• تیر ۶, ۱۴۰۳ ۱۰:۴۷

روتیتــر

پایگاه خبری، تحلیلی

شورای شهر کرج به دنبال هزینه افزایی برای شهرداری نبوده است/ به راحتی پول پرداخت می کنیم ولی نظارت نمی کنیم

Byrotit

سپتامبر 24, 2018

روتیتر:نایب رییس شورای اسلامی شهر کرج با تاکید بر اینکه وظیفه شورا نظارت بر عملکرد شهرداری است، گفت: شورای شهر کرج به دنبال هزینه افزایی برای شهرداری نبوده است.

 

به گزارش روتیتر ، منصور وحیدی در هشتاد و هشتمین جلسه رسمی شورای شهر کرج با بیان اینکه نظارتی بر خدمات شهر و تجهیزات و فعالیت مرتبط آن وجود ندارد، گفت: در حوزه همکاری با پیمانکاران این حوزه باید دقت بیشتری از سوی شورای شهر اعمال شود.

وی اضافه کرد: در برخی موارد که با ۵۰۰ میلیون تومان می توانیم اقدامات لازم در حوزه خدمات شهر در سطح یک منطقه را اجرایی کنیم متاسفانه هزینه ها حدودِ یک میلیارد می شود!

نایب رییس شورای شهر کرج با بیان اینکه ده ها پیمانکار در حاشیه های شهر کرج و یا در امور مربوط به ساماندهی ترمینال و دیگر خدمات شهری مشغول به کار هستند، افزود: نظارت شورای شهر کرج بر قراردادهای این پیمانکاران ضرورت دارد.

وی با اشاره به اینکه اکنون شرایط مالی شهرداری مناسب نیست و در بحث هزینه ها حدود صدمیلیارد تومان بیشتر از درآمدِ شهرداری هزینه کرده ایم، تصریح کرد: این ضعف سیستم مدیریت شهری و راس هرم آن را نشان می دهد. ارزش افزوده باید در شهر کرج ایجاد کرد تا با تکیه بر روش هایی از جمله فروش صحیح املاک شهرداری اقدامات توسعه ای برای این کلانشهر حاصل شود.

وحیدی با تاکید بر اینکه شورای شهر کرج هم در یکسال گذشته نتوانسته است به دلیل چالش های موجود در امور خود، نظارت موثر بر حوزه فعالیت های مختلف شهرداری کرج از جمله قراردادهای پیمانکاران خدمات شهر داشته باشد، اضافه کرد: در ردیف عوارض ها از جمله عوارض زباله و نوسازی هم باید به دنبال اصلاحاتی باشیم تا به عنوان نمونه جذب ردیف اقدامات تهاتری میسر شود.

وی بیان کرد: پروژه های تجاری زیادی در سطح مناطق کرج از جمله رجایی شهر و یا عظیمیه انجام شده که عوارض آن را باید به درستی دریافت می کردیم و در کنار آن به عوارض کمیسیون ماده صد هم بیشتر می پرداختیم اما این مهم انجام نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *