• تیر ۱۵, ۱۴۰۳ ۱۸:۳۷

روتیتــر

پایگاه خبری، تحلیلی

مجید کاویانی رئیس مرکز پژوهشهای شورا؛
پیشرفت پروژه های عمرانی در کرج برغم محدودیت های مالی مطلوب است

Byrotit

نوامبر 2, 2015

روتیتر: رئیس مرکز پژوهش های شورای اسلامی شهر کرج گفت: برغم محدودیت های مالی و کاهش درآمدهای شهرداریهاهمچنین وجود برخی موانع اجتناب ناپذیر، سرعت و کیفیت اجرای پروژه های محوله به سازمان عمران و نوسازی چشمگیر است و در شهر شاهد پیشرفت مطلوب طرحهای نیمه تمام عمرانی هستیم.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی روتیتر ،مجید کاویانی، رئیس مرکز پژوهش های شورای اسلامی شهر کرج به همراه احمد خیری مشاور رسانه ای شهردار با علی سلطانی مقدم، مدیرعامل سازمان عمران و نوسازی شهرداری کرج، غفاری، معاون عمران شهری و دیگر کارشناسان سازمان دیدار کرد و در خصوص وضعیت اجرای پروژه های عمرانی شهر با مجموعه بازدید کننده به گفتگو نشست.

این عضو شورا با تاکید بر لزوم رعایت استانداردهای لازم جهت اجرای صحیح عملیاتهای عمرانی و تلاش برای فراهم آوردن زمینه های تسهیل در رفاه حال شهروندان، ارائه خدمات رسانی مطلوب را از اولویت های کاری مجموعه مدیریت شهری دانست و افزود: سیاست «انسان محوری» در برنامه ریزی های شهری که در آن به عابران پیاده توجه ویژه ای دارد، ضرورتی اجتناب ناپذیر است؛ بر این اساس و با توجه به خروجی های این سیاست مهم که در اکثر کشورها یک استاندارد محسوب می شود؛ لازم است در کرج نیز برای تحقق این مهم تلاش و برنامه ریزی شود.
این عضو شورا با اشاره به اینکه سازمان عمران و نوسازی شهرداری کرج بدون مشارکت با بخش خصوصی در بسیاری از پروژه ها خود حرف اول را می زند، گفت: این امر نشان از توانایی و تخصص نیروهای به کار گرفته شده سازمان دارد.

 

 وی در ادامه کاهش هزینه های اجرای پروژه و کسب درآمد را از مزایای انجام عملیات عمرانی توسط سازمان عمران و نوسازی اعلام کرد و بیان داشت: سرعت در اجرای امور، نظارت بر انجام پروژه های محوله به سازمان عمران و نوسازی از دیگر خروجی های مثبت فعالیت این سازمان است.

کاویانی در ادامه با اشاره به بهره مندی از تجارب موفق شهرهای بزرگ در احیاء و بازسازی بافت های فرسوده گفت: کرج نیز باید در این راستا از الگوهای موفق استفاده کند.

عضو شورای اسلامی شهر کرج شهر کرج در ادامه همکاری و تعامل دستگاههای خدمات رسان را به شهرداری ضروری توصیف کرد و افزود: برغم اینکه متولی بافتهای فرسوده در شهر کرج،سازمان عمران و نوسازی شهرداری است در این راستا لازم است که حوزه شهرسازی هر منطقه از شهرداری کرج نیز رسیدگی به امر بافت فرسوده را به صورت جدی در دستور کار خود قرار دهد؛علاوه بر آن نیز ورود سایر دستگاههای شهری و استانی در این خصوص امری اجتناب ناپذیر است.

 لزوم بهره مندی از توانمندی‌های بخش خصوصی برای ورود به عرصه‌های مختلف سرمایه ‌گذاری در حوزه بافت فرسوده

در ادامه این نشست مدیرعامل سازمان عمران و نوسازی شهرداری کرج، ضمن خوشامد گویی به این عضو شورای شهر در پارلمان شهری و همراهان وی، بازدید اعضای شورای اسلامی شهر کرج و دیگر مدیران ارشد شهری از سازمانها و مناطق شهری به منظور رفع مشکلات موجو را موثر دانست و گفت:  در این راستا، از یک سو ارائه راهکارها و برنامه‌های عملیاتی برای رفع مشکلات و از سوی دیگر بهره مندی از تجارب و راهنمایی های این کارشناسان می تواند نقش بسزایی در رشد و هدفمند سازی هر چه بهتر مجموعه داشته باشد.

علی سلطانی مقدم با بیان اینکه مجموعه فعالیت های سازمان خدماتی بوده و نیاز شهر را در بحث عمرانی و بالاخص آسفالت مرتفع می سازد، افزود: به منظور خدمات رسانی هر چه بهتر به مناطق ۱۲ گانه شهرداری کرج لازم است که برخی از مناطق در پرداخت بدهی های خود به کارخانه آسفالت سازمان همت گماشته تا شاهد برنامه‌های عمرانی به مراتب مثبت و موفق مدیریت شهری کرج باشیم.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر برخی از مناطق شهرداری در حوزه آسفالت نسبت به پرداخت طلب خود به سازمان کوتاهی می کنند و امید است در آینده نزدیک با پیگیری های لازم این مناطق نسبت به پرداخت بدهی خود به سازمان تعجیل کنند.

این مسئول در ادامه تاکید کرد: بهبود کمیت، ارتقای کیفیت و سرعت بخشیدن در اجرای طرح هایی که به این نهاد سپرده می شود، با توجه به اولویت‌بندی موضوعی است که در شش ماهه دوم سالجاری بیش از پیش مدنظر قرار دارد.

مدیرعامل سازمان عمران و نوسازی شهرداری کرج، در بخشی دیگر از سخنانش به بحث بافت فرسوده در شهر اشاره کرد و افزود: با توجه به توانمندی‌های بخش خصوصی برای ورود به عرصه‌های مختلف سرمایه ‌گذاری، امکان ورود به موضوع احیای بافت‌های فرسوده برای این بخش مهیا است.

وی با بیان اینکه، شهر کرج دارای وسعت قابل توجهی در حدود ۷۸۵ هکتار بافت فرسوده است که از این میزان منطقه اسلام‌آباد  ۸۱/۲ هکتار را شامل می‌شود، افزود: احیای این حجم بافت فرسوده مهمترین اولویت است که تنها با ورود سرمایه‌گذاران بخش خصوصی و تعامل سایر دستگاههای خدمات رسان در شهر محقق می‌شود.

سلطانی مقدم در ادامه عنوان کرد: کاهش تصدی‌ گری بخش دولتی و تحقق اصل ۴۴ قانون اساسی، افزایش بهره‌وری، ارائه خدمات موثر و کارآمد، کاهش هزینه‌ها، ایجاد وحدت رویه، شفاف‌سازی امور و امکان نظارت و ارزیابی دقیق فرآیندها با اجرای طرح راه‌اندازی این دفاتر مهیا می‌شود.

این مسئول با اشاره به راه اندازی دفاتر تسهیل گری در سطح شهر کرج افزود: از مهم‌ترین مزایای راه‌اندازی این دفاتر حذف فعالیت‌های موازی واحدهای اجرای شهری و تسریع در روند دسترسی به خدمات مرتبط با نوسازی بوده است که تأمین رضایت شهروندان به ویژه ساکنان بافت‌های فرسوده و افزایش کمی و کیفی سطح خدمات‌رسانی به مردم و بسترسازی رشد و توسعه و مشارکت فعال سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در نوسازی بافت‌های فرسوده نیز از اهداف مهم این دفاتر است.

وی با تاکید بر ضرورت آشنایی ساکنان بافتهای فرسوده از روند نوسازی، عنوان کرد: تحقق این مهم نقش بسزایی در استقبال ساکنان بافتهای فرسوده برای احیاء این بافتها دارد؛ بی شک تعامل ساکنان اجرای طرح ها را تسهیل می کند.

سلطانی مقدم در ادامه با اشاره به اجرای طرح نوسازی بافت های فرسوده در محله اسلام آباد، افزود: در نظر گرفتن تخفیفات ویژه به منظور احیای بافت های فرسوده، تعامل با سازمان نظام مهندسی و همچنین تخفیفات ویژه برای صدور پروانه و پایانکار ساختمان، زمینه ساز استقبال شهروندان منطقه از اجرای طرح نوسازی بافت فرسوده شده است.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *