• تیر ۸, ۱۴۰۳ ۰۷:۴۲

روتیتــر

پایگاه خبری، تحلیلی

معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت اعلام کرد:
احتمال افزایش تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان سلامت در آینده به یکهزار

روتیتر: معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اظهار امیدواری کرد که تعداد شرکتهای دانش‌بنیان در آینده افزایش یابد.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی روتیتر ،دکتر رضا ملک‌زاده روز پنجشنبه در سفر به شهرستان جهرم، در جمع خبرنگاران گفت: دولت تسهیلاتی را از طریق صندوق نوآوری و شکوفایی به شرکت‌های دانش‌بنیان پرداخت می‌کند.

وی گفت: تلاش می‌کنیم زمینه سرمایه‌گذاری‌های خطرپذیر را فراهم کنیم، زیرا این روشی است که در بسیاری از کشورهای دنیا اجرا شده و جواب داده است.

ملک‌زاده گفت: دولت با همه مشکلات اعتباری، با اختصاص اعتبارات سعی دارد شرکت‌های دانش بنیان را تشویق کند تا از طریق صندوق نوآوری و شکوفایی در بخش‌های مختلف سرمایه‌گذاری و فعالیت کنند.

وی خاطرنشان کرد: هم اکنون در کشور برخی اقلامی دارویی توسط شرکت‌های دانش‌بنیان تولید شده و به بازار آمده است که هم موجب اشتغال‌زایی شده و هم بخشی از مشکلات دارویی را مرتفع می‌کند.

ملک‌زاده تاکید کرد: فعال‌ترین بخش شرکت‌های دانش بنیان در سطح کشور مربوط به سلامت است که در این بخش ۴۴۳ شرکت دانش بنیان وجود دارد و امیدواریم در آینده این تعداد به ۱۰۰۰ شرکت افزایش یابد.

معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت با اشاره به فعالیت‌های مراکز رشد سلامت در سطح دانشگاه‌های علوم پزشکی گفت: این شرکت‌ها از دل دانشگاه‌ها به وجود می‌آید و وزارت بهداشت از این شرکت‌ها در جهت توسعه روز افزون استفاده خواهد کرد تا بتوان بازار سلامت را به سمت این شرکت‌ها سوق داد و محصولات آنها جایگاه خود را در بازار پیدا کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *