• تیر ۱۵, ۱۴۰۳ ۰۶:۴۳

روتیتــر

پایگاه خبری، تحلیلی

پرواز پیام آوران مکتب فاطمی در آسمان البرز

Byrotit

دسامبر 28, 2022

البرز همزمان با سالروز شهادت حضرت صدیقه طاهره فاطمه زهرا(س) میزبان سفیرانی از دشت لاله های مکتب شهادت فاطمی و حسینی است، کبوتران خونین بالی که پیام عشق ، آزادگی، ایمان ، فداکاری و ایثار را به ارمغان آورده اند.

امروز البرز در حزن و اندوه بی بی ۲ عالم حضرت زهرا (س) گریان است و در این روز نیز عطر شهادت همه جای این استان فرا گرفته و مردم گروه گروه به بدرقه مسافران بهشت رفتند تا با بهشتیان عهده و پیمان ببندند.

چهار شهید خوشنام دفاع مقدس امروز بر روی دستان مردم در کرج مرکز استان البرز تشییع شد، شهیدانی که برای عشق به خوبی ها ، ارزش ها و صیانت از آب و خاک و مردم این سرزمین رفتند تا نگاه بدخواهان ناموس ایران زمین نیافتد.

آنها راست قامت و دلیرانه در راه مکتب فاطمی و حسینی در میان آتش گلوله ها و خون سر به آستان جانان گذاشتند و دست پلید اهریمنان را از خاک پاک ایران زمین کوتاه کردند.

مردان مرد بی نام ونشان در گوشه های رزم در خون غلتیدند و تمنایی جز بندگی خدا را نداشتند و اینک پس از سال ها باز هم بی نام و نشان گروه گروه می آیند تا ایثار و ارزش ها را به همگان

یادآور شوند.

آری ،مردم شهید پرور ایران کوچک امروز بار دیگر عشق و ارادت و قدرشناسی خود را به جانفشانی و ایثار شهدا به نمایش گذاشتند و در سوگ شهادت مادر سادات حضرت فاطمه زهرا (س)اشک ماتم ریختند.

البرز بیش از یک هفته است که میزبان ۶ پیکرهای شهید گمنام تازه تفحص شده هشت سال دفاع مقدس است و دراین مدت مردم شهیدپرور بار دیگر ولایتمداری خود را به منصه ظهور گذاشته اند.

جوانانی که سال ها پیش عاشقانه دل در طبق اخلاص گذاشتند و راهی سفری بی‌بازگشت شدند تا راه را گم نکنیم و امروز پس از سال‌ها بار دیگر رخی نشان داده اند تا یادمان نرود که پای حفظ سرزمین آبا و اجدادیمان چه دسته گل‌هایی پرپر شدند.

شهدا آمدند تا عده ای به عهد و وفای آن ها برسند و آن را باور کنند و اینک آنان آرام تر از همیشه همچون سال های گمنامی در دل خاک آرام می گیرند، اما این بار در جوار دیگر دوستانشان و دوستدارانشان و چه سعادتی بالاتر از این برای کسانی که ساعاتی را در کنار تابوت این پیکرهای پاک بگذرانند.

امروز نیز استان البرز همچون دیگر استان ها کشور با هوای فاطمی و در سالروز شهادت دختر گرامی پیامبر اسلام(ص) رنگ و بوی خاصی دارد و بار دیگر معطر به رایحه خوش بوی شهدا شده است.

پیرمردان و پیرزنان البرزی امروز فضای شهرشان را همچون آیین های تشییع پرشور فرزندان شهیدشان در دهه ۶۰ دیدند.

نوجوانان و جوانان البرزی شاید روزهای سخت دهه ۶۰ و پرپرشدن برادران و خواهرانشان زیر آتش و موشک صدام بعثی را ندیدند، اما دل‌هایشان را روانه آن روزها کردند و پیکر مطهر یادگاران آن روزهای پرحماسه را بر دوش های خود تشییع کردند.

امروز، روز شهادت بانویی است که مظهر ایثار و فداکاری است و چه زیبا صحنه هایی در این روز در میان مردم البرز رقم خورد که مردم نگذاشتند به دلیل گمنامی، ایثارگری و رشادت جوانان سرزمین شان به فراموشی سپرده شود.

پرچم های یازهرا (س) و یا حسین (ع) در کنار پرچم سه رنگ جمهوری اشلامی ایران کاروان شهدا را همراهی کرد.

مادران و پدران شهدای البرزی از راه های دور و نزدیک شهری و روستایی نیز با شوق وافری آمدند و عکس های فرزندان شهیدشان را در دست داشتند تا به شهدا خیرمقدم بگویند و یادآوری کنند که راه آنها همچنان ادامه دارد.

عطر گلاب و بوی اسپند سراسر مسیر تشییع را دربرگرفته بود تا گل های بهشتی دفاع مقدس تا خانه ابدی شان همراهی شوند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس البرز با اشاره به میزبانی مردم این استان از پیکرهای مطهر ۶ شهید گمنام دفاع مقدس طی چند روز اخیر گفت: پیکر پاک چهار شهید گمنام امروز بر روی دستان مردم شهید پرور البرز تشییع شد اما پیکر ۲ تن از این شهدا همزمان با روز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) در کرج تشییع و به خاک سپرده می شوند.

سردار ابوالفضل اسلامی افزود: پس از تشییع این شهدا بر روی دستان مردم عزادار البرز، پیکر پاک یکی از این شهدا برای به خاکسپاری به گلزار شهدای بیلقان جاده کرج چالوس انتقال می یابد و پیکر شهید دیگر در بوستان مهر شهرستان فردیس به خاک سپرده خواهد شد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان البرز ادامه داد: پیکرهای مطهر چهار شهید گمنام دیگر دفاع مقدس نیز در روزهای ۱۳ دیماه «سالروز شهادت حاج قاسم سلیمانی« و ۱۶ دیماه «سالروز وفات حضرت ام البنین (س) و روز مادران شهدا» در این استان تشییع می شوند.

وی اضافه کرد: یکی از این شهدا در باشگاه میلاد شهرداری کرج، یکی دیگر در پادگان آموزشی چمران فراجا، دیگری در مرکز فنی حرفه ای شهید رهبر و آخرین شهید در پارک مهر کیانمهر کرج تشییع خواهند شد.

اسلامی گفت: پیکر پاک این شهدا که از روز ۲۷ آذرماه میهمان البرز شده اند، تاکنون در هیات رزمندگان شهرستان های چهارباغ، نظرآباد، فردیس، طالقان و اشتهارد تشییع شده اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *