• مرداد ۶, ۱۴۰۳ ۰۸:۲۹

روتیتــر

پایگاه خبری، تحلیلی

ماسه و نمک، ترکیبی ناسازگار با طبیعت است

Byrotitr

دسامبر 9, 2014

روتیتر:جلسه شورای معاونین خدمات شهری مناطق، ناظرین عالی و مدیران ستادی با حضور معاون خدمات شهری شهرداری کرج برگزار و طی آن روشهای مقابله با بحرانهای فصلی از سوی مسئولان حاضر بررسی و مسئولیت های محوله تفویذ شد.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی روتیتر،در این جلسه ضمن ابلاغ دستورالعمل مدیریت زمستانی به اعضاء، معاون خدمات شهری شهرداری کلانشهر کرج خواستار تشکیل ستاد عملیات زمستانی به منظور آمادگی برای مقابله با بحران های برف و سرما در شهر شد.

حسن مدیرروستا با بیان اینکه هر ساله با فرا رسیدن فصول سرد سال، خدمات شهری به حالت آماده باش در آمده و با تمامی تجهیزات و امکانات خود برای مقابله با هر گونه بحران فصلی مهیا می شود، اظهار داشت: تشکیل ستاد عملیات زمستانی نیز با این رویکرد از سوی معاونت خدمات شهری در تمامی مناطق و سازمانها پیگیری شده است.
این مسئول از وظایف این ستاد را ایجاد آمادگی برای مهار آب گرفتگی در اثر بارش های سنگین باران و برف و مقابله با یخ زدگی و برف روبی عنوان و اضافه کرد: اگرچه وظیفه تامین رفاه و امنیت تردد شهروندان با شهرداری و بخصوص معاونت خدمات شهری این دستگاه خدماتی است اما مهمتر از فعالیت شهرداری، نحوه صحیح روبرو شدن شهروندان با معضلات فصلی است.
وی ادامه داد: شهروندان باید در ایامی که احتمال بارش و سرما در آن بالاست، نسبت به تجهیز خودرو خود به امکانات گرمایشی و فنی نظیر زنجیر چرخ اقدام کنند.

ماسه و نمک، ترکیبی ناسازگار با طبیعت است

معاون خدمات شهری شهرداری کرج، یکی از روش های مرسوم در ایام زمستان برای جلوگیری از یخ زدگی معابر را ماسه و نمک پاشی در معابر عنوان و اعلام کرد: پوشش سطح معابر با این ترکیب از بسیاری لحاظ به نفع شهر نیست و باید تا حد ممکن با تجهیز افراد و خودروها به امکانات گرمایشی از ریختن این مواد به سطح خیابان ها جلوگیری شود.
این مسئول از جمله آسیبهای ناشی از پخش شدن ماسه و نمک را ایجاد خلل در جداول، آسیب زدن به آسفالت، کاهش عمر فضای سبز و خشکی درختان، خوردگی سطوح و آهن آلات و نیز خشکی آب های زیرزمینی ذکر کرد و ادامه داد: تنها با به کار بستن اندکی تدبیر و ارائه آموزش های صحیح به شهروندان در راستای مقابله مناسب با فصول سرما، می توان از بروز آسیب به بدنه شهر در این حوزه ها پیشگیری کرد.
وی افزود: بر همین اساس مقرر شده در یکی از خیابان های شهر، به عنوان خیابان پایلوت و نمونه، به جای استفاده از ماسه و نمک از ترکیب cna نوعی محلول با قابلیت آسیب رسانی کمتر به محیط زیست، استفاده شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *