• تیر ۱۵, ۱۴۰۳ ۱۹:۳۵

روتیتــر

پایگاه خبری، تحلیلی

یکپارچگی ساختار اطلاع رسانی شهری، عامل ارتقای آگاهی بخشی به شهروندان

Byrotitr

مارس 3, 2015

روتیتر:

سرپرست روابط عمومی و بین الملل شهرداری کرج، عدم ارائه گزارش عملکرد مناسب از سوی مسئولان شهرداری به شهروندان را عامل بی اطلاعی مردم از فعالیت های صورت گرفته و نیز بازتاب و بازخورد نامناسب اجرای این برنامه ها دانست.

به گزارش پایگاه خبری وتحلیلی روتیتر ،احمد خیری در جلسه کمیته اطلاع رسانی و تبلیغات شهرداری کرج، بر ضرورت ایجاد یکپارچگی در اقدامات و فعالیت های شهرداری مرکز، مناطق تابعه و سازمان ها از اعضای حاضر در کمیته خواست با تهیه خوراک مناسب و به موقع، امکان اکران و اجرای شایسته و هماهنگ طرح ها و برنامه ها را فراهم نمایند.

وی اظهار داشت: ظرفیت های اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به شهروندان در شهرداری طی سال های گذشته مغفول مانده و مسئولان نتوانسته اند نسبت به حجم خدمات و فعالیت هایی که در این دستگاه انجام می شود، اطلاعات لازم را در اختیار شهروندان قرار دهند. بر اساس همین ناآگاهی نسبت به اجرای طرح های خرد و کلان توسط شهرداری، گاه انتقاداتی به این دستگاه مطرح می شود که وارد نیست.

خیری، عدم گزارش گیری از میزان تاثیر طرح ها و برنامه ها را نیز از ایرادات این مجموعه خدمات رسان ذکر کرد و بیان داشت: ضعف در این حوزه ها بشدت به اقدامات گذشته و آتی مجموعه آسیب وارد آورده و سبب می شود فعالیت های بعدی بدون رفع ایرادات و معایب گذشته، انجام پذیرد.

این مسئول به معرفی برخی امکانات رسانه ای جدید شهرداری کرج و واحد روابط عمومی پرداخت و  اذعان داشت: رادیو شهر، پایگاه خبری مدیریت شهری، نشریه الکترونیک و امکاناتی که این بخش در حوزه فضای مجازی و اینترنتی تلفن همراه ایجاد کرده، فرصتی بسیار مناسب برای هوشمندسازی مخاطبان نسبت به عملکرد مجموعه به شمار می آید.

شهروندان مطالبه گر بزرگترین سرمایه اجتماعی

سرپرست روابط عمومی و بین الملل شهرداری کرج، مطالبه گری را از اصول حقوق شهروندی عنوان و تاکید کرد: تا زمانی که مردم به آنچه رخ می دهد یا نسبت به واقعیت ها، ناآگاه هستند اصل مطالبه گری از سوی آنها کاهش یافته و همین به کاستن مشارکت شهروندی منجر خواهد شد که این مطلوب نظر ما نیست.

خیری، شهروندان مطالبه گر را بزرگترین سرمایه های اجتماعی شهر معرفی کرد و گفت: به رغم دشواری هایی که این امر ممکن است برای مسئولان ایجاد کند، شهرداری کرج خواستار پویایی و مشارکت شهروندی و نیز پرسش گری و مطالبه گری ساکنان است تا از این طریق به اهداف بلند خود دست یافته و بتواند نسبت به این مطالبات، برنامه ریزی صحیح و مدونی صورت دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *