• تیر ۶, ۱۴۰۳ ۱۷:۴۲

روتیتــر

پایگاه خبری، تحلیلی

ایلیات : سیاست گذاریهای مدیریت شهری متضمن کیفیت مطلوب زیستی باشد

روتیتر: معان مالی و اقتصادی شهرداری کرج، تاکید کرد: برنامه ها و سیاست گذاریهای مدیریت شهری باید تضمین کننده کیفیت مطلوب زیستی باشد.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی روتیتر ، فرج الله ایلیات با بیان اینکه مدیریت بر شهر و انجام کارها توسط مجموعه شورا و شهرداری، مشارکت دستگاه های خدمات رسان شهری همچنین شهروندان را نیاز دارد، گفت: مدیریت شهری فرایندی است که در قالب آن برنامه های شهری ساماندهی، هدایت و توسعه می یابد.

ایلیات، افزود: در این میان مسئولان نیز باید برای دستیابی به اهداف تعریف شده که توسعه، آبادانی و عمران شهری را در پی دارد، تلاش کنند.
معاون مالی و اقتصادی شهرداری کرج با تاکید بر اینکه ساختارهای اقتصادی، اجتماعی، شهری و دیگر عرصه های مکمل باید تقویت شوند، اظهارداشت: هدف نهایی از این مهم مشروعیت بخشی و افزایش ایده آلهای زندگی شهر نشینی و ارتقا ساختارهای حقوق شهروندی، موقیعت های اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و… است.
ایلیات با بیان اینکه شهر مفهومی بسیار پیچیده دارد، گفت: ترکیب ساختارهای جمعیتی، نیازهای متنوع، مجموعه امکانات و منابع قالب شهر را تشکیل می دهد؛ مدیریت شهری نیز برای موفقیت و رسیدن به ایده آلهای مطلوب شهری باید با این مولفه ها آشنا باشد.
وی با اشاره به اهمیت رشد و گسترش فیزیکی شهر با معیارهای اصولی و منطقی، بیان کرد: انجام این مهم با در نظر داشتن مسائل عنوان شده و آگاهی از نیازهای واقعی شهر و مجموعه شهروندان و تصمیم گیری های مطلوب مدیریتی انجام می شود.
اجرای برنامه های توسعه پایدار شهری یک ضرورت است
معاون مالی و اقتصادی شهرداری کرج، اجرای برنامه های توسعه پایدار شهری را یک ضرورت دانست و دستیابی به این مقوله مهم را از جمله اصول توسعه شهری خواند.
ایلیات، عنوان کرد: عوامل متعددی رسیدن به توسعه پایدار شهری را ممکن می کنند که از جمله آنها داشتن درآمدهای منطقی و مستمر است؛ مدیریت شهری کرج نیز با آگاهی از میزان تاثیرگذاری این مهم در صدد فراهم آوردن زمینه های دسترسی به درآمدهای پایدار و بهره مندی از آن است.
ایلیات، برنامه ریزی به منظور تأمین نیازهای مالی را مهم ارزیابی کرد و افزود: تعریف مکانیزم های مختلف درون و برون سازمانی که برای شهرداری آورده مالی دارد از اهمیت فوق العاده بالایی برخوردار است؛ در نظام مالی و درآمدی آنچه اهمیت دارد، کاهش وابستگی به درآمدهای ناپایدار است.
وی، عنوان کرد: تنها در صورتی که زمینه دستیابی درآمدهای پایدار شهری فراهم باشد،می توان انتظار توسعه برنامه ریزی شده و انضباط پذیر در سطح شهر را داشت؛ در کرج مدیریت شهری برای توسعه سنجیده و با برنامه در خصوص جذب منابع مالی تلاش می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *