روتیتر: معاون اجرایی راه‌های جایگزین سد کارون چهار ۴ گفت: بزرگ‌ترین پل قوسی خاورمیانه به‌ دست متخصصان و طراحان ایرانی از فولاد مخصوص و ضد زنگ ساخته شده است.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی روتیتر ، معاون اجرایی راه‌های جایگزین سد کارون چهار ۴ گفت: این پل به‌دست متخصصان و طراحان ایرانی  از فولاد مخصوص و ضد زنگ ساخته شده است.

سلیمی‌نیا افزود: این پل با وزن حدود ۴ هزارتن، ۳۰۰ متر طول، حدود ۱۲ مترعرض دارد و از هزار و ۲۱۲ قطعه تشکیل شده است.
وی گفت: این پل با ۶۲ متر ارتفاع از سطح دریاچه سد و ۲۷۰ متر از کف دریاچه، برقرار کننده ارتباط چهارمحال و بختیاری به خوزستان از روی سد کارون ۴ است.
سلیمی‌نیا افزود: همچنین جاده جایگزین پل قوسی سد کارون چهار به طول حدود ۱۰ کیلومتر در ارتفاعات منطقه از هفت رشته تونل عبور می‌کند که طولانی‌ترین آنها ۵۷۰ متر است.
به گفته معاون اجرایی راه‌های جایگزین سد کارون چهار ۴، ساخت جاده جایگزین و بزرگ‌ترین پل زیرقوسی کارون چهار، سال ۱۳۹۰ آغازشد و  امروز به بهره برداری رسید.
 وی خاطر نشان کرد: برای اجرای این طرح هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال هزینه شده است.
با بهره‌برداری از جاده‌های جایگزین و پل قوسی سد کارون چهار، مسیر شهرکرد به خوزستان ۳۰ کیلومتر کوتاه‌تر می‌شود.

By rotit

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *