• تیر ۱۰, ۱۴۰۳ ۱۴:۱۵

روتیتــر

پایگاه خبری، تحلیلی

ساز و کار انجام معاملات تهاتری در شهرداری کرج تبیین شد

Byrotit

ژوئن 27, 2015

روتیتر: سخنگوی شورای اسلامی شهر کرج با اشاره به تصویب آیین نامه انجام معاملات تهاتری در پارلمان شهری، عنوان کرد: با تصویب این آیین نامه ساز و کار انجام معاولات تهاتری در شهرداری مرکز البرز مشخص و تبیین شد.
به گزارش پایگاه خبری وتحلیلی روتیتر ، داود وحیدی با بیان این مطلب افزود: در گذشته نیز معاملات تهاتری در شهرداری کرج انجام می شد این درحالی است که لازم بود انجام این نوع معاملات از چارچوب و قالب مشخصی برخوردار باشد.

سخنگوی پارلمان شهری با اشاره به تاثیر شرایط اقتصادی و تحریم های موجود بر روند دریافت ها و پرداخت های نقدی شهرداری کرج عنوان کرد: در حال حاضر نقدینگی عموم مردم برای انجام معاملات اقتصادی تحت تاثیر شرایط اقتصادی حاکم بر کشور قرار دارد و این عامل موجب کاهش نقدینگی در عموم شده است.

به گفته وی، پایین بودن نقدینگی موجب تاخیر در انجام معاملات و کاهش توان مردم در پرداخت بدهی ها به شهرداری می شود که به منظور رفع این مشکل لازم بود ساز و کاری معین، کارآمد و اثرگذاری تعریف واجرایی شود؛ تصویب آیین نامه انجام معاملات تهاتری در شورای اسلامی شهر کرج نیز به منظور رفع این مهم صورت گرفت.

وی، اظهارداشت: آیین نامه انجام معاملات تهاتری در ۲۸ ماده و شش تبصره به تصویب اعضای شورای اسلامی شهر رسید که طی آن چارچوب ها و قوانین انجام این نوع معاملات شفاف و واضح مشخص و ارائه شده است.

وحیدی، عنوان کرد: تصویب این آیین نامه در واقع تعیین تکلیفی برای همه افرادی که از شهرداری طلبکار و یا به این سیستم بدهکار هستند، می باشد؛ افراد با قرائت این آیین نامه می توانند نسبت به شرایط خود در انجام معاملات تهاتری آگاه شوند.

وی، افزود: پروسه انجام تهاتر طبق آنچه در آیین نامه آمده است باید طی دو ماه انجام شود؛ این در حالی است که پیش از این به علت نامشخص بودن زمان ممکن بود انجام یک معامله تهاتری ماه ها طول بکشد ضمن آنکه در گذشته به دلیل طولانی شدن پروسه امکان محقق شدن معامله نامعلوم بود.

سخنگوی شورای اسلامی شهر کرج در ادامه به افتتاح پروژه های عمرانی روز گذشته در مناطق ۵ و ۱ این کلانشهر اشاره کرد و افزود: از جمله این پروژه ها افتتاح مجموعه ورزشی واقع در منطقه حصارک با اعتبار پنج میلیارد تومان بود که با توجه به ضرورت و نیاز منطقه در دستور کار شهرداری قرار گرفت.

وحیدی، اجرای پروژه پارکینگ طبقاتی در حصارک را یادآور شد و افزود: این پروژه نیز با هدف روانسازی ترافیک در این منطقه و با صرف هزینه میلیاردها ریالی به بهره برداری رسید.

وی در پایان افتتاح و بهره برداری از پروژه زیرگذر شهدای غواص را نیز از دیگر اقدامات عمرانی صورت گرفته در شهر ذکر کرد و افزود: برای اجرای این طرح عمرانی ترافیکی نیز ۱۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار صرف شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *