• تیر ۶, ۱۴۰۳ ۱۳:۵۱

روتیتــر

پایگاه خبری، تحلیلی

غنی سازی اوقات فراغت جوانان و نوجوانان تکلیفی بر دوش همه مسئولان است

روتیتر: رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر کرج، تلاش در جهت غنی سازی اوقات فراغت خانواده ها بویژه نسل های جوان در ایام فصل تابستان را وظیفه ای بر دوش همه نهادهای فرهنگی دانست و خواستار برگزاری جلسات کارشناسی به منظور افزایش هماهنگی ها شد.
به گزارش پایگاه خبری وتحلیلی روتیتر ،سعید فیروزگاه اظهار داشت: قطعاً برگزاری برنامه های تفریحی و ورزشی موجب نشاط و شادابی جوانان گردیده و از آسیب های اجتماعی در سطح شهر می کاهد.

عضو پارلمان شهری کرج با اشاره به وظیفه خطیر نهادهای ذیربط در حوزه فرهنگ و خانواده اذعان داشت: امروزه با بروز تکنولوژی های مدرن و رغبت جوانان به این امر ضروری است تا برنامه ریزی های اوقات فراغت توسط نهادهای مرتبط به گونه ای اتخاذ گردد تا موجب استقبال جوانان و نوجوانان گردد.

غنی سازی اوقات فراغت از آسیب های اجتماعی می کاهد

این مسئول در ادامه با تاکید بر مقابله با ناهنجاریهای اجتماعی تصریح داشت: مسئولین باید به کمک نخبگان، برنامه ریزی مناسب مبتنی بر علم روز را ارائه نمایند تا با فرهنگ سازی و اشاعه آن، مانع از گسترش آسیب های اجتماعی گردیم.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر کرج پوشش دادن اوقات فراغت فرزندان پرسنل شهرداری را در اولویت دانست و افزود: مدیریت شهری در نظر دارد با برگزاری برنامه های تدوین شده از سوی معاونت فرهنگی و اجتماعی و دیگر نهادهای ذیربط بتواند اوقات فراغت مطلوب منطبق با نیاز جوانان و نوجوانان خانواده بزرگ مدیریت شهری و دیگر جوانان شهر را مهیا نماید.

وی با اشاره به ضرورت همکاری نهادهایی همچون آموزش و پرورش، سپاه و اداره کل ورزش و جوانان، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و دیگر نهادهای فعال فرهنگی یادآور شد: جلسات متعددی در راستای اجرای این برنامه های برگزار گردیده و حدود ۵۰۰ نظر، طرح و پیشنهاد به مرحله تبادل نظر رسید که در نهایت تصمیمات خوب و در خور شأن شهروندان اتخاذ گردیده شد.

فیروزگاه با بیان این مطلب که اعتباری بالغ بر ۶۰۰ میلیون تومان جهت تامین اوقات فراغت در نظر گرفته شده است، تصریح داشت: فاز اول تصمیمات اتخاذ شده برای پرسنل و کارکنان شهرداری می باشد که مقرر گردیده با همکاری دیگر نهادها و دستگاه های فرهنگی همچنین نسبت به برگزاری برنامه های ورزشی و تفریحی جهت عموم شهروندان اقدام گردد.

وی شناساندن تاریخ و پیشینه شهر کرج را از دیگر برنامه های حوزه فرهنگی مدیریت شهری عنوان کرد و گفت: کمیسیون فرهنگی شورای شهر با تدوین برنامه های متنوع اقدام به برگزاری برنامه هایی چون شناساندن هویت شهر و پیشینه شهر به جوانان نموده است تا جوانان بتوانند بیشتر و بهتر با هویت واقعی شهر خود آشنا گردند.

فیروزگاه در پایان با اشاره به اینکه فرزندان در مسیر رشد از افراد بسیاری تاثیر می گیرند که در این میان نقش پدر بسیار پررنگ تر و با اهمیت تر است، گفت: در این بین، شناساندن شغل پدر و زحمات وی به فرزندان بسیار حائز اهمیت است که مدیریت شهری در تحقق این امر گامی موثر برداشته و با تمهیدات ویژه اقدام به شناساندن وظایف پدر به فرزندان نموده است تا فرزندان با فداکاری های پدر بیشتر و بهتر آشنا شده و قدردان زحمات آنها گردند که قطعا می تواند موجب تحکیم روابط فرزندان با پدران نیز گردد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *