• تیر ۶, ۱۴۰۳ ۱۱:۱۳

روتیتــر

پایگاه خبری، تحلیلی

صدای شهروندان به گوش مسئولان می رسد!

Byrotit

اکتبر 3, 2018

روتیتر: به طور میانگین روزانه بین ۳۰۰ تا ۳۵۰ تماس با سامانه ۱۳۷ برقرار می‌شود که در روزهای خاص به ۸۰۰ مورد هم می‌رسد.

به گزارش روتیتر: سامانه ۱۳۷ شهرداری کرج با هدف دریافت دیدگاه‌ها و نقطه نظرات شهروندان در خصوص مدیریت شهری و همچنین ایجاد ارتباط بیشتر شهروندان با مدیران ارشد شهرداری در سال ۱۳۸۵ راه اندازی شد. این واحد با بهره گیری از آخرین سیستم‌های فن آوری اطلاعات با شعار سرعت، دقت و صحت نسبت به ثبت شبانه روزی درخواست‌ها و شکایات مردمی اقدام می‌کند. هر پیام که از طریق این سامانه به مناطق و نواحی ابلاغ می شود در کوتاه ترین زمان رسیدگی می شود که این امر در نهایت رضایت شهروندان و اعتماد بیشتر آنها به مجموعه مدیریت شهری را به دنبال دارد.

استفاده از به روز ترین نرم افزارها درسامانه ۱۳۷ شهرداری کرج
رییس اداره امور اجرایی سامانه ۱۳۷ شهرداری کرج، اظهار کرد: سامانه ۱۳۷ درخواست‌ها و شکایات شهروندان را بدون مراجعه حضوری به شهرداری فقط با یک تماس پیگیری می کند.

مجید کولیوند ادامه داد: کاهش ترددهای درون شهری و آلودگی هوا،‌صرفه جویی در وقت و هزینه،‌ارتباطی آسان ، یکسان و شبانه روزی با شهرداری از مزایای ارتباط با این سامانه است.

این مسئول توضیح داد: سامانه ۱۳۷ شهرداری کرج از سال ۸۵ فعالیت خود را با چهار پرسنل در ساختمان معاونت خدمات شهری آغازکرد.

وی با اشاره به ارتباط مستقیم مردم با سامانه ۱۳۷ ادامه داد: شهروندان برای اعلام شکایات و درخواست‌های خود ارتباط مستقیمی با سامانه ۱۳۷ دارند و این ارتباط تنگاتنگ، لزوم خدمات رسانی بهتربه مردم را دو چندان می‌کند.

رییس اداره امور اجرایی سامانه ۱۳۷ شهرداری کرج افزود: طی سال‌های گذشته شاهد توسعه نرم افزاری و سخت افزاری سامانه ۱۳۷ شهرداری کرج برای خدمات رسانی بهتر به مردم بوده‌ایم. در حال حاضر این سامانه با بهره گیری از توان و تخصص ۲۳ نفر و با استفاده از به روزترین نرم افزارهای دنیا به صورت ۲۴ ساعته به مردم خدمات ارائه می‌دهد.

وی توضیح داد: علاوه براین، به نمایندگی از این سامانه درهر منطقه از شهرداری یک عامل مستقرشده تا مشکلات، درخواست‌ها و شکایات مردمی را به مدیران گزارش کند و پیگیر رسیدگی به این موارد باشد.

کولیوند در ادامه با اشاره به تعداد تماس‌های روزانه این مرکز گفت: هر اپراتور این سامانه روزانه به ۷۰ تا ۸۰ تماس پاسخگو می‌دهند. البته این آمار در روزهای بحرانی مثل زمان بارندگی، وزش باد شدید و به میزان قابل توجهی افزایش می‌یابد.

هر روز چند تماس با سامانه ۱۳۷ برقرار می‌شود؟
رییس اداره امور اجرایی سامانه ۱۳۷ شهرداری کرج افزود: به طور میانگین روزانه بین ۳۰۰ تا ۳۵۰ تماس با سامانه ۱۳۷ برقرار می‌شود که در روزهای خاص به ۸۰۰ مورد هم می‌رسد.

وی با اشاره به شیوه ثبت شکایات و درخواست‌های مردمی اظهار کرد: پس از هر تماس تلفنی، اپراتور محل اعلام شده را روی نقشه( با استفاده از جی پی اس) مشخص می‌کند تا امکان رسیدگی به مشکل در کوتاه ترین زمان ممکن فراهم شود.

وی با بیان اینکه اپراتورهای سامانه ۱۳۷ با دقت کافی به مشکلات مردم را ثبت می‌کنند، اضافه کرد: هر تماس مردمی با این سامانه بین سه تا پنج دقیقه طول میکشد و این نشان می‌دهد اپراتورها صرفا به فکر ثبت شنیده‌ها نیستند و به نوعی گوش شنوای مردم برای انتقال مشکلات شهری به مدیران هم به حساب می‌آیند.

کولیوند در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به اولویت‌های مردم در تماس با سامانه ۱۳۷ ابراز کرد: دلایل تماس مردم با این سامانه منطقه به منطقه متفاوت است به همین دلیل نمی‌توان برای همه مناطق نسخه ای یکسان پیچید. به عنوان مثال در یک منطقه وضعیت نامناسب آسفالت مهمترین دغدغه مردم است و در منطقه ای دیگر وجود سگ‌های ولگرد و حیوانات موذی که باید بر اساس همین اولویت‌ها به موضوعات رسیدگی کرد.

وی ادامه داد: اما به طور کلی باید گفت بیشترین فراوانی این تماس‌ها به ساخت و سازهای غیرمجاز، سد معبر، وضعیت آسفالت معابر و مزاحمت‌های ناشی از حیوانات موذی در سطح معابرشهر مربوط می‌شود.

وی در ادامه با بیان اینکه مدت زمان رسیدگی به شکایات مردم متغیر است، افزود: وقتی شکایت و درخواستی در سامانه ثبت شد، موضوع برای رسیدگی به مسئولان منطقه مورد نظر منعکس و تلاش می‌شود در بازه زمانی سه تا نهایت ۲۰ روز مشکل مرتفع شود. بدیهی است بازه زمانی رسیدگی به مشکل شکستگی درخت با حل معضل آسفالت یک خیابان متفاوت است به همین دلیل ازشهروندان تقاضا می‌شود برای حل مشکلاتی که به نوعی در قالب پروژه‌های عمرانی تعریف می‌شوند صبر بیشتری به خرج دهند.

کولیوند توضیح داد: البته در مواقع بحرانی درخواست‌های مردم ثبت نمی‌شود و موضوع با بی سیم از طریق اپراتورها به بخش مربوط اعلام می‌شود تا در کوتاه ترین زمان ممکن رسیدگی شود.

تعریف ۳۵۰۰ مشکل شهری برای سامانه ۱۳۷
این مسئول با اشاره به چگونگی ثبت مشکلات در سامانه ۱۳۷ اضافه کرد: درنرم افزار سامانه ۱۳۷ شهرداری کرج بیش از ۳۵۰ مورد از مشکلات شهری تعریف شده و هر بار که شهروندی برای بیان یک یا چند مورد از آنها با سامانه تماس می‌گیرد، اپراتور با یک کلیک نسبت به ثبت آن در منطقه مورد نظراقدام می‌کند.

رییس اداره امور اجرایی سامانه ۱۳۷ شهرداری کرج گفت: البته گاه مواردی پیش می آید که در نرم افزار سامانه تعریف نشده و به نسبت تعداد تماس‌ها به آن اضافه می‌شوند.

وی با بیان اینکه سامانه ۱۳۷ شهرداری کرج به طور مستمر به دنبال ارتقای کیفیت خدمات رسانی است، اظهار کرد: در طول سال این مجموعه از سامانه‌های ۱۳۷ کلانشهرهای موفق کشور بازدید می‌کند تا با الگو برداری درست از آنها در راستای خدمات رسانی بهتر به شهروندان گام بردارد.

برقراری ۷۵ هزار تماس با سامانه ۱۳۷ در سال جاری
وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به امکان پرداخت قبوض شهرداری از طریق سامانه ۱۳۷ اشاره کرد و گفت: برای این سامانه امکان پرداخت قبوض عوارض نوسازی، عوارض کسب و پیشه، بهای خدمات مدیریت پسماند و عوارض تابلو تعریف شده و شهروندان می توانند در کوتاه ترین زمان و بدون اتلاف وقت دراین خصوص اقدام کنند.

کولیوند ابراز کرد: البته این امکان حدود دو ماه است که برای به روز رسانی متوقف شده ولی ظرف یک ماه آینده مجددا ایجاد خواهد شد.

رییس اداره امور اجرایی سامانه ۱۳۷ شهرداری کرج در بخش پایانی صحبت‌های خود با اشاره به تعداد تماس‌های برقرار شده با این سامانه در سال جاری گفت: تا پایان شهریور ۷۵ هزار تماس با سامانه ۱۳۷ شهرداری کرج برقرار شده است.

وی ادامه داد: از این تعداد تماس گرفته شده ۳۶ هزار و ۲۹۹ مورد ثبت شده و مابقی به دلیل اینکه به مواردی به غیر از شهرداری مربوط می‌شد با راهنمایی اپراتورها به حوزه‌های مرتبط ارجاع داده شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *