• تیر ۱۳, ۱۴۰۳ ۱۱:۳۵

روتیتــر

پایگاه خبری، تحلیلی

مهندس مریم قهرمانی عضو شورای اسلامی شهرکرج؛
ضرورت به حداقل رساندن آسیب های احتمالی به شبکه آب رسانی در زمان بحران

Byrotit

نوامبر 2, 2015

روتیتر: عضو شورای اسلامی شهر کرج حفاظت از شبکه های آبرسانی در شرایط موجود کشور را مهم ارزیابی کرد و گفت: به حداقل رساندن آسیب های احتمالی به شبکه آبرسانی در زمان بحران امری ضروری است.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی روتیتر ،مریم قهرمانی در بازدید از تصفیه خانه و مخزن اضطراری در منطقه محمود آباد با بیان این مطلب اظهار داشت: با توجه به شرایط استراتژیک کشورمان و نیز قرارگیری در معرض انواع بحرانها و سوانح طبیعی ، ضرورت ایجاد آمادگی پیش از بحران و مدیریت مناسب در زمان وقوع بحران بسیار حائز اهمیت می باشد.

قهرمانی، تصریح کرد: در زمان وقوع بلایای طبیعی یا در زمان وقوع شرایط خطر مانند جنگ، یکی از بزرگترین دغدغه های مسئولین شهری تامین آب شرب سالم برای مردم می باشد، از این رو حفاظت از شبکه های آبرسانی از مسائل حیاتی شهر و کشور است.

وی، ادامه داد: تصفیه خانه مذکور با مطالعات پدافند غیر عامل راه اندازی شده است و روزانه یکهزار و ۵۰۰ لیتر تصفیه آب را بر عهده دارد.

این عضو شورا با اشاره به وجود ۶۵۰ هزار واحد مشترک در کلانشهر کرج بر ضرورت ترمیم سریع نوارهای حفاری به منظور جلوگیری از بروز خطرات احتمالی و بحران های ناشی از آن تاکید کرد و افزود: حراست و حفاظت از  این سرمایه‌های شهری و مردمی اقدامی جدی است که توسط شبکه های آبرسانی طی سالیان طولانی و با صرف هزینه‌های زیاد ایجاد می‌شوند بر این اساس لازم است از آسیب رسیدن به این سرمایه‌ها جلوگیری کنیم.

نائب رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر کرج یکی از مهمترین چالش های بهداشت محیطی در زمان  بحران را  موضوع تامین آب آشامیدنی سالم و بهداشتی عنوان کرد و گفت: اصلی ترین منابع تامین آب شرب در چنین شرایطی، آب رودخانه های گل آلود، حوضچه های گل آلود و یا آب شور با میزان آلودگی بالا است؛ علاوه بر این، معمولا آب این منابع به لحاظ میکروبی و بهداشتی آلوده بوده و باید قبل از مصرف گندزدایی شود. از این رو علیرغم محدودیتهای ذکرشده در زمان بحران، و با توجه به کمبود آب، ضرورت استفاده از منابع آبی سالم دو چندان می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *