• تیر ۶, ۱۴۰۳ ۱۱:۰۷

روتیتــر

پایگاه خبری، تحلیلی

سیفی:رشد ۵۴ درصدی صدور پروانه های ساختمانی در منطقه ۳

روتیتر:مدیر منطقه ۳ شهرداری کرج گفت: افزایش ۵۴ درصدی صدور پروانه ساختمانی در منطقه ۳ شهرداری کرج طی سه ماهه اول امسال نسبت به زمان مشابه سال گذشته از مهمترین رویدادهای مثبت در منطقه بوده است.

به گزارش پایگاه خبری وتحلیلی روتیتر ،محمد رضا سیفی افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون ۵۶ فقره پروانه ساختمانی در این منطقه صادر شده است؛ حال آنکه در سه ماه اول سال گذشته صدور پروانه ساختمانی تعداد ۳۶ فقره بوده است.

 مدیر منطقه ۳ شهرداری کرج با تاکید بر ضرورت ارائه راهکارهای مناسب به منظور پیشگیری از انجام ساخت و سازهای غیر مجاز افزود: تسهیل در امور صدور پروانه ساختمانی از جمله اقدامات و راهکارهای مناسب برای پیشگیری از این معضل شهری است.
 
سیفی اظهار داشت: با توجه به تسریع در کار صدور پروانه ساختمانی، گرایش شهروندان به ساخت و سازهای مجاز بیشتر شده است.
 
این مدیر با بیان اینکه در بحث ساخت و سازهای غیرمجاز پیشگیری مقدم بر درمان است، گفت: اکنون شهردار و اعضای شورای شهر بر مقابله جدی و هدفمند با ساخت و ساز غیرمجاز تاکید فراوانی دارند که در این زمینه شاهد فعال سازی تیم های ثابت و سیار نظارتی هستیم.
 
وی همچنین از حمایت و همراهی مطلوب دستگاه های نظارتی، قضایی و انتظامی به منظور تخریب بناهای غیرمجاز تقدیر کرد و گفت: محصول هماهنگی و همکاری نهادها در بحث نظام مند کردن ساخت و سازها، داشتن شهری ایمن، زیبا و سالم خواهد بود.
 
 مالکان بافت های فرسوده از تسهیلات ویژه نوسازی برخوردار می شوند 
 
محمدرضا سیفی با بیان اینکه بافت های فرسوده به لحاظ مباحث معماری، شهرسازی، فرهنگی و اجتماعی از مشکلات عدیده ای رنج می برند و آهنگ زندگی شهری در این مناطق بسیار کندتر از دیگر محلات است، گفت: در همین راستا، مالکین بناهای ریزدانه، ناپایدار و فرسوده در سطح منطقه ۳ شهرداری کرج در صورت اراده برای نوسازی و بهسازی املاک خویش قادر به استفاده از تخفیف عوارض نوسازی، تخصیص مهندس ناظر، تسریع در صدور پروانه ساختمانی و… می باشند.
 
وی ادامه داد: تخفیف در هزینه عوارض صدور پروانه ساختمانی، تخفیف در هزینه های طراحی و بکارگیری مهندس ناظر، امکان احداث یک طبقه مازاد بر تراکم مصوب منطقه، دریافت وام نوسازی و… از جمله مشوق های قانونی در نظر گرفته شده برای آن دسته از مالکانی است که عزم خویش را برای نوسازی املاک و بناهای ناپایدار جزم کرده باشند.
 
به گفته این مسئول شهری، با توجه به پایین بودن متراژ املاک واقع شده در محلات دارای بافت فرسوده و عدم وجود رغبت در مالکین بناها به منظور تجمیع پلاکها، شاهد سرعت بسیار کند چرخه نوسازی و بهسازی هستیم و با توجه به مشکلات موجود و فقر شدید سرانه های خدماتی در این محلات، تشویق شهروندان برای پایان دادن به زندگی در بافت های فرسوده ضرورتی مهم و اساسی به شمار می رود.
 
لاین غربی کانال بیدگنه با اعتبار ۹۵۰ میلیون تومانی احداث شد
 
سیفی اظهار کرد: شهروندان ساکن در منطقه ۳ شهرداری کرج می توانند با مراجعه به واحد شهرسازی این منطقه علاوه بر برخورداری از تخفیف عوارض در صدور پروانه ساختمانی از تسهیلاتی مانند تقسیط بدون کارمزد و باقیمانده عوارض با حداکثر سه سال دوره تقسیط، محفوظ ماندن حق امتیاز خدمات زیر بنائی از قبیل آب، برق، گاز، و نظاریر آن پس از نوسازی بدون دریافت حق نگهداری، قابلیت تبدیل به تسهیلات خرید برای سازنده و چند امتیاز دیگر ارائه شده در خصوص بافتهای فرسوده بهره مند شوند.
 
مدیر منطقه ۳ شهرداری کرج گفت: لاین غربی کانال بیدگنه به طول ۷۵۰ متر که ورودی شهرک ناز از ضلع شمال محسوب می شود، با تخصیص اعتباری بالغ بر ۹۵۰ میلیون تومان که شامل ایمن سازی، دیوار کشی، جدولگذاری، زیرسازی و آسفالت می شود،احداث شد.
 
به گفته وی، شهرستان فردیس با فراگیری دو منطقه ۳ و ۱۰ شهرداری کرج که جمعیتی در حدود ۶۰۰ هزار نفر را در قلب خود جای داده است، در بخش های ترافیکی، زیرساختی، عمرانی، فضای سبز و خدماتی با کاستی هایی مواجه است که رفع کمبودهای کنونی با مشارکت شهروندان و پرداخت به موقع عوارض شهری ممکن می باشد. 
 
سیفی در ادامه درباره پروژه احداث لاین غربی کانال بیدگنه به طول ۷۵۰ متر نیز توضیح داد: یک هزار و ۵۰۰ متر طول جدولگذاری، ۹ هزار مترمربع عملیات زیرسازی و صرف حدود یک هزار تن آسفالت از جمله مراحل احداث خیابان مذکور است که به همت عوامل حوزه عمران صورت پذیرفت.
 
اجرای زیرسازی، جدولگذاری و روکش آسفالت خیابان خوشنام
 
مدیر منطقه ۳ شهرداری کرج همچنین از انجام عملیات زیرسازی، جدولگذاری و روکش آسفالت خیابان خوشنام خبر داد و گفت: خیابان خوشنام که در ضلع غرب محدوده منطقه ۳ شهرداری کرج واقع شده و به عنوان رینگ ترافیکی ضلع غرب منطقه فردیس محسوب می شود، با هزینه ای بالغ بر یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان که شامل جدولگذاری، زیرسازی و آسفالت می شود، ساماندهی گردید. در این خیابان در حدود پنج هزار متر جدولگذاری، ۱۶ هزار متر مربع زیرسازی و توزیع سه هزار تن آسفالت صورت گرفت.
 
 مسیر غرب به شرق پل شهدای ارتش زیربار ترافیک رفت
 
 مدیر منطقه ۳ شهرداری کرج از افتتاح مسیر غرب به شرق تقاطع غیرهمسطح شهدای ارتش خبر داد و گفت: از این پس شاهد روان سازی ترافیک در معابر محدوده تقاطع خواهیم بود.
 
محمدرضا سیفی افزود: طی بازدید معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری کرج از سطح منطقه ۳ که طی هفته های گذشته انجام شد، مقرر گردید جهت جلوگیری از خطرات ناشی از تصادفات و سوانح رانندگی، دو ردیف سرعتگیر آسفالتی همراه با علائم هشدار دهنده در دو لاین بلوار یاس به سمت اندیشه و تقاطع غیرهمسطح شهدای ارتش نصب گردد که این امر محقق شد. 
 
این مدیر ادامه داد: با همکاری واحدهای عمران و ترافیک منطقه، ۳ کامیون آسفالت در مسیر فوق تخلیه و در هر دو مسیر سرعت گیر نصب شد؛ ضمن آنکه دو ردیف سرعتگیر برابر موافقت معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری کرج در مسیر جنوب به شمال و بالعکس میدان سرحدی نیز نصب شد.
 
سیفی بیان کرد: همچنین کلیه نیوجرسی های مسیر غرب به شرق پل شهدای ارتش به سمت اندیشه جمع آوری شد و مسیر فوق مورد بهره برداری قرار گرفت.
 
 مدیر منطقه ۳ شهرداری کرج گفت: تعداد ۱۶ عدد نیوجرسی در مسیر فوق جمع آوری و خارج شد و تقاطع دوم نیز قبل از چهارراه فاز دو اندیشه و حوزه استحفاظی توسط ساماندهی ۶ عدد نیوجرسی بر حسب دستور مسدود شد.
 
۶۲ تابلوی ایستاده شناسایی بلوارها و میادین در سطح منطقه نصب شد
 
محمدرضا سیفی افزود: با توجه به هماهنگی های بعمل آمده با سازمان زیباسازی شهرداری کرج به جهت یکسان سازی و هم شکل بودن تابلوهای شناسایی بلوارها در بین مناطق ۱۲ گانه این کلانشهر، در کلیه بلوارها و میادین منطقه ۳ شهرداری اقدام به نصب تابلوهای جدید و جمع آوری تابلوهای فرسوده شده است.
 
سیفی با بیان اینکه وجود تابلوهای شناسه معابر شهری، تردد و انتخاب مسیر را برای وسایل نقلیه و عابران تسهیل می‌کند، افزود: با هدف ساماندهی و رفع نواقص تابلوهای شهری و تسهیل دسترسی شهروندان به معابر، طرح ساماندهی و نصب تابلوی معابر شهری در این منطقه اجرایی شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *