• تیر ۱۸, ۱۴۰۳ ۲۳:۵۸

روتیتــر

پایگاه خبری، تحلیلی

مهندسی پدافند غیر عامل در استانداردسازی ساخت و سازها لحاظ شود

Byrotitr

اکتبر 30, 2014

روتیتر:معاون خدمات شهری شهرداری کرج با تاکید بر اهمیت استانداردسازی ابنیه و معابر، اجرای قوانین و اصول پدافند غیرعامل در ساخت و سازها را یک ضرورت غیر قابل انکار خواند.

به گزارش پایگاه خبری وتحلیلی روتیتر ،حسن مدیرروستا ، با اشاره به قرارگیری در هفته پدافند غیرعامل، این پدافند را شامل اقداماتی عنوان کرد که متفاوت با دفاع نظامی بوده و مبتنی بر کاهش آسیب پذیری در شرایط بحران است.

وی این نوع دفاع را خارج از موارد حمله نظامی و مقابله با جنگ افزارها ارزیابی کرد و بیان داشت: جلوگیری از وارد آمدن خسارات مالی و تلفات انسانی، ممانعت از تخریب تاسیسات حساس و حیاتی نظیر ساختمان ها و مراکز مهم و حیاتی از جمله اهداف پدافند غیرعامل است و همه دستگاه ها، سازمان ها، بخش ها و شهروندان در اجرای مفاد و اهداف آن قادر و ملزم به ایفای نقش هستند.

مدیرروستا به انتخاب شعارهایی برای روزهای این هفته اشاره کرد و اذعان داشت: این هفته که از سوم آبان ماه آغاز شده تا نهم این ماه ادامه داشته و برای هر یک از روزهای آن شعارها و موضوعاتی در نظر گرفته شده است.

وی، شعار روز سوم آبان را “تولی و ترویج علمی و پدافند غیرعامل” عنوان کرد و افزود: شعار چهارم آبان ماه “سلامت محیط زیست، محور پایداری ملی و پدافند غیرعامل (روززیستی)” و شعار روز پنجم، “استانداردسازی، خوداتکایی و پدافند غیرعامل (روز صنعت فنی و انرژی)” در نظر گرفته شده است.

معاون خدمات شهری شهرداری کرج شعار ششم آبان ماه را “گفتمان سازی و نهادینه سازی پدافند غیرعامل (فرهنگی)” عنوان کرد و از شعار روز هفتم به عنوان “کاهش آسیب پذیری، افزایش توانمندی در فضای سایبری” یاد کرد.

مدیرروستا، “بسیج مشارکت مردمی؛ محور تحقق پدافند غیرعامل” و “منابع ملی، سرمایه پایدار و پدافند غیرعامل” را به ترتیب شعار روزهای هشتم و نهم آبان ماه ذکر کرد و بیان داشت: امیدواریم این شعارها در حد شعار باقی نمانده و با تعمیق باورهای مردمی و آموزش های لازم، شاهد بروز و ظهور اصول پدافند غیرعامل در تمام سطح کشور و استان و بویژه شهر کرج باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *