• تیر ۱۰, ۱۴۰۳ ۱۹:۰۲

روتیتــر

پایگاه خبری، تحلیلی

مجید کاویانی: مرکز کنترل ترافیک، انضباط ترافیکی را در شهر حاکم می کند

Byrotit

اکتبر 29, 2015

روتیتر: رئیس مرکز پژوهش های شورای اسلامی شهر کرج، فعالیت مرکز کنترل ترافیک شهرداری را گامی موثر در ارتقای انضباط ترافیکی و فرهنگ تردد بین شهروندان ارزیابی کرد و بیان داشت: راه اندازی این مرکز شروع خوبی برای شکل گیری انضباط و فرهنگ ترافیکی در شهر است.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی روتیتر ، مجید کاویانی این مطلب را عنوان کرد و بیان داشت: اگرچه این اقدام آغاز بسیار خوبی به شمار می آید اما هنوز تا رسیدن به معیارها و ایده آل های لازم در این حوزه فاصله زیادی داریم.

وی اذعان داشت: از مهمترین بخش هایی که نیازمند تقویت در این حوزه است، ارتقای ساختار فیزیکی و مکانی مجموعه می باشد چرا که فضای موجود از ظرفیت مناسبی برای اجرای امور مرتبط با مرکز برخوردار نیست.
کاویانی با تاکید بر اینکه احداث مراکز کنترل ترافیک برای بهره برداری های چندوجهی انجام می شود، خاطرنشان کرد: برای نمونه دوربین های نصب شده در این مکان برای موضوعات مختلفی از جمله کنترل ترافیک و اعمال جریمه های ترافیکی، مدیریت بحران و نظایر آن مورد استفاده قرار می گیرد که برای این منظور باید تجهیزات و فضای فیزیکی به روز و کافی در اختیار مرکز قرار گیرد.
وی با اشاره به شرایط نامساعد ترافیک شهر کرج و شدت زمان و هزینه اتلافی شهروندان در این زمینه، راه اندازی این محل را موثر ارزیابی کرد و بیان داشت: به رغم محدودیت های موجود، احداث مکان فعلی اقدامی ارزشمند محسوب می شود که می تواند به عنوان پایلوت و مرکز اصلی کنترل ترافیک مورد بهره برداری قرار گرفته و در آینده نیز تقویت شود.
کاویانی، از جمله مزایای احداث این مکان و فعالیت آن را رفع بسیاری از مشکلات ترافیکی و ایجاد رفتار صحیح آمد و شد بین شهروندان ارزیابی کرد و گفت: شبکه راه های شهر کرج را می توان شبکه ای شطرنجی دانست که در موارد متعددی ارتباط بین مسیرها قطع شده است. در نتیجه ایجاد انسجام و کنترل صحیح روی مجموعه راه ها می تواند تحول جدی در پیشرفت و توسعه شهر در زمینه ترافیک به وجود آورد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *