با دولت

وی از آماده شدن سه تفاهم نامه نیز به عنوان دیگر آثار و کارکردهای تشکیل کمیسیون تخصصی کلانشهرهای کشور در دولت یاد و خاطرنشان کرد: دو سند دیگر نیز در حال آماده سازی و تدوین است که یکی مربوط به حوزه پسماند و دیگری موضوع حمل و نقل را شامل می شود.
معاون اسبق خدمات شهر شهرداری کرج تصریح کرد: امیدواریم با پی گیری هایی که در این بخش انجام می شود تا پایان سال بخش عمده مشکلات کلانشهرها با دولت را مرتفع نماییم.

حمل و نقل عمومی در کلانشهرها متحول می شود

دبیر معاونین خدمات شهری کلانشهرهای کشور دیگر فرصت ارزشمند برای شهرداری ها را در قانون بودجه سال جاری عنوان کرد و ادامه داد: نمایندگان مجلس اصلاحاتی در خصوص تجهیز امکانات عمومی و ریلی در این بودجه پیش بینی کرده اند که حاصل آن تغییراتی بسیار شاخص و ویژه در امر حمل و نقل عمومی خواهد بود. 
وی مسئول بخش عمده تدارکات به منظور تجهیز ناوگان عمومی حمل و نقل را وزارتخانه های نفت و کشور عنوان کرد و اظهار داشت: امیدواریم تا پایان سال اتفاقات خوبی را در این حوزه بخصوص در کلانشهرها شاهد باشیم.
مرادی علت تاکید بر کلانشهرها در تصمیمات کشوری را برخورداری این نقاط جغرافیایی کشور از پتانسیل های تخصصی بیشتر در نظر گرفت و تصریح کرد: تفاوت طبقاتی به هیچ روی بین شهرها و کلانشهرها وجود نداشته و تصمیمات عمومی برای کشور گرفته می شود اما در برخی موارد به طور خاص تمرکز بر کلانشهرهاست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *