• تیر ۱۵, ۱۴۰۳ ۱۹:۲۶

روتیتــر

پایگاه خبری، تحلیلی

وعده مدیرعامل سازمان قطار شهری کرج محقق شد ۹۴

روتیتر:

با تحویل بخش اول تجهیزات الکتریکال (ریل سوم و متعلقات) به سازمان قطار شهری کرج و حومه، وعده مدیرعامل این نهاد در حرکت متروی این کلانشهر به سمت ریل بهره برداری یک گام به حقیقت نزدیک تر شد و با این حساب می توان سال ۹۴ را فصل شکوفایی این پروژه نیمه تمام ملی عنوان کرد.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی روتیتر،مدیرعامل سازمان قطار شهری کرج و حومه گفت: با رایزنی های صورت گرفته و جلب موافقت دولت محترم برای انتشار اوراق مشارکت تکمیل خط ۲ متروی این کلانشهر، همچنین توافق با شرکت بین المللی چینی (سیتیک) جهت اخذ تسهیلات فاینانس و تزریق نقدینگی از سوی مدیریت شهری، گام های بلندی به سوی بهره برداری از آن برداشته ایم که به حمد الهی تا پایان سال ۹۴، حداقل ۲ ایستگاه آماده مسافرگیری و افتتاح خواهد شد.


این مسئول با بیان اینکه بخش دیگری از تجهیزات الکتریکال که در عملیات ریل گذاری مورد استفاده قرار می گیرد، تحویل سازمان و دپو شد، اظهار کرد: قراردادهای خرید تجهیزات ریلی، الکتریکال و… به موازات تلاش برای جذب نیروی متخصص انسانی جهت آغاز عملیات بهره برداری در حال انجام است و با تحویل و نصب تجهیزات مربوطه، مشکل خاصی برای مسافرگیری در ایستگاه های منتخب وجود نخواهد داشت.

همتی با اشاره به اینکه کلانشهر کرج یکی از پرجمعیت‌ترین شهرستان‌های کشورمان به شمار می‌آید، گفت: در حال حاضر برای برون رفت از مشکلات ترافیکی در مرکز استان البرز، چاره‌ای به غیر از تقویت ناوگان حمل و نقل عمومی به ویژه مترو نداریم و به همین دلیل طرح احداث مترو طی سال‌های گذشته با جدیت پیگیری می‌شود.

به گفته وی، تجهیزات خریداری شده شامل: ریل سوم، دی سی سوئیچ و ترانس‌های آر. اس بوده که از شرکت های توانمند خریداری شده است و با ورود و نصب این تجهیزات، بخشی از نیازهای خط دو قطار شهری کرج تامین خواهد شد…
مدیرعامل سازمان قطار شهری کرج و حومه با بیان اینکه عملیات حفاری ۱۵ کیلومتر از ۲۷ کیلومتر تونل خط دو قطار شهری به پایان رسید، افزود: پیش بینی می‌شود تا پایان امسال عملیات ریل گذاری دراین خط آغاز شود.

به گفته وی، تجهیزات خریداری شده شامل: ریل سوم، دی سی سوئیچ و ترانس‌های آر. اس بوده که از شرکت های توانمند خریداری شده است و با ورود و نصب این تجهیزات، بخشی از نیازهای خط دو قطار شهری کرج تامین خواهد شد.

وی در پاسخ به این پرسشی مبنی بر اینکه دلیل طولانی شدن احداث مترو کرج و بهره‌برداری از آن چیست، گفت: مترو کرج پروژه‌ بزرگی است که با اعتبارات استانی و شهرستانی به پایان نمی‌رسد و باید از اعتبارات ملی و حتی سرمایه‌گذاری‌های بخش خصوصی برای این طرح استفاده کنیم.

مدیر عامل سازمان قطار شهری کرج در پایان افزود: بنابراین مهمترین نیاز ما بحث تامین اعتبارات مالی است، اما با تمام کمبودها، تلاش بسیاری طی سال‌های اخیر برای تکمیل این پروژه انجام گرفته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *