• مرداد ۶, ۱۴۰۳ ۰۷:۰۵

روتیتــر

پایگاه خبری، تحلیلی

رقابت یا جدال بر سر ورود به کمیسیون های تخصصی شورای شهر کرج/ لابی گری اقلیت برای حذف رقبای اکثریت

Byrotitr

سپتامبر 8, 2013

روتیتر :افزایش تعداد اعضای شورای شهر کرج از ۹ به ۲۱ ، اعضای اسن شورا را با چالشی جدی به نام کمبود کمیسیون های تخصصی بویژه کمیسون های ماده ۱۰۰ روبرو شده است . چه حضور در کمیسیون های ماده ۱۰۰ و سایر کمیسون های تخصصی شورا یکی از درخواست های به حق اعضای شورای شهر به شمار می رود در این میان اما عضویت در کمیسیون های ماده ۱۰۰ شاید التهاب خاصی به همراه داشته باشد چه حق جلسه بالای این کمیسیون و سایر انتفاعات انگیزه ای مضاعف به رقابت برای عضویت در این کمیسیون ایجاد کرده است .

۳ برابر بودن تعداد اعضای شورای شهر کرج نسبت به تعدا کمیسون های ماده ۱۰۰ شهرداری کرج این رقابت را شدید تر می کند چه بی تردید اکثر اعضای شورای شهر کرج در تلاش هستند تا حتما عضو یکی از کمیسیون های ماده ۱۰۰ ، توافقات ، معاملات و … به عضویت درآیند اما تعداد کمکمیسون های درآمد زا و حساس و تعداد بالای اعضای شوریا شهر چالشی جدی و مشکلی اساسی ایجاد خواهد کرد .

شورای شهر کرج در این هفته در جلسات امروز و چهارشنبه می بایست به انتخاب اعضای کمیسیون های قانونی و  تخصصی شورای شهر کرج بپردازد . افزایش ۲٫۵ برابری تعداد اعضای شوریا شهر و عدم امکان افزایش تعدا کمیسیون های شورای شهر و شهرداری کرج سبب می شود که جلسات شورا به صحنه رقابت و حتی جدال بر سر عضویت در این کمیسون ها بدل شود و رفاقت های کاذب چهره واقعی خود را نشان دهند . رفاقت هایی که گرچه در ظاهرا عمیق هستند اما بر سر تقسیم منصب به رقابت و جدال و .. بدل می شوند .

اعضای شورای شهر بی تردید جهت جلوگیری از ایجاد تبعیض سعی می کنند تا تعداد کمیسونها را افزایش دهند اما با توجه به منع قوانین و محدودیت افزایش کمیسیون هایی نظیر معاملات ، توافقات ، ماده ۱۰۰ و … رقابت در این خصوص تنگاتنگ و حذفی می شود .

هرچند  بر اساس شنیده ها برخی از اعضای شورای شهر کرج که در حال حاضر در اقلیت به سر می برند ،طی چند روز گذشته  با جلسات شبانه و مخفیانه سعی کرده اند تا  سایر رقبای خود را در شورا برای  انتخاب اعضای کمیسیون های شهرداری حذف کنند و در بین آنها اختلاف اندازند. این اعضا که سال ها بر کمیسیون های تخصصی شورای شهر سایه افکنده بودند چون در شورای چهارم جایگاه خود را متزلزل می بینند در تلاش هستند تا با گرفتن حس پدر خواندگی رقبای کم تجربه را حذف کنند و ریاست خود را در کمیسیون های تخصصی و ماده صد تداوم دهند .

اعضای شورای شهر کرج اما با ید هوشیار باشند تا از ورود به مناقشات مربوط به حضور در کمیسیون های ماده ۱۰۰ که همواره با اما و اگر های بسیاری روبرو است و سایر کمیسیون ها مانند معاملات ، توافقات و … خود داری کند . چه بی تردید مجادله بر سر عضویت در کمیسیون های شورای شهر به شایبه های رانت زا بودن حضور در این کمیسیون ها دامن می زند و از این جهت می بایست  اعضای محترم از ورود به این مجادلات و رقابت های تخریب کننده خود داری کنند .

هرچند به رغم تلاش برخی از اعضای شورای شهر کرج برای مشخص کردن نتیجه رقابت برای عضویت در کمیسیون های شورا در لابی ها و جلسات شورای شهر انتظار می رود که در جلسات شورای شهر کرج رفاقت ظاهری بسیاری از اعضا چهره واقعی خود را نشان دهد و شوریا چهارم کرج به مرز واقعیت خود نزدیک. چه واقعیت این است که اقلیت شوریا کرج بنای تفاهم و تعامل با اکثریت منطقی شورای شهر را ندارد و می خواهد با تعداد کم برای تعداد بیشتری تصمیم گیری کند که این برخلاف کار شورایی است و موجب رخ نمایی واقعیت های رفتاری و رفاقتی در نهاد هایی همچونشورا و مجلس می شود که البته موجب پویایی و تضارب آراپی بیشتر می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *