• خرداد ۲۸, ۱۴۰۳ ۰۴:۵۲

روتیتــر

پایگاه خبری، تحلیلی

برای ایجاد هر شغل در روستاها ۱۵۰ میلیون تومان وام داده می‌شود

Byrotit

ژوئن 10, 2021

روتیتر: طرح‌های اشتغال در روستاها، گفت: سود این تسهیلات شش درصد است و بابت هر اشتغالی که ایجاد می‌شود حداکثر ۱۵۰ میلیون تومان به طرح‌های پذیرفته شده پرداخت می‌شود.

به گزارش روتیتر: ابراهیم شادمهر با اشاره به برنامه ارائه تسهیلات اشتغال روستایی در استان البرز، اظهار کرد: اداره کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان در راستای قانون اشتغال روستایی که از سال ۹۶ ابلاغ شده، امسال هم آمادگی حمایت مالی و ارائه تسهیلات در حوزه صنعت و خدمات را دارد.

وی با بیان اینکه هدف از اجرای این طرح ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی است، ادامه داد: پیش از این تسهیلات با نرخ شش درصد از طریق چهار بانک عامل توسعه تعاون، پست بانک، کشاورزی و صندوق کارآفرینی امید در اختیار متقاضیان قرار می‌گرفت اما امسال این اعتبارات تنها از طریق صندوق کارآفرینی امید پرداخت می‌شود.

وی توضیح داد: این تسهیلات امسال تنها در رسته‌های خدمات و صنعت پرداخت می‌شود چون در سال‌های گذشته سهم استان در طرح‌های کشاورزی پر شده است.

این مسئول ادامه داد: امسال با همکاری و هدایت دستگاه‌هایی مثل صنعت معدن، تجارت، میراث فرهنگی و اداره کل ارشاد در ۲۵ رسته توانایی پرداخت تسهیلات بانکی وجود دارد.

شادمهر اضافه کرد: سود این تسهیلات شش درصد است و بابت هر اشتغالی که ایجاد می‌شود حداکثر ۱۵۰ میلیون تومان به طرح‌های پذیرفته شده پرداخت می‌شود.

وی تاکید کرد: از انتهای سال ۹۶ تا کنون بیش از ۲۲۵ میلیارد تومان به ۱۱۶۰ طرح پرداخت شده که اشتغال این طرح‌ها هم حدود ۲۴۰۰ نفر بوده است.

وی افزود: بعد از اعطای تسهیلات، نظارت هم از طریق بانک عامل و هم دستگاه‌های اجرایی و هم کمیته نظارت استان لحاظ می‌شود تا اگر انحراف اشتغالی وجود داشته باشد، بر اساس قوانین با متخلفین برخورد و تسهیلات با لحاظ جریمه بازپس گیری می‌شود.

مدیر امور اشتغال و کارآفرینی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان البرز گفت: اعتبارات در نظرگرفته برای پرداخت تسهیلات هم طرح‌های کوچک را در بر می‌گیرد و هم شامل طرح‌های کلان می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *