• تیر ۱۲, ۱۴۰۳ ۱۱:۵۸

روتیتــر

پایگاه خبری، تحلیلی

اعتیاد پدیده ای خانمان سوز و تهدیدی جدی برای جوامع بشری است

Byrotit

ژوئن 27, 2015

روتیتر: رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر کرج همزمان با فرا رسیدن روز جهانی مبارزه با اعتیاد و مواد مخدر گفت: این پدیده خانمان سوز و شوم در بین خانواده ها عارضه های فراوانی را به همراه دارد و تهدیدی جدی برای جامعه بشری است.
به گزارش پایگاه خبری وتحلیلی روتیتر،سعید فیروزگاه اظهار داشت: اعتیاد به مواد مخدر از مهم ترین مشکلات اجتماعی، اقتصادی و بهداشتی است که متاسفانه عوارض ناشی از آن مشکلات عدیده ای را پیش رو داشته و موجب رکود اجتماعی در زمینه های مختلف می گردد.

وی با اشاره به اهمیت ارزش های فرهنگی، اجتماعی و اخلاقی تصریح داشت: در واقع می توان گفت مهمترین عامل تخریب جامعه اعتیاد است و عدم توجه به این مقوله مهم سقوط ارزشها را موجب می شود و سلامت جامعه را به مخاطره می اندازد.

این عضو شورا اعتیاد را نوعی بیماری عنوان کرد و گفت: اصولاً افرادی که به بیماری اعتیاد مبتلا می شوند دچار مشکلات اقتصادی و اجتماعی بوده و به دلیل درگیری های روحی و روانی و رهایی از آن خود را اسیر اعتیاد می کنند از این رو باید رفتارهای مناسبی با این افراد داشت تا به درمان جسمی و روانی آنها کمک نموده و نتیجه بخش باشد.

فیروزگاه تدوین و اجرای برنامه های فرهنگی در راستای کاهش اعتیاد در بین جوانان را از سوی مسئولین فرهنگی شهر خواستار شد.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر کرج اجرای برنامه های فرهنگی و آموزشی در مدیریت شهری را یادآور شد و وافزود: در این کمیسیون برنامه های آموزشی در زمینه های اجتماعی و فرهنگی در فرهنگسراها و خانه های فرهنگ برگزار می شود، اما لزوم رسیدن به اهداف فرهنگی مطلوب نیازمند توجه و همکاری بیش از پیش متولیان فرهنگ در شهر هستیم.

این عضو شورا با اشاره به اینکه در حال حاضر اعتیاد به عنوان بزرگ ترین آسیب اجتماعی شناخته شده است تصریح داشت: این مسئله بسیار حائز اهمیت است و سهم عمده ای را در ارزیابی مباحث اجتماعی دارد، لذا همکاری نهادهای مدنی جهت استفاده از ظرفیت‌های گسترده خود در ارتباط با جامعه، پیرامون ریشه‌کنی بلای اعتیاد بسیار ضروری است.

وی اعتیاد را آفتی در بین جوانان عنوان کرد و تصریح کرد: برگزاری برنامه های فرهنگی و ورزشی در شهر توسط نهادهای مختلف از جمله کانون پرورش فکری، آموزش و پرورش، معاونت فرهنگی و ورزشی، کمیسیون های فرهنگی، اداره کل ورزش و جوانان و دیگر نهادهای مربوطه می تواند موجب ترغیب جوانان به حوزه های ورزشی و اجتناب از آسیب های جامعه گردد که اهتمام در این حوزه بسیار ضروری است.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر کرج با اشاره به نظریه تحلیلگران مسائل سیاسی و اجتماعی گفت: تحلیل گران این حوزه بر این باورند که در تهاجم و نفوذ فرهنگی، پدیده مواد مخدر مهمترین عامل به تباهى کشیدن و انحطاط اخلاقى جوامع به شمار می رود و متاسفانه گسترش دامنه مصرف مواد مخدر در جامعه امروزى به حدى است که حتى قشر متفکر و تحصیل کرده را نیز به سمت خود کشانده است.

فیروزگاه تاکید داشت: دیگر زمان نظریه پرداری به اتمام رسیده و باید جامعه را به سمت اجرای تئوری ها سوق دهیم تا بتوانیم به نتایج مطلوب دست یابیم.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر کرج در پایان خاطر نشان ساخت: امیدواریم که با همکاری و همفکری نهادها و ارگان های مربوطه که متولیان فرهنگ در شهر هستند با آسیب شناسی های کارشناسی و تدوین برنامه های اجرایی در بهبود وضعیت شهر و ساماندهی آن در حوزه اعتیاد اقدامات موثری انجام گردد تا جوانان و خانواده ها از این بلای خانمان سوز رهایی یافته و به سلامت کامل دست یابند که قطعاً سلامت جامعه و ارتقاء فرهنگی را به همراه خواهد داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *