• تیر ۶, ۱۴۰۳ ۱۲:۲۲

روتیتــر

پایگاه خبری، تحلیلی

ضرورت تعامل دستگاه‌های استان در اجرای طرح‌های بازآفرینی

Byrotit

سپتامبر 25, 2018

روتیتر:سرپرست شهرداری کرج بر ضرورت بازنگری در شیوه تامین اعتبار طرح‌های بازآفرینی تاکید کرد.

 

به گزارش روتیتر :محمد رضا احمدی نژاد پیش ازظهر امروز در دومین جلسه ستاد بازآفرینی پایدارکرج اظهار کرد: نمایندگان برخی ادارات علی رغم تاکیدهای صورت گرفته در جلسه ستاد بازآفرینی شرکت نمی‌کنند و این مساله باید به صورت رسمی پیگیری شود.

سرپرست شهرداری کرج ادامه داد: اگر نمایندگان ادارات در جلسات این ستاد حضور پیدا نکنند، اهداف و برنامه‌های پیش بینی شده در این بخش محقق نخواهد شد.

وی افزود: شیوه نامه ای برای ارائه طرح‌های ستاد بازآفرینی مشخص شده  که ادارات و دستگاه‌های استان باید بر مبنای آن‌طرح‌های پیشنهادی خود را برای تصویب ارائه دهند.

احمدی نژاد توضیح داد: طرح‌های ادارات و سازمان ها در کمیته ستاد بازآفرینی بررسی می‌شود و اگر قابلیت اجرا داشته باشند، به تصویب می‌رسند و درغیر این صورت از دستور کار خارج می‌شوند.

سرپرست شهرداری کرج گفت: متاسفانه ادارات استان آن طور که باید و شاید در ارائه طرح های بازآفرینی جدی نبوده اند و طرحهای رسیده قابل توجه نیست.

احمدی نژاد در بخش دیگری از صحبت‌های خود با تاکید بر اینکه ادارات استان باید در اجرای طرح‌های بازآفرینی با هم هماهنگ باشند، توضیح داد: دستگاه‌ها باید در اجرای طرح‌ها به گونه ای عمل کنند که تا حد امکان از موازی کاری، صرف هزینه چند برابری و دوباری کاری جلوگیری شود.

این مسئول در بخش دیگری از صحبت‌های خود با گلایه از شیوه تخصیص اعتبارات برای اجرای طرح‌های ستاد بازآفرینی گفت: اجرای قراردادهای عمرانی توسط شهرداری بر اساس اعتبارات صد درصدی است و هیچ پیمانکاری قبول نمی کند که هزینه کاری که انجام میدهد را در فاصله زمانی طولانی مدت و به شکل نامشخص دریافت کند.

وی اظهار کرد: این روش که ۳۰ درصد اعتبارات مورد نیاز برای اجرای طرح‌های بازآفرینی توسط شهرداری و ۷۰ درصد نیز توسط دولت تامین شود، نتیجه بخش نخواهد بود و مشکلات قانونی در پی خواهد داشت.

احمدی نژاد ابرازکرد: برای رفع این مشکل شهرداری می تواند کل هزینه پروژه‌های تصویب شده خود را پرداخت کند و بعد از تکمیل، دولت سهم ۷۰ درصدی خود را به صورت اوراق به شهرداری پرداخت نماید.

سرپرست شهرداری کرج ادامه داد: بدون شک با این روش که ۳۰ درصد اعتبار پروژه ها را شهرداری و ۷۰ درصد را دولت پرداخت کند، بسیاری از پروژ‌ها نیمه تمام باقی می‌ماند.

وی در ادامه با تاکید براین‌که در اجرای طرح‌های بازآفرینی باید نگاه بلند مدت داشت، افزود: باید بررسی‌های دقیقی در مناطق هدف ستاد بازآفرینی صورت بگیرد و کمبودهای این مناطق در بخش‌های فرهنگی، اجتماعی و … به صورت جامع مشخص شود.

این مسئول ابراز کرد: در یک برنامه مدون پنج ساله می توان بخشی از کمبود سرانه مناطق هدف را مرتفع کرد.

وی گفت: این‌که هر اداره ای در یک منطقه بدون برنامه ریزی  طرحی را اجرا کند نتیجه ای جز هدر رفت سرمایه و التیام موقتی مشکلات ندارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *