روتیتر:معاون اداری و مالی و قائم مقام شهردار کرج اظهار داشت: برگزاری جلسات ملاقات عمومی، امید شهروندان به پاسخگویی مدیران را افزایش می دهد.

به گزارش پایگاه خبری وتحلیلی روتیتر ،جلسات ملاقات مردمی شهردار یا قائم مقام وی روزهای دوشنبه هر هفته در سالن اجتماعات طبقه دهم ستاد مرکزی شهرداری برگزار می شود و طی آن جمعی از شهروندان به صورت چهره به چهره با مقامات ارشد مدیریت شهری سخن گفته و تقاضاها یا پیشنهادات و دغدغه های خود را به صورت مکتوب یا شفاهی مطرح می کنند.

گرچه برخی مطالبات شهروندان در حوزه دریافت وام، تقاضای کار، نامه نگاری با دیگر نهادها و… با وظایف و کارکردهای قانونی مدیریت شهری و بدنه شهرداریها مغایرت دارد اما شهردار یا قائم مقام وی با مهربانی پای صحبت های آنان می نشینند و با حوصله آنان را برای قرار گرفتن در مجاری صحیح هدایت و راهنمایی می کنند.

همچنین در مواردی اعم از ترمیم آسفالت و جدولگذاری معابر، رسیدگی به مبلمان شهری، نامگذاری معابر، تقسیط جرایم کمیسیون ماده صد، تقاضا برای سرمایه گذاری در فرصت های اقتصادی ایران کوچک، ارایه پیشنهاد برای انجام بهتر امور و…، مسئولان شهری به دقت شنوای صحبت های مراجعین هستند و متناسب با خواسته های آنها، دستورات لازم را صادر می کنند.

البته شهردار کرج به منظور ایجاد بستر مناسب برای پاسخگویی کارآمدتر مدیران شهری به شهروندان، بخشی از اختیارات قانونی خود را طی بخشنامه هایی به مدیران مناطق، مدیران عامل سازمانها و معاونین ابلاغ کرده است تا آنها برای تصمیم گیری های جزئی، نیازی به کسب اجازه مجدد از مقام مافوق خود را نداشته باشند.

بر این اساس، قائم مقام شهردار کرج در حاشیه برگزاری دیدار مردمی با ارزیابی مثبت از انجام این اقدام به اهمیت انطباق و هماهنگی برنامه ریزی در ادارات و دستگاه های خدمت رسان به ویژه مدیریت شهری با نیازهای مردم اشاره کرد و اظهار داشت: در نظر گرفتن این دیدگاه در نهایت تدوین برنامه های و سیاست های کاری مطلوب بر مبنای واقعیت ها و امکانات موجود را رقم می زند، ضمن آنکه موجب می شود کارکنان نظام اداری به خواسته های واقعی ارباب رجوع پی برده و نیازهای آنان را سریع تر و با دقت بیشتر رفع کنند.

رضاپور با اشاره به نقش مشارکت های مردمی در رفع مشکلات شهری بیان کرد: طراحی، تدوین و اجرای برنامه هایی با محور فرهنگ مشارکت دهی شهروندان در امور شهری می تواند در فراهم آوردن زمینه های مساعد به منظور ایجاد انگیزه و علاقه شهروندان برای مشارکت در امور شهری و همکاری و تعامل با مدیران شهری بسیار موثر باشد.

وی، شناخته شدن شهرداری از سازمانی خدماتی به عنوان نهادی اجتماعی، گسترش آموزش های شهروندی، گسترش فرهنگ عمومی جامعه و جلب مشارکت عمومی شهروندان را امری ضروری دانست و افزود: تحقق این موضوع با ارائه الگویی جامع از فرهنگ شهروندی امکان پذیر می شود که از جمله مصادیق آن شنیدن حرف های مردم اعم از بیان مشکلات، پیشنهادات و انتقادات است.


این مسئول، اساس و شاکله ایجاد نهادهای مردمی را تامین نیازهای زندگی شهروندی ذکر کرد و با بیان اینکه ساختار شورای اسلامی شهر و شهرداری نیز بر اساس این مهم شکل گرفته است، گفت: بی شک بروز مشکلات مردمی در زمینه های مختلف شهری امری اجتناب ناپذیر است اما آنچه اهمیت می یابد، تلاش برای به حداقل رساندن مشکلات مردم می باشد که تحقق آن در تعهد مجموعه مدیریت شهری اعم از شهرداری و شورای اسلامی شهر است.

مشارکت شهروندان اصلی ترین رویکرد در رفع مشکلات شهری است

قائم مقام شهردار کرج، مشارکت شهروندان را اصلی ترین رویکرد در رفع مشکلات شهری دانست و با تاکید بر ضرورت برگزاری ملاقاتهای مردمی به صورت مستمر و هدفدار عنوان کرد: آگاهی از مشکلات مردمی نقش بسزایی در تدوین برنامه ها و اولویت های شهروندی ایفا می کند، بر این اساس مشارکت دهی مردم در برنامه های مدیریتی از دیگر خروجی هایی است که در راستای برگزاری جلسات ملاقات مردمی محقق می شود.

رضاپور، سیاست گذاری و تصمیم گیری های مدیریتی در شهرداری و نیز خدمات رسانی این مجموعه را در راستای افزایش سطح رفاه و تأمین آسایش شهروندان ذکر کرد و افزود: تعامل همسو برای توسعه منطقی شهر، پرهیز از بخشی نگری و تلاش برای هم افزایی در بین نهادها و سازمان های دولتی و خدماتی را تنها تحقق اهداف توسعه شهر است که مجموعه مدیریت شهری کرج برای رسیدن به آن برنامه ریزی کرده است.

By rotitr

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *