• مرداد ۶, ۱۴۰۳ ۰۴:۰۷

روتیتــر

پایگاه خبری، تحلیلی

ترکاشوند: برنامه های فرهنگی نیاز به تفهیم اجتماعی دارد

Byrotitr

دسامبر 1, 2014

روتیتر:شهردار کرج، فعالیت در عرصه فرهنگ را مهم دانست و گفت: برنامه های فرهنگی نیاز به تفهیم اجتماعی دارد؛ به این منظور که اجرای برنامه های فرهنگی با رویکرد اجتماعی اجرا شود که کارکرد آن پاسخگوی دغدغه های فرهنگی شهر و شهروندان باشد.

به گزارش پایگاه خبری وتحلیلی روتیتر علی ترکاشوند  با تاکید بر انجام کارهای فرهنگی طبق برنامه ریزی های مشخص و منطبق با روحیه، سلیقه و ذائقه متفاوت شهروندان، اظهار داشت: کار فرهنگی نیازمند یک از جنس خودش است، لازم است برای هر کار فرهنگی، یک تفهیم اجتماعی از آن برنامه را داشته باشیم.

وی با بیان اینکه پرداختن‌ به‌ مسائل‌ اجتماعی‌ و کار فرهنگی‌ اساسا اقتصادی‌ نیست‌، افزود: هدف از انجام اقدامات فرهنگی‌ برعکس دیگر امور شهری با هدف بازدهی اقتصادی صورت نمی گیرد بلکه در اجرای این امور ارتقاء مسائل‌ اجتماعی‌ و فرهنگی با محورهای مختلف مدنظر قرار می گیرد.

ترکاشوند با اشاره به رشد تدریجی‌ شهر‌ کرج عنوان کرد: نیازهای‌ فرهنگی، اجتماعی و … شهروندان‌ نیز به‌ تناسب این میزان رشد‌ بیشتر شده، ضمن آنکه در راستای تحول مذکور، شاخص‌های‌ اجتماعی‌، اقتصادی‌ و فرهنگی‌ نیز با تغییراتی مواجه شده که ضرورت پرداختن به مسائل فرهنگی در این کلانشهر را دو چندان می کند.

این مسئول با عنوان اینکه برخورد با مسائل‌ فرهنگی و حرکت در مسیر توسعه و بسط آن مستلزم‌ بررسی‌های‌ دقیق‌ و کارشناسانه‌، زمان، علاقه‌، تخصص‌ و… است‌، اظهارداشت: تعامل و همگرایی بین سازمان های متولی فرهنگ از اقداماتی به شمار می رود که زمینه ساز تحول مثبت در حوزه فرهنگ شهری است زیرا در مجموعه مدیریت شهری و معاونت فرهنگی و اجتماعی قائل به این موضوع هستیم که این مجموعه باید برای رونق فرهنگ با دیگر متولیان فرهنگی در شهرهمکاری داشته باشد.

لزوم لحاظ کردن شهروند مداری‌ و مشارکت‌ آگاهانه‌ شهروندان در امور فرهنگی

شهردار کرج بر ضرورت لحاظ کردن موضوع شهروند مداری و مشارکت آگاهانه شهروندان‌‌ در قالب‌ اجرای یک برنامه‌ استراتژیک‌ در امور فرهنگی تاکید و عنوان کرد: ترویج‌ ورزش‌ همگانی‌ و محلات‌، احداث‌ مراکز ورزشی‌، ایجاد زمین‌های‌ ورزشی‌، احداث‌ و ایجاد فرهنگسراها، خانه‌های‌ فرهنگ‌، کتابخانه‌، نگارخانه و … از راهکارهای جلب مشارکت آگاهانه شهروندان در امور فرهنگی است.

ترکاشوند، اقدامات‌ اجتماعی‌ و فرهنگی‌ را‌ جهت‌ کاهش‌ بحران‌هایی از این جنس ضروری دانست و افزود: در این راستا انجام فعالیت های‌ پراکنده‌ پاسخگوی‌ نیازهای‌ فرهنگی، اجتماعی روزافزون‌ در کلانشهر کرج‌ نیست‌.

این مسئول اظهار داشت: از آنجاییکه‌ نیازهای‌ شهری‌ و شهروندان‌ در طول‌ زمان‌ متغیر و پویا می‌شوند، به‌ دلیل‌ تطبیق‌ مدیریت‌ با بستر اجتماعی‌، توسعه‌ کمی‌ و کیفی‌ مراکزی‌ که‌ ارایه‌ خدمات‌ در بخش‌های‌ اجتماعی‌ و فرهنگی‌ و تأمین‌ اوقات‌ فراغت‌ شهروندان‌ را به‌ عهده‌ دارند، ضروری‌ بنظر می‌رسد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *