• تیر ۱۸, ۱۴۰۳ ۱۸:۴۶

روتیتــر

پایگاه خبری، تحلیلی

حسن مدیرروستا معاون خدمات شهری شهرداری کرج:
شهرداری کرج برای رویارویی با بارشهای زمستانی آرایش عملیاتی به خود گرفت

Byrotit

نوامبر 5, 2015

روتیتر: با تشکیل نخستین جلسه ستاد مدیریت عملیات زمستانی شهرداری کرج به میزبانی سازمان خدمات موتوری، این نهاد خدمات رسان برای آمادگی در برابر بارش سنگین برف و باران در نیمه دوم سال آرایش عملیاتی و ستادی گرفت.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی روتیتر ،نخستین نشست ستاد عملیات زمستانی شهرداری کرج صبح روز سه شنبه مورخ دوازدهم آبان ماه جاری با حضور حسن مدیر روستا معاون خدمات شهری و اصغر نصیری جانشین وی، معاونین خدمات شهری مناطق ۱۲ گانه، علی خوشگرد مدیرکل هماهنگی و نظارت بر خدمات شهری، مسئولان موتور پول های مناطق و… در محل سازمان خدمات موتوری برگزار شد.

معاون خدمات شهری شهرداری کرج طی سخنانی در این نشست ضمن تقدیر و تشکر از حضور مهمانان و مدعوین و احساس مسئولیت آنها نسبت به خدمات رسانی ویژه به شهروندان در روزهای بارندگی، به بیان نکاتی پیرامون مطالبات مردم از مدیریت شهری به منظور رفع آبگرفتگی، پیشگیری از سیلابی شدن مسیل ها و طغیان رودخانه ها پرداخت.
حسن مدیر روستا با تاکید بر اینکه شهرداری کرج تجربیات حاصل از سیل سیجان را در راستای پیشگیری از وقوع حوادث مشابه در پاییز و زمستان جاری به کار خواهد بست، از راه اندازی سامانه ای به منظور اعلام آماده باش به مدیران شهری خبر داد و گفت: بر اساس تفاهم نامه منعقده بین معاونت خدمات شهری و سازمان هواشناسی استان البرز، این نهاد اطلاعات مربوط به پیش بینی وضعیت جوی در روزهای آینده را در اختیار سامانه ۱۳۷ قرار می دهد و در ادامه با آنالیز این داده ها، مراتب آماده باش به صورت پیامک برای مدیران شهری ارسال خواهد شد و این پیام متنی در حکم دستور اداری می باشد.
وی، افزود: فی الواقع ریاست ستاد مدیریت عملیات زمستانی بر عهده شخص شهردار است و با توجه به تفویض اختیار صورت گرفته از سوی دکتر ترکاشوند در این حوزه به معاونت خدمات شهری، در اصل دستورات و بخشنامه های صادره در حکم دستور شهردار بوده و برای تمامی مدیران شهری لازم الاجرا است.
این معاون در ادامه از حاضرین در جلسه تقاضا کرد؛ با توجه به آثار مخرب زیست محیطی مخلوط ماسه و نمک و همچنین تاثیر مخرب آن بر آسفالت معابر، از استفاده بالاتر از حد مجاز آن پرهیز نمایند. همچنین استفاده از ظرفیت رسانه های جمعی و گروهی به منظور آموزش های همگانی و آگاه سازی شهروندان برای مشارکت در مقابله با شرایط ناپایدار جوی ضروی به نظر می رسد.
وی خاطر نشان کرد: یکی از دغدغه های جدی معاونت خدمات شهری شهرداری کرج فراهم آوردن لباس گرم و تجهیزات کافی برای کارگران، رانندگان و نیروهایی است که در فصول سرد سال (پاییز و زمستان) با مشارکت در عملیات زمستانی، در راستای خدمات رسانی جهادی به شهر و شهروندان تلاش می کنند، چرا که نیروی انسانی متعهد بهترین سرمایه برای سازمانها به شمار می رود و باید برای حفظ آنها و جلب رضایت شان بیش از پیش تلاش نمود.
مدیر روستا در ادامه با تاکید بر انجام مکاتبات لازم با نهادهای استانی و شهری در رابطه با ایجاد آمادگی های لازم، لایروبی جوی ها و انهار، پاکسازی دهانه منحول ها، حفر و نگهداری چاه های جذبی و در نهایت حضور موثر مدیران در نشست های ستاد مدیریت عملیات زمستانی، خواستار اتخاذ تدابیری به منظور انجام مراقبت های لازم در راستای پیشگیری از وقوع سیلاب در باغستان، عظیمیه و سایر نقاط مشابه شد.
هیچ گونه قصوری از مدیران کم کار پذیرفته نیست
وی با بیان اینکه هیچ گونه قصوری در خصوص اجرای بخشنامه های صادره از سوی فرماندهی ستاد مدیریت عملیات زمستانی پذیرفته نیست، خطاب به حاضرین در نشست اذعان داشت: افرادی که با قصور در انجام وظایف و ماموریت های محوله، موجب ایجاد خلل در روند خدمات رسانی به شهروندان شوند، مورد بازخواست قرار گرفته و به شهردار محترم معرفی خواهند شد.
در ادامه این جلسه تخصصی، جانشین معاونت خدمات شهری شهرداری کرج نیز طی سخنانی با اشاره به پدیده النینو گفت: این پدیده از قدرتمندترین چرخه های آب و هوایی طی شش دهه اخیر است که در اقیانوس آرام شکل گرفته و به علت گردش امواج میانی، روی تمام نقاط زمین از جمله ایران اثر می گذارد.
اصغر نصیری افزود: پدیده النینو موجب ظهور ناهنجاری های بزرگ آب و هوایی و ناموزونی دما شده و حوادثی همچون: وقوع سیل، قحطی، سرمای شدید، باد، خشکسالی و… را به همراه خواهد داشت که در سال ۱۹۷۶ میلادی، این پدیده بیش از ۲۳ هزار کشته بر جای گذاشت.
وی همچنین بر انجام معاینات فنی کلیه خودروهای استیجاری و مالکیتی در راستای پیاده سازی دستورالعمل های کاهش آلودگی هوا تاکید کرد و ادامه داد: مضاف بر این، گزارشی از سوی معاونت فنی و عمرانی به ستاد مدیریت عملیات زمستانی واصل گردیده که نسبت به وقوع احتمالی سیل در کوه های بیجی هشدار می دهد و جا دارد که آمادگی لازم به منظور مقابله با آثار مخربش در نیروهای عملیاتی و امدادی ایجاد شود. همچنین مذاکراتی با پژوهشگاه مواد و انرژی در راستای معرفی محلول های جایگزین ماسه و نمک برای استفاده در عملیات های زمستانی صورت گرفته است تا شاهد حفظ سلامت محیط زیست و جلوگیری از ایجاد خسارت به آسفالت معابر اصلی و فرعی باشیم.
پشتیبانی سازمان خدمات موتوری از عملیات های زمستانی 
مدیرعامل سازمان خدمات موتوری شهرداری کرج دیگر سخنران این نشست بود که تاکید کرد؛ سازمان متبوع وی مسئولیت پشتیبانی فنی و اجرایی از عملیات های زمستانی را بر عهده گرفته است. علیرضا رحیمی از آماده باش ماشین آلات این سازمان اعم از کامیون، گریدر، ماسه، نمک پاش، لجن کش و بالابر خبر داد.
مدیرکل هماهنگی و نظارت بر خدمات شهری شهرداری کرج نیز با تاکید بر اینکه ماشین آلات حاضر در عملیات زمستانی باید به لحاظ ظاهری و فنی از سلامت و آراستگی لازم برخوردار باشند، گفت: تهیه ماسه و نمک های مورد نیاز به منظور تعبیه در مخازن پیش بینی شده در دستور کار قرار گرفته است اما باید توجه داشته باشیم که استفاده بیش از حد از این محلول موجب تخریب محیط زیست می شود.
علی خوشگرد با تاکید بر اینکه به منظور نظارت بهتر بر نحوه اجرای عملیات زمستانی در شرایط ناپایدار جوی، استفاده از خودروهای شاسی بلند توصیه می شود، بیان داشت: همچنین به منظور جلوگیری از سردرگمی تیم های عملیاتی، از عزیزان انتظار می رود از انتشار پیام های بی مورد یا غیر ضروری از طریق شبکه بی سیم خودداری نموده و به مقررات پایبند باشند.
در پایان هر یک از معاونین خدمات شهری یا مسئولان موتور پول مناطق ۱۲ گانه شهرداری کرج به بیان دیدگاه ها و دغدغه های خویش در راستای اجرای هرچه بهتر عملیات های زمستانی پرداختند و خواستار پشتیبانی فنی، اجرایی و عملیاتی از سوی ستاد مرکزی شدند.

 

 

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *