روتیتر سید محمد میرحبیبی:اعلام خبر افتتاح تقاطع غیر همسطح امام خمینی (ره) ۵ ماه زودتر از موعد مقرر گرچه چندان برای کسانی که باعمکرد و توان مدیریتی ترکاشوندآشنا هستند غریب که نه بلکه قریب بود اما برای آندسته از منتقدانی که خارج از دایره انصاف به نقد و طرح مسایل بی پایه و اساس نظیر اقدامی که طراح اصلی سوال از شهردار کرج در ماه گذشته انجام داده بود، نقطه ای پایان بر تمام ایرادات واهی انجام شده به شمار می رود.
این برای اولین بار نیست که پروژه های عمرانی شهرداری کرج بویژه تقاطع های غیر همسطح که با پیچیدگی های خاص خود همراه و نیاز به تامین اعتبارات دردسر ساز و هزینه بر با توجه به شرایط مالی حاکم بر شهرداری های ، دارد ، زود تر از وعد مقرر افتتاح و به بهره برداری می رسد.
در ۲ سال گذشته و از زمان روی کار آمندن دکتر ترکاشوند می توان گفت تقریبا تمام پروژه های غیر همسطح و عمرانی در دست اجرا حداقل چند ماهی رودتر از زمان پیش بینی شده افتتاح و به بهره برداری رسیده است؛
افتتاح پل مکمل سوم خرداد, تقاطع غیر همططه کاج ، پل حافظ، تقاطع غیر همسطح دانش آموز,تقاطع شهید کچویی,بلوار محوری و عظیم سربازان گمنام،پل شهدای ارتش، همه و همه ماه ها پیش از موعد مقرر افتتاح شدند گرچه برخی از آنها از زمان شهردار پیشین ماه ها گرد توقف را بر شانه های خود سنگین می دیدند اما ترکاشوند همچون اولین دوره شهردار بودنش در کرج از سال ۸۲ آغاز و تا ۸۶ ادامه داشت توانست تمامی پروژه های نیمه کاره و متوقف شده از زمان پیش از خود را به اتمام رساند و توان مدیریتی و جهاد عمرانی خود را بار دیگر به میزان قضاوت شهروندان قرار دهد .
چه در اولین دوره تجربه شهرداری وی نیز در سال ۸۲ نیز بسیاری از پروژه ها از دوره پیش از او به یادگار رسیده بودهمچون تالار شهیدان نژاد فلاح ، تقاطع غیر همسطح و بلوار شورا ، بلوار آزادگان و دهها پروژه دیگر …
توان خدمات رسانی و حرکت دهی به فعالیت های شهرداری وی زمانی آشکار تر می شود که این توفیقات را با وجود به اوج رسیدن رکود مالی شهرداری کرج از زمان آغاز مدیریت وی در سال ۱۳۹۲ در دوره چهارم شورای شهر مورد بررسی و واکاری کارشناسی قرار داد.
از زمان ۹۲ و انتخاب وی به عنوان شهردار کرج رکود مالی حاک بر شهرداری کرج به اوج خودرسید و تا کنون نیز ادامه داد به نجوی که در تامی مناطق آمار ثدور پروانهها که مهمترین منبع درآمدی شهرداری های کل کشور به شمار میرود در برخی از ماه ها به صفر رسید در حالی که در زمان شهردار پیشین صدور پروانه های ساختمانی در بسیاری ازمناطق به چندین پروانه در روز می رسید .
ترکاشوند اما با استفاده از تجارب ارزنده خود در مناصب مختلف بویژه مدیریت در پست های ارشد کلان در پایتخت و کشور همچون شهردار منطقه ۵، مدیرعاملی شرکت تجهیز و توسعه اماکن ورزشی کشور و حتی تجربه ۴ سال شهرداری کرج در ۳۸ سالگی ، توانسته تا امروز برگ های زرین و گره های متعددی را از مدیریت شهری کرج بازگشاید.
هرچند مدیریت و وضعیت شهرداری کرج همچون تمامی مجموعه های اجرایی و مدیریتی کشور و حتی دنیا عاری از نقد و ایراد نیست اما بررسی دستاوردهای مدیریتی وی که البته با همراهی های شورای شهر به ثمر رسید طی دو سال گذشته با علم و توجه به شرایط اقتصادی حاکم بر تمامی شهرداری بویژه شهرداری کرج که متاثر از وضعیت اقتصادی کلان کشور و حتی منطقه است ، اندک انتقاد های وارده بر شهرداری کرج را غیر قابل بازگو و ناچیز می کند .
افتتاح تقاطع امام خمینی پنج ماه زودتر
نکته قابل توجه دیگر در افتتاح پروژه های عمرانی شهرداری کرج پیش از موعد آن است که تمامی این تقاطع های غیر همسطح در معابر حیاتی و شریان های اصلی و پر ترافیک کرج قرار دارد که همین موضوع اجرای عادی آنها را نیز با مشکل و کندی مواجه می کند
در همینارتباط معاون عمرانی شهرداری کرج بیان داشت: افتتاح تقاطع غیرهمسطح امام خمینی(ره) نزدیک به پنج ماه زودتر از مهلت اتمام قرارداد انجام خواهد گرفت که نقطه درخشانی در عملکرد مدیریت شهری این کلانشهر محسوب می شود.
علی اصغر کمالی زاده، مسیر احداث تقاطع غیرهمسطح میدان امام خمینی (ره) را از بلوار یادگار امام (ره) با گذر از بلوار سرداران شهید عنوان کرد و با بیان اینکه اجرای تقاطع میدان مذکور از بهمن ماه سال گذشته آغاز شده است، اضافه کرد: این طرح در کمتر از هشت ماه به اتمام می رسد.

معاون شهردار کرج در امور فنی و عمرانی اذعان داشت: رویکرد تسریع در اجرای پروژه ها، با هدف ارتقای کیفیت و بهبود تردد در مسیرها و معابر شهری انجام گرفته و در انجام طرح های بزرگی همچون شهدای دانش آموز و ادامه بلوار ماهان به جلوه در آمده است.

وی زمان اتمام قرارداد این طرح عمرانی را نهم بهمن ماه عنوان کرد و گفت: پیشرفت فیزیکی تقاطع غیرهمسطح میدان امام خمینی (ره) تا پیش از نیمه نخست مردادماه، هفتاد درصد بوده است.

کمالی زاده مبلغ تقریبی اعتبار پروژه را ۲۵۰۰۰۰ میلیون ریال ذکر کرد که تعداد ۹۰۰ درخت برای اجرای طرح از معبر جابجا شده؛ به گفته وی، برای این منظور هزینه ای معادل ۳۶۰ میلیون ریال صرف شده است.

معاون فنی عمرانی شهرداری کرج، از جابجایی لوله های فضای سبز که دارای معارضاتی برای اجرای طرح بوده اند نیز به عنوان یکی از اقدامات جنبی احداث تقاطع یاد کرد و بیان داشت: هزینه جابجایی لوله فضای سبز معارض با پروژه مبلغی معادل ۱۶۲ میلیون ریال بود.

این مسئول، به مساحت پیش بینی شده برای تملک اراضی نیز اشاره کرد و افزود: دو هزار و ۵۷۰ متر مربع مساحت اراضی قابل تملک برای احداث این تقاطع پیش بینی شده است.

وی در پایان با یادآوری اینکه شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر کرج، طی مراحل متعدد از روند احداث طرح بازدید به عمل آورده اند، خاطرنشان کرد: بر همین اساس کیفیت اجرای طرح در مراحل مختلف علاوه بر اعمال نظرات کارشناسی مهندسان، از سوی مسئولان رصد شده و مورد بررسی قرار گرفته است.

By rotit

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *